Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door witte angora »

xflorisx schreef:
09 jan 2023 20:35
Hierboven heb ik al aangegeven dat de kostprijs vast boven de €4,5 is en het een bijdrage is van de klant in de kosten. Meteen om ze iets voorzichtiger om te laten gaan met zo'n pasje. Ik heb nog maar een keer een pasje moeten betalen, omdat ik hem verloren was.
Bij mij gaan ze een jaar of drie mee denk ik. Dus zeggen en schrijven 5 of 6 euro aan kosten in drie jaar tijd. Poe poe. Mijn bril, waar ik ook drie jaar mee doe, is duurder.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
09 jan 2023 22:29
xflorisx schreef:
09 jan 2023 20:35
Hierboven heb ik al aangegeven dat de kostprijs vast boven de €4,5 is en het een bijdrage is van de klant in de kosten. Meteen om ze iets voorzichtiger om te laten gaan met zo'n pasje. Ik heb nog maar een keer een pasje moeten betalen, omdat ik hem verloren was.
Bij mij gaan ze een jaar of drie mee denk ik. Dus zeggen en schrijven 5 of 6 euro aan kosten in drie jaar tijd. Poe poe. Mijn bril, waar ik ook drie jaar mee doe, is duurder.
Maar uw bril gebruikt u ook vaker !! :wink:

hvv1951
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2022 17:03

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door hvv1951 »

Ze laten je tegenwoordig overal voor betalen, er zijn ook nog andere banken waar je niet voor je kaart hoeft te betalen maar omdat het een heel gedoe is om over te stappen gaan ze er van uit dat je blijft . wij kregen vorig jaar een kaart met de naam verkeerd is dat kan ook veranderd worden maar je moet er wel voor betalen, het is gewoon ***** gedrag.

Volksverlakkerij
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2022 15:25

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Volksverlakkerij »

Dit komt meer voor. De eerste keer dat ik er van hoorde was van mijn zwager. Hij heeft hier meerder keren last van gehad. Zelf ik ik er kortgeleden mee te maken gehad, dit terwijl de kaart nog twee jaar mee zou moeten gaan.. Het blijkt dat de folie van de kaart los laat tijdens gebruik.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hvv1951 schreef:
15 jan 2023 11:22
Ze laten je tegenwoordig overal voor betalen, er zijn ook nog andere banken waar je niet voor je kaart hoeft te betalen maar omdat het een heel gedoe is om over te stappen gaan ze er van uit dat je blijft . wij kregen vorig jaar een kaart met de naam verkeerd is dat kan ook veranderd worden maar je moet er wel voor betalen, het is gewoon ***** gedrag.
Ach ja, vroeger was alles gratis. :D

BLUD
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2020 17:15

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door BLUD »

Je kunt dit probleem omzeilen, door je pas in je telefoon te zetten en te betalen met je telefoon. Even wennen, maar superhandig!

HFMREULING
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 okt 2017 16:19
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door HFMREULING »

Ik had vorig jaar een pas die enkele maanden oud was en bij hetgeldopnemenkwam hij weer zoals gebruikelijk naar buiten en slikte de pas daarna onverwacht onmiddelijk weer in! Ook daarom heb ik onmiddelijk met ING contact opgenomen de oude laten blokkeren, maar wel geïst dat ik geen kosten in rekening zou krijgen, wat mij al eerder overkomen was, bij het verlies van een pas. Dit was dus duidelijk een technische fout van Geldmaat!

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Moneyman »

BLUD schreef:
15 jan 2023 12:07
Je kunt dit probleem omzeilen, door je pas in je telefoon te zetten en te betalen met je telefoon.
Ik hoop dat ik dan ook voor €4,50 m’n telefoon mag vervangen als die defect is :mrgreen:

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Het is wel zo dat men in de 'betaalwereld' graag wil dat je contactloos betaalt omdat dat efficiënter/kostenbesparend is.
ING snijdt zich dus zelf in de vingers als jij niet contactloos kunt betalen.

Als jij juist zelf contactloos wilt betalen heeft dat voor jou persoonlijk waarde.
Als je er niet om geeft verliest ING inkomsten.
Het gaat er om wie het langst zijn poot stijf houdt

(Ik heb het zelf altijd uit gezet, omdat ik het 'nbeetje link vond. Onlangs kreeg ik een nieuwe pas met Vpay en daar stond het buiten mijn medeweten en zonder mijn toestemming weer aan...)

paalke
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2018 16:18

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door paalke »

De functie van contactloos betalen was bij mij al binnen een half jaar kapot. Ik heb de pas gewoon in de portemonnee zitten, dus het kan zijn dat die misschien wat meebuigt als ik ga zitten. Maar ook als je die in een beschermhoesje bewaart kan die dus nog steeds stuk gaan. Ik vind dus dat die veel langer moet meegaan dan een half jaar. Aan de buitenkant is ook helemaal niets te zien aan de kaart, die ziet er nog helemaal nieuw uit. Het is gewoon een bewuste afweging van Ing om dit zo te doen uit kostenoverwegingen om zoveel mogelijk winst te maken. Ze kunnen die kaart echt wel zo maken dat je ermee de straat schoon kunt vegen en die het nog doet. Voorheen was een nieuw pasje wel gewoon gratis, zoals het hoort. De banken sparen enorm veel geld uit doordat alles tegenwoordig digitaal gaat, ze heel veel kantoren hebben kunnen sluiten en met veel minder personeel toekunnen. Rente op je lopende rekening krijg je ook al lang niet meer. Maar de kosten voor het aanhouden van je rekening lopen alleen maar op terwijl de kosten voor de bank omlaag zijn gegaan. Resultaat: miljarden winsten voor de bank. Mooi toch? Dit is volgens mij ook uitvoerig ter sprake gekomen in consumentenprogramma’s.

De opmerking dat klanten te snel een bedrijf de schuld geven ben ik het dus totaal niet mee eens. Dat is standaard zowat altijd de eerste reactie die een bedrijf geeft, de klant zal wel iets verkeerds hebben gedaan. Niet omdat ze dat echt denken, maar omdat dit voor een bedrijf de gunstigste optie is. Vroeger had ik af en toe dat een pak melk al zuur was bij aankomst thuis en lag dat ook altijd aan mij, dan zal ik wel te lang onderweg zijn geweest of zo. Tegenwoordig staat de houdbaarheidsdatum op de verpakking en heb ik dit echt nooit meer, rara hoe kan dat? Bedrijven zijn tegenwoordig wel een stuk coulanter dan vroeger, want ja sociale media en negatieve recensies hè, dat zien ze toch echt liever niet.

Maar voor banken geldt dat overstappen bepaald niet makkelijk gaat, dus eenmaal bij een bank zit je eraan vast, dus switchen is er dan niet bij. En dan is er dus ook geen sprake van concurrentie en een machtspositie waar zoals we inmiddels allemaal weten vroeg of laat altijd misbruik van zal worden gemaakt.

Dit moest ik toch even kwijt hè, het lag me zwaar op de maag zullen we maar zeggen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

:Vroeger was alles uiteraard altijd beter. :D :)

Ik heb nog nooit een kapotte pas gehad.

En waar die miljarden winst vandaan moeten komen met die paskosten?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 jan 2023 11:56
hvv1951 schreef:
15 jan 2023 11:22
Ze laten je tegenwoordig overal voor betalen, er zijn ook nog andere banken waar je niet voor je kaart hoeft te betalen maar omdat het een heel gedoe is om over te stappen gaan ze er van uit dat je blijft . wij kregen vorig jaar een kaart met de naam verkeerd is dat kan ook veranderd worden maar je moet er wel voor betalen, het is gewoon ***** gedrag.
Ach ja, vroeger was alles gratis. :D
Inderdaad, de overschrijfkaarten, de enveloppen om ze te versturen, de afschriften: het koste helemaal niks, het was helemaal 'gratis'. Of je een gratis pen kreeg om de overschrijfkaarten te ondertekenen weet ik eigenlijk niet meer. Dat zal toch wel niet?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb overigens in de loop der jaren heel wat cadeautjes van Ing ontvangen.

Maar nu heb je dus die overschrijfkaarten, enveloppen en afschriften helemaal niet meer nodig. Mooi toch?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
15 jan 2023 22:15
Inderdaad, de overschrijfkaarten, de enveloppen om ze te versturen, de afschriften: het koste helemaal niks, het was helemaal 'gratis'. Of je een gratis pen kreeg om de overschrijfkaarten te ondertekenen weet ik eigenlijk niet meer. Dat zal toch wel niet?
In mijn keukenla ligt nog altijd zowel een mooie oranje als een nog oudere blauwe ING-pen :mrgreen:

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Ik heb sinds vorig jaar februari/maart een ING pas. Volgens de instellingen staat contactloos betalen aan. Dit heeft nog nooit gewerkt. Ik neem niet eens de moeite om terug te gaan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door grun »

paalke schreef:
15 jan 2023 16:55
Maar voor banken geldt dat overstappen bepaald niet makkelijk gaat, dus eenmaal bij een bank zit je eraan vast, dus switchen is er dan niet bij. En dan is er dus ook geen sprake van concurrentie en een machtspositie waar zoals we inmiddels allemaal weten vroeg of laat altijd misbruik van zal worden gemaakt.
Overstappen blijkt tegenwoordig reuze mee te vallen. 10 jaar geleden ben ik vertrokken bij de ING en vandaag heb ik me opnieuw bij hen aangemeld.

In die tijd is er veel veranderd. Een betaalrekening openen is een peuleschil, binnen een kwartier kun je een werkende rekening aangemaakt hebben. Nog even de bronnen waarvan je geld krijgt inlichten en de overstapservice regelt de rest allemaal automatisch. 10 jaar geleden moest je nog voor de Belastingen formulieren invullen, maar dat kan tegenwoordig allemaal online in combinatie met DigId.

Ik vind het wel een gemiste kans dat een klant niet levenslang hetzelfde rekeningnummer kan houden maar dat de bank onderdeel is van het IBAN nummer. Misschien dat ze bang waren dat er dan nog veel meer klanten zouden overstappen. 'Wat zijn de laatste cijfers van uw rekeningnummer' is een veel voorkomende vraag om de identiteit van de klant te verifiëren, het schept vertrouwen als je dat meteen uit het hoofd kunt opdreunen. In mijn geval is het nu voorlopig vanaf een spiekbriefje.

WhiteNoise
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2023 12:28

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door WhiteNoise »

Ook mijn passen vertoonden binnen korte tijd defecten. Met de pas van mijn privérekening kan ik al sinds ik 'm heb niet contactloos betalen op sommige betaalautomaten, in binnen- en buitenland. De pas van mijn zakelijke rekening doet het sinds een paar dagen helemaal niet meer. Net als andere mensen hier stop ik mijn bankpassen nooit in mijn broekzak, maar altijd in een portemonnee. Ik vind het echt onbeschoft dat sommige mensen hier ervan uitgaan dat de mensen met een kapotte pas er zelf schuldig aan zijn, alleen omdat zij zelf geen problemen ondervinden. Hoezo kan de fout niet bij ING liggen? Mijn zus heeft trouwens hetzelfde probleem met haar nieuwe pas. Ik vind dat ING deze passen kosteloos moet vervangen, zelfs na een half jaar.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door scontra »

WhiteNoise schreef:
05 mar 2023 12:35
Net als andere mensen hier stop ik mijn bankpassen nooit in mijn broekzak, maar altijd in een portemonnee. Ik vind het echt onbeschoft dat sommige mensen hier ervan uitgaan dat de mensen met een kapotte pas er zelf schuldig aan zijn.
Zonder onbeschoft te willen zijn, maar een Bankpas in je portemonnee bewaren, waar je met je achterwerk op gaat zitten, dat is toch geen goede plek om je bankpas, met een toch wel kwetsbare chip, te bewaren. :oops:

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
05 mar 2023 13:53
Zonder onbeschoft te willen zijn, maar een Bankpas in je portemonnee bewaren, waar je met je achterwerk op gaat zitten, dat is toch geen goede plek om je bankpas, met een toch wel kwetsbare chip, te bewaren. :Oops:
Da’s nogal een aanname waar je vanuit gaat. Wie heeft er tegenwoordig nog een portemonnee in z’n kontzak?


Plaats reactie