LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PAIENNE

BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door PAIENNE »

Hoe is het mogelijk dat bedrijven iedereen zonder bericht als wanbetaler kunnen aanmelden bij het BKR bureau krediet registratie?
Ons is dit overkomen door toedoen van het postorderbedrijf BADER die vergeten was een retourzending in mindering van de rekening te brengen. Door toeval bij de verhoging van een lening kwamen we erachter dat wij als wanbetaler stonden aangemeld bij het BKR.
Meest irritant is dat BKR niet direct (pas na heel veel brieven en geloop naar de bank e.d.) doorgeeft welk bedrijf jou als wanbetaler heeft aangemeld. In ons geval ging het om een bedrag van nog minder dan € 10,00
IK VIND DAT ALS EEN BEDRIJF IEMAND AANMELD ALS WANBETALER DAT BKR DIEGENE DAARVAN OP DE HOOGTE MOET BRENGEN!! WANT OP DEZE MANIER KUNNEN ANDEREN ONJUISTE INFORMATIE VAN JOU AAN DEZE INSTANTIE GAAN GEVEN ZONDER DAT JE HET ZELF WEET.
WIE IS DIT NOG MEER OVERKOMEN??
met vriendelijke groet, slachtoffer van BKR en postorderbedrijven

Gast

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Gast »

dit is albekend.

de overheid verkocht aan banken en de banken hebben de bkr opgezit,

soort cartel en de banken zijn de godfather,

geen control geen overzicht jungle rules dit was en nog steeds bkr ,

geschille commissie of klacht commise zijn goed voor bla bla bla werkelijk ieder burger ongelijk gestelde van te voren en de cartel in het gelijk de klachten helpen niet de einge help,

met ons allemaal ons rekening bij deze cartel weg halen en geen credit card gebruiken gewoon oude wets cash en carry en u zult zien hoe deze cartel valt weg en deze straf bank oplichting bkr verdwijnt.

sterkte.

Sinto
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:12

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Sinto »

Hello gast Tarzan, me Jane!

Mij ook vinden jij leuke gast met spreekziekte veel gelijk hebben, Ugh!
Jij hebben Belgische zusterforum "spreek je moerstaal" te veel van gegeten.
Misschien ook teveel vuurwater blanke man gedronk.
Heb grote opperhoofd ook al paard geruild tegen spiegels??
Ik voor volle maan lekker tegen mijn squaw in tipi aankruipen en Dexia en BKR naar eeuwige jachtvelden vervloeken, Ugh.

Mij grote krijger Sinto jou toch vriendelijk groeten!! :wink: :wink:

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door resp00112469 »

De laatste zijn zo van die typische uitdrukkingen welke niets met het onderwerp van doen hebben! Hiervoor is dit forum dus duidelijk niet bedoeld. Er is een vraag gesteld, weet U hiervoor een antwoord, prima, maar ga AUB geen onzin aanhalen. Wat de BKR betreft is dit een instrument wat niet goed werkt. Iemand kan als wanbetaler te boek staan zonder dat hij dit weet. Vaak klopt het ook niet. Zelf heb ik een bedrijf gehad en ben stukgelopen op een BKR registratie voor een order van FL53000- omdat hiervoor een kortlopende financiering van FL19000- nodig was. De order is gewoon in de prullenmand verdwenen omdat je nergens meer terecht kan. En hoe komt dat: Omdat een bank welke zegt er te zijn voor de kleine ondernemer, het vertikt om je rekeningen op tijd te betalen! Als bedrijf heb je nu eenmaal een doorlopend krediet nodig, geeft helemaal niets, omdat dit ook weer wordt terugverdiend. Alleen krijg je GEEN GULDEN! Op deze manier is het dan ook gewoon onmogelijk om een bedrijf te laten groeien omdat alle extra winst gelijk weer aan incasso kosten kan worden ingeleverd! DE RABO WORDT BEDANKT!

Vr.Gr. Hans.

Gast

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Gast »

ha ha, je bent gewoon niet geslaagd in het opzetten van een bedrijf en nu geef je de rabo de schuld.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door resp00112469 »

onzin! Schrijf eens wat nuttigs!

grutto
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 feb 2004 23:43

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door grutto »

Beste Paienne,

Het probleem is naar mijn mening deels te wijten aan jullie eigen schuld. Als je zaken retour zendt kun je er niet zomaar van uitgaan dat de zaken zijn ontvangen en dat de nota is gecrediteerd. Je had dit zelf moeten controleren en om een creditnota moeten vragen.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat het BKR de "wanbetalers" moet informeren, aangezien de aanmeldende instellingen deze verplichting vaak niet nakomen.

De hypothecryt.

Jojojo99

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Jojojo99 »

Wat een onzin allemaal op dit forum.

Ik werk zelf bij een financieringsmaatschappij, en heb in die hoedanigheid ook te maken met het BKR (en ja, soms verstrek ik een codering in het geval iemand niet aan zijn betalingsverplichting voldoet.

Echter, daar gaat wat aan vooraf. Als minimum geldt een periode van twee maanden non-betaling voordat een codering vertrekt mag worden. In die twee maanden moet uiteraard de wanbetaler aangemaand worden (2 maal) en daarna volgt de ingebreke stelling welke je nog een laatste mogelijheid (binnen 5 dagen) geeft om de betalingsachterstand te corrigeren. In dat zelfde schrijven moet er een vooraankondiging zitten. Met andere woorden: er moet aan de wanbetaler verteld worden dat niet-betaling tot een codering volgt bij het BKR. Indoen binnen de vijf dagen niet betaald wordt volgt een codering.

Indien een organisatie niet aan de hierboven genoemde voorwaarden voldoet en toch een codering verstrekt, kun je naar de geschillencommissie stappen van het BKR. Mijn ervaring is dat zij gehakt maken van organisaties die zich niet aan deze voorwaarden houden.

eer

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door eer »

Het BKR functioneert als onafhankelijke organisatie naar behoren. Indien één van de deelnemers een foutieve code aanmeldt, dan kan de desbetreffende betrokkene deze fout laten herstellen. In de praktijk zal de betrokkene hierdoor geen of nauwelijks schade hebben ondervonden. En zouden de in dit forum geschetste extreme situaties zich daadwerkelijk hebben voorgedaan, dan had men met succes een vordering tot schadevergoeding in kunnen stellen. Ik wijs er op dat ivm de absurd strenge privacy wetgeving in NL enkel deelnemende organisaties (kredietverstrekkers, postorderbedrijven, mobiele telefonie aanbieders) toegang hebben tot de BKR gegevens. De situatie dat een handelstransactie op basis van BKR toetsing geen doorgang vindt, kan dan ook (helaas) niet voorkomen. Men blijkt de privacy van wanbetalers meer waarde toe te kennen dan de bescherming van (nietsvermoedende) ondernemers tegen zulke misselijk makende mensen. Zodra een deurwaarder mag worden ingeschakeld door de benadeelde ondernemer, gaat de wanbetaler toch gewoon in de wettelijke schuldsanering.... Het principe dat er voor geleverde goederen en diensten betaald moet worden blijkt bij veel mensen te hebben afgedaan en het BKR is binnen NL een van de weinige toegestane middelen om de eerlijke mensen/ondernemers tegen dit soort lieden te beschermen! Mogelijkheden om schulden centraal te registreren moeten worden uitgebreid (registreer ook schulden waarvan de rechter reeds in een vonnis bepaald heeft dat deze betaald moeten worden (bijv huurvorderingen, energierekeningen, verzekeringspremies, koop (al wat via de incassowereld met succes ter toetsing aan de rechterlijke macht werd voorgelegd)) en de mogelijkheden om deze gegevens te raadplegen moeten eveneens worden uitgebreid (bijv voor deurwaarders)

olie

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door olie »

bkr moet wel naar de situwatie gaan kijken wand ex van mijn man ging ook lenen en heeft de handtekening van mijn man vervalst en nu moeten wij als gaan betalen.wij zijn er mee naar de politie geweest en die doen er niks aan we hebben al een heleboel af gelost en moeten nog twee groten dingen af betalen zoals haar auto,rvs en alle banken hebben we al betaalt.en omdat het nog moet voorkomen wouden we het niet betalen omdat het haar schult is staan we nu voor wanbetalers en moeten we het nu betalen tot het voor is gekomen en daar wachten we nu ook al 4a5jaar op en hebben bijna alles afbetaalt.de advokaat van mijn man zegt ook van water betaalt is krijgen we ook niet terug zo is de wet.nau daar ben je mooi mee klaar. de gedupperden :( :( ][/b]

tante Sjaan

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door tante Sjaan »

Onze jongste (en enige) dochter heeft leukemie gehad.
Dat heeft in totaal 7 jaar geduurd. En helaas is ze hier uiteindelijk aan overleden. We hadden boven haar nog drie kinderen en omdat je veel te vaak veel te ver weg zit, hadden wij een oppas in huis. Dat betekend dubbele lasten. Toen we het financieel helemaal niet meer konden bolwerken, hebben we de gemeente om hulp gevraagd. Daar hebben we ons hele hebben en houden op tafel moeten gooien (een lege spaarrekening en een betaalrekening die niet roder kon staan) met de uiteindelijke mededeling dat mijn man een goeie baan had (Godzijdank ja) en dat we niet in aanmerking kwamen voor financiële hulp.
Als we al eens thuis waren moest ik de deurwaarders van de deur zien te houden. We waren wel aangewezen op hun menslievendheid, want een oplossing was er alleen in de vorm van de kinderbijslag eens in de drie maanden. Gelukkig wisten de meeste de situatie en kwamen terug als deze binnenkwam. Maar er waren er ook bij die me niet gelooofden en die de stroom af wilden sluiten. Die alleen aftaaide toen ik heel erg boos werd en zei dat als dat ging gebeuren ik de hele media op zijn dak zou sturen. Het aller - aller ergste is dat je een heel erg bijdehand kind op de bank hebt liggen, met een kaal koppie en een dikke buik van de prednison. Die dit allemaal aan moet horen. En dan ook nog de schuld op zich wil nemen, (De tranen springen me nu na 9 jaar nog steeds in de ogen als ik daaraan denk).
En wat doe je als je geen geld hebt? Je koopt een buggie bij een postorderbedrijf omdat je kind met kanker niet meer kan lopen en je hebt geen geld. Maar die buggie kan je eigenlijk niet betalen. Dus krijg je nog meer schulden. Zo is het een wisselwerking. We hebben dus ook te boek gestaan bij het BKR.
Nadat ons meisje was overleden hebben we bij onze (Rabo)bank een lening af kunnen sluiten. (Ondanks dat we vermeld stonden bij het BKR).
Waar we alle schulden in één keer hebben betaald. Toen ik eenmaal een goede baan kreeg, werd het allemaal een suk gemakkelijker.

Blaf...

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Blaf... »

Tante Hoe oud was je ook alweer :?:

Tante Sjaan

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Tante Sjaan »

Wat heeft mijn leeftijd hiermee te maken?

pk

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door pk »

Even een kleine reactie op de opmerking dat BKR niet wil doorgeven wie iemand heeft aangemeld. Iedereen kan naar elke willekeurige bank gaan en daar na het overleggen van een geldige legitimatie en het bedrag van EUR 4,54 binnen enkele dagen een uitdraai krijgen van zijn of haar registraties bij BKR. De contractpartijen staan hierbij vermeld, evenals de contractnummers zodat je meteen kunt zien wie verantwoordelijk is voor de aanmelding en het plaatsen van een eventuele codering. Banken en andere instellingen hebben overigens geen inzage in de namen van de contractpartners en overeenkomstnummers. Zij zien slechts of er kredieten lopen, wanneer deze zijn ingegaan en afgelost en of er sprake is van een vorm van achterstand (hierin zijn diverse gradaties).

mon.

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door mon. »

hallo . ik wil even reageren op oliedom nou je bent zeker dom . laat mensen in hun waarden. het is heeel erg wat er met die mensen gebeurt is oliedom. :oops: :roll: :idea:

Gast

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Gast »

bkr voor mij blijft een onzin omdat door banken op gezit, werken allen met banken,voorbanken, en de gewoon burger heeft geen recht bij bkr uw wordt als pingpong bal tussen tiel en de deelnemmer, ik ben zelf rechtszaak aangespanen tegen ABN-AMRO de grotste baas van de oplichting instituut BKR tegen de mensen, de leugen ter bescherming bestaat niet en als deze oplichting praktijken oprecht waarom wordt niet bepaald door een rechter of iemand bkr geregistreerd moet of niet???

als iemand heeft een conflict met een bank voor het gemaak registreren bkr en deze mens kan geen kant meer kortom druk uitoefenen op de gewoon mens.

Gast

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Gast »

Zonder het BKR zou ik tenminste bij alle banken een vette lening kunnen sluiten. Maar door het BKR kan ik nadat ik dik in de schuld zit niet NOG MEER lenen. Dat is een stukje zelfbescherming. Dus is het BKR er voor de banken? Ik zou zeggen: ook voor de consument.

Gast

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, maar toch de rechter moet beslisen en niet de banken.

en nog iets als zijn mensen gaan veel geld lennen betekend niet 16000,000, mensen schurken zijn allen de schurken horen niet 0,1 op 1000 wat u zegt slaat nergens op ik heb geen schuld geen lenning geen financial problemen maar volgens de bank dit was foutje en dit fout 4 jaar oud en nog achterstand op wat weet ik niet daarom noem ik oplichters mafia en cartel en daarom heb ik een recht zaak aan begonen met alle kosten van dien en voor dat vooroordelen ik heb mij eigen werk en ik heb werknemers. bkr zijn :twisted: :twisted: :twisted:
abn-amro :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Gast

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, de rechter moet beslissen. Lijkt me een fijn plan: bij iedere lening die je afluit, kredietje zus en zo, creditcard bestellen, enz. enz. dan moeten jij en de geldverstrekker samen naar de rechter die dan moet beslissen. Duurt wel een half jaar of een jaar voor je aan de beurt bent, want de rechterlijke macht raakt zwaar overbelast.

Ja, lekker ideetje![/u]

FA
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2003 19:29

Re: BKR WIE CONTROLEERT HEN???

Ongelezen bericht door FA »

voor gast-gast (die een rechtzaak had aangespannen tegen zijn bank)...

Ik kan denk ik niet anders concluderen, dat je eerst de Nederlandse taal machtig moet zijn,voordat je hier klaagt over de werkwijze van bepaalde zaken in onze maatschappij. Het lijkt me eerder dat je je niet hebt gehouden aan de voorwaarden, die voor jou misschien te moeilijk waren om te begrijpen. Jouw geschreeuw in de ruimte is nauwelijks leesbaar, en je ze eerst eens moeten nadenken hoe je de zaken wilt formuleren voordat je ze hier op het forum plaatst. Misschien een beetje een harde reactie, maar ik kan er niet tegen dat mensen niet in fatsoenlijk Nederlands iets begrijpelijk kunnen opschrijven ...

tot zover mijn mening

Gesloten