LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij de Rabobank niet welkom?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door svdmeer »

Dat vind ik wel heel veel geld.
Dan snap ik niet dat klanten bij banken als Moneyou en Argenta met enkele muisklikken een nieuw (spaar)rekeningnummer kunnen openen en gebruiken. Of gelden deze enorme kosten alleen bij de Rabo?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door sprokkel »

_oi_,
Inderdaad.. kost ongeveer 150-200 euro per jaar
Een paar minder managers, en kosten zijn zo maar €45.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door buckleup »

Denk ook aan de kosten van PIN automaten, de verwerking van papieren betaalopdrachten, mensen die aan de balie geld opnemen, het vervangen van versleten bankbriefjes,beveiligen van kantoren en geldtransport, dat soort dingen.

Die kosten voor het betalingsverkeer hoeft moneyou niet te maken.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Een voormalige directeur van de Rabobank Amsterdam heeft jarenlang ongestoord geld kunnen roven van enkele hoogbejaarde bankklanten. Pas na vijf jaar frauderen en bijna een half miljoen rijker te zijn geworden, liep hij tegen de lamp.
Valt die Rabobank toch ook nu door de mand.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door buckleup »

Beetje azijn zeuren, Sprokkel?

De Rabobank heeft 60.000 mensen in dienst. Daar zit natuurlijk wel eens een rotte appel tussen. Toen het ontdekt werd, heeft Rabobank correct ingegrepen. De dader werd ontslagen en door justitie vervolgd. De betrokken klanten zijn door de Rabobank schadeloos gesteld.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Het zijn toch echt geen oude koeien, en dus ook niet een bank zonder fouten gezien je aller eerste bericht. Maar toch fijn dat je reageerd.

Geitemans
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 nov 2008 15:29

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Geitemans »

Rabobank publiceert geen hypotheekrentetarieven overigens. Dus als je een hypotheek aanvraagt bij de Rabobank, zijn jouw maandelijkse lasten dus afhankelijk van de inhoud van de portemonnee van de rabo-adviseur. Als je je druk maakt om woekerpolissen, bedenk dan eens hoeveel geld een aantal tienden procent kan schelen op een lening van honderden duizenden euro's. Juist, de Rabobank is geen haar beter dan andere banken.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door buckleup »

@Geitemans: ik volg je niet. Ze publiceren geen landelijke rentetarieven, maar als je een offerte aanvraagt, staat het daar wel in natuurlijk. Dus dan heb je het rentepercentage toch ook gewoon op papier? De rentetarieven die in de krant staan, zijn overigens altijd (bij iedere bank) maar een eerste indicatie. Ik mag toch aannemen dat iedereen met een beetje verstand een hypotheekverstrekker kiest op basis van concrete offertes, en niet die tabelletjes in de krant?

@Sprokkel: Jij ook bedankt voor je reactie. Ik blijf het echter ineffectief vinden dat je losstaande incidenten aandraagt, zonder duidelijk te maken wat dat met de discussie te maken heeft.

De discussie ging namelijk over de vraag of Rabobank iedereen als klant moet accepteren, of dat het redelijk is dat ze daar selectief in zijn.
En als een selectief klantenbeleid best redelijk is, wat zijn dan de criteria die men hanteert en is dat "fair"? De oorspronkelijke poster van deze discussie vindt het duidelijk niet fair, en ik probeer te beargumenteren dat het wel fair is.

Dat een Rabo-medewerker dan een keer gefraudeerd heeft, doet voor die discussie niet ter zake. Niemand beweert dat Rabobank een bank zonder fouten is, ik zeker niet. Maar elk bedrijf heeft wel eens zo'n incident.

Dus wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen? Is je stelling dat de Rabobank relatief veel meer frauderende medewerkers heeft dan elke andere bank? Draag je die incidenten aan om aan te tonen dat het een hele slechte bank is en dat de originele poster dus blij moet zijn dat hij geen klant kon worden? Wat is je punt?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door sprokkel »

Lees het topic nog eens door zou ik zeggen, ik reageerde op een bericht, en jij vond het nodig daar antwoordt op te geven, de persoon in kwestie reageerde niet eens.

Geitemans
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 nov 2008 15:29

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Geitemans »

De rentelijsten waar ik op kijk komen over het algemeen toch prima overeen met de werkelijkheid, zoals deze in de offerte terugkomt. Ik offreer ze zelf, het zou onverstandig zijn om die lijstjes niet te volgen. Het kan aanzienlijk schelen :p

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

De Rabobank heeft 60.000 mensen in dienst. Daar zit natuurlijk wel eens een rotte appel tussen. Toen het ontdekt werd, heeft Rabobank correct ingegrepen. De dader werd ontslagen en door justitie vervolgd. De betrokken klanten zijn door de Rabobank schadeloos gesteld.
Vreemd dat zoiets toch mogelijk blijkt. Vrijwel elke organisatie (overheid/non profit/for profit) heeft interne maatregelen en procedures die dergelijke vormen van fraude onmogelijk moeten maken. Blijkbaar werkt het bij de 'ons kent ons' Rabobank anders.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Bij de Rabobank niet welkom?

Ongelezen bericht door Ron58 »

"Bij Rabobank niet welkom" luidt dit topic.
Gezien mijn ervaringen met onze Rabobank begin ik me dat inderdaad af te vragen, we wilden een ToekomstSparen rekening afsluiten (banksparen) en dat verloopt uiterst moeizaam, het eerste gesprek was prima, maar we zijn nu 4 weken verder en we kunnen de rekening nog niet gebruiken.
Een aaneenschakeling van verkeerde adviezen (die ons o.a. enige duizenden euro's aftrek had kunnen kosten), zaken die opgestuurd zouden zijn, maar nooit bij ons aankwamen, nog steeds niet kunnen overboeken naar de nieuwe rekening. etc. etc.

Ik vraag me nu af of ze daar gewoon incompetent zijn of dat dit een bewuste tactiek is om je niet recht in je gezicht te weigeren, maar je vanzelf (gefrustreerd) af te laten haken :?:

Ik heb nu een klacht ingediend en ze 3 werkdagen de tijd gegeven, en anders gaan we met alle producten die we nu bij de Rabo hebben op zoek naar een ander.

Gesloten