Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
alleninamsterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2020 11:31

Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door alleninamsterdam »

Mijn ING betaalpas is defect, contactloos betalen werkt sinds een paar maanden niet meer. Het gaat om een vrij nieuwe kaart (minder dan een jaar oud) en om een technische defect, niet om mijn rekeninginstellingen. Volgens de ING moet ik kosten betalen voor een vervangende kaart. Het lijkt me echter niet de bedoeling dat een bank kosten bij de klant neerlegt voor het verhelpen van eigen fouten (in dit geval het uitgeven van een defecte kaart). Zijn dit soort praktijken nu standaard onder de banken?

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Tja, je mag verwachten dat die kaart langer meegaat, maar mss heeft u hem zelf beschadigd. U kunt aangeven dat er niets mis gegaan is met de kaart en aan ING vragen om de in rekening gebrachte kosten te retourneren.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er is door de bank toch geen defecte kaart uitgegeven als u er nog gebruik van hebt kunnen maken?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door witte angora »

Die van mij halen ook nooit het eind van hun levensduur. Althans, hun levensduur is korter dan de datum die ze zouden moeten kunnen halen. Maar goed, veel gebruiken, los in de portemonnee, niet in een of ander beschermhoesje - eigenlijk is het niet eens zo vreemd dat ze vroegtijdig het loodje leggen. En ja, dat kost geld. Maar alles kost nu eenmaal geld. Zelfs voor gratis zonne-energie moet je betalen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lees dit topic eens door over hetzelfde onderwerp.
viewtopic.php?p=2774873&hilit=betaalpas#p2774873

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door moederslink »

alleninamsterdam schreef:
08 jan 2023 11:35
Het lijkt me echter niet de bedoeling dat een bank kosten bij de klant neerlegt voor het verhelpen van eigen fouten (in dit geval het uitgeven van een defecte kaart ) Zijn dit soort praktijken nu standaard onder de banken?
Serieus?? Banken geven defecte kaarten uit ?
Zorg , in de toekomst, voor een of ander beschermhoesje voor uw pas.

Een nieuwe bankpas kost je slechts € 4.50

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door xflorisx »

De kostprijs voor zo'n pas inclusief verzending zal zeker veel hoger zijn. Je betaalt dus een bijdrage. Meer bedoelt om de mensen wat zuiniger op hun pasje te laten zijn.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door grun »

In de kaart zit een spoel of antenne in spiraalvorm verwerkt, die bestaat uit dunne koperen lijntjes zoals bij een printed circuit board. Vaak ook als antidiefstal sticker in de verpakking van dure artikelen of als extra tag in sommige kleding (ik bedoel niet de oversized plastic knopen die ze er bij de kassa af pulken met een apparaat onder de toonbank). Belangrijk is dat je de kaart niet buigt, dan komt er spanning op te staan waardoor er na enige tijd scheurtjes in de antenne kunnen ontstaan. Bij voorkeur dus niet in de zakken van skinny jeans stoppen en al helemaal niet in de achterzak, dan ga je er op zitten maar daar kunnen ze niet tegen.

TS schrijft dat de kaart het niet meer doet, in het begin dus wel. Dan heeft de bank hem niet defect geleverd.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door k2p »

Ik verbaas me over hoe men vindt dat de bank geen defecte kaarten kan uitgeven, en dat het aan de gebruiker moet liggen. Zelfs als een kaart het aanvankelijk wel doet, betekent dat nog niet dat de kaart niet non-conform is.

Erg veel mensen ervaren lang voor het einddatum, vaak zelfs binnen een jaar, een niet-werkende NFC functionaliteit op de ING pas. Zo ook ik en mijn vrouw. Ik bewaar mijn pas altijd in een Secrid kaarthouder portemonnee, waar de kaart in een metalen behuizing beschermd wordt van buigen en elektromagnetische velden.

Ik heb het idee dat de draden van de antenne in de pas gewoon te dun zijn, en zeer snel beschadigen bij normaal gebruik. En het is te zot voor woorden dat je dan als klant even 4,50 mag aftikken, terwijl de werkelijke kosten waarschijnlijk rond de 1 euro liggen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb slechts 1x mijn ING pinpas eerder dan de vervaldatum 'moeten' vervangen en dat was omdat ik er een andere afbeelding op wilde hebben. Bij mij redden ze dus met gemak de vervaldatum.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb nog nooit een niet-werkende pas gehad. Hoor daarvan ook niets uit mijn omgeving.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door grun »

Mijn mening is gebaseerd op eigen ervaringen met dergelijke passen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
09 jan 2023 11:37
Ik heb nog nooit een niet-werkende pas gehad. Hoor daarvan ook niets uit mijn omgeving.
Ik ook niet, de pas gaat vh begin tót de vervaldatum mee.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door xflorisx »

k2p schreef:
09 jan 2023 09:09

Ik heb het idee dat de draden van de antenne in de pas gewoon te dun zijn, en zeer snel beschadigen bij normaal gebruik. En het is te zot voor woorden dat je dan als klant even 4,50 mag aftikken, terwijl de werkelijke kosten waarschijnlijk rond de 1 euro liggen.
De postzegel om het pasje te verzenden kost al meer.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door rwolters »

k2p schreef:
09 jan 2023 09:09
Ik verbaas me over hoe men vindt dat de bank geen defecte kaarten kan uitgeven, en dat het aan de gebruiker moet liggen. Zelfs als een kaart het aanvankelijk wel doet, betekent dat nog niet dat de kaart niet non-conform is.

Erg veel mensen ervaren lang voor het einddatum, vaak zelfs binnen een jaar, een niet-werkende NFC functionaliteit op de ING pas. Zo ook ik en mijn vrouw. Ik bewaar mijn pas altijd in een Secrid kaarthouder portemonnee, waar de kaart in een metalen behuizing beschermd wordt van buigen en elektromagnetische velden.

Ik heb het idee dat de draden van de antenne in de pas gewoon te dun zijn, en zeer snel beschadigen bij normaal gebruik. En het is te zot voor woorden dat je dan als klant even 4,50 mag aftikken, terwijl de werkelijke kosten waarschijnlijk rond de 1 euro liggen.
Reken eens voor hoe jij aan 1 euro komt. Als je dat voor elkaar krijgt zullen bedrijven bij je in de rij staan om her geheim te horen hoe ze dat kunnen doen voor zo weinig geld. Of vergeet je voor het gemak gewoon heel veel kosten?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het eigendom van de bank is defect. Heel vervelend natuurlijk, maar ik vraag me af op basis waarvan de bank recht heeft om dit bedrag in rekening te mogen brengen. Als het antwoord is een nieuwe overeenkomst, dan is de oplossing die overeenkomst niet sluiten. Vervolgens is er een situatie waarin er iedere maand vanaf € 2,70 wordt betaald voor een pakket met o.a. een niet werkende pinpas.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
09 jan 2023 18:17
Het eigendom van de bank is defect. Heel vervelend natuurlijk, maar ik vraag me af op basis waarvan de bank recht heeft om dit bedrag in rekening te mogen brengen. Als het antwoord is een nieuwe overeenkomst, dan is de oplossing die overeenkomst niet sluiten. Vervolgens is er een situatie waarin er iedere maand vanaf € 2,70 wordt betaald voor een pakket met o.a. een niet werkende pinpas.
De pinpas werkt wel, alleen contactloos betalen werkt niet. En wie denk je dat de rekening gepresenteerd krijgen als de bank zogenaamd gratis beschadigde passen gaat vervangen? Sorry, maar ik heb geen zin te betalen voor mensen die ronduit slordig of niet voorzichtig genoeg met hun pasje omgaan.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
09 jan 2023 18:32
Sorry, maar ik heb geen zin te betalen voor mensen die ronduit slordig of niet voorzichtig genoeg met hun pasje omgaan.
Het pasje is van de bank. En er is geen enkel bewijs geleverd dat TS slordig of onvoorzichtig met het pasje van de ING is omgegaan.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door xflorisx »

Hierboven heb ik al aangegeven dat de kostprijs vast boven de €4,5 is en het een bijdrage is van de klant in de kosten. Meteen om ze iets voorzichtiger om te laten gaan met zo'n pasje. Ik heb nog maar een keer een pasje moeten betalen, omdat ik hem verloren was.

alleninamsterdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2020 11:31

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door alleninamsterdam »

Dank voor alle (constructieve) reacties en de verwijzing naar het eerdere topic hierover.

Plaats reactie