LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buiten pinnen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
roli
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2008 15:17

Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door roli »

In de middelgrote plaats waar ik woon heeft de SNS bank zijn mogelijkheid om binnen te pinnen gesloten.
Ik liep de bank binnen en ik zag op de plaats waar normaal de pinautomaat zit een ijzeren plaat. Een medewerker van de bank vertelde mij dat je alleen buiten nog kan pinnen.
Wat de reden daarvan is is mij een raadsel, wil de bank geen klanten meer binnen, doet de bank het voor zijn veiligheid, is het goedkoper voor de bank???????

In ieder geval weet ik wel dat het bijzonder klant onvriendelijk is! Ten eerste sta je nu in weer en wind te pinnen en ten tweede heb je ook nog eens de kans overvallen te worden.

Jammer dat de SNS geen service meer verleent en de verantwoordelijkheid geheel overlaat aan de klant!

Ik kan wel bij een andere bank binnen gaan pinnen, maar dan zou ik het dus eens zijn met het beleid zoals die gevoerd wordt door de SNS bank. Nee, ik stap over naar een andere bank die wel service geeft en waar ik binnen in het gebouw kan pinnen.

Bye,bye SNS

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Bijna alle banken hebben dat ding buiten hangen, alleen postbank/ing is weer begonnen met mobiele apparaten deze staan vaak in de Appie.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door Consumentt »

Kans op overvallen en berovingen wordt echt niet kleiner door binnen pinnen.

Het volgende scenario lijkt me niet ondenkbaar:
Na sluitingstijd van de bank ga je binnen pinnen. Er glipt iemand mee naar binnen en vervolgens kan die je ongestoord en ongezien dwingen tot opname van het maximum bedrag. Hoezo veiliger.

En iemand die uit zo'n hokje komt is voor een overvaller net zo duidelijk in bezit van geld als iemand die uit de buitenmuur staat te pinnen.

Enige voordeel is dat je droog en uit de wind staat.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@ Sjors_B

Niet alleen ING/Postbank bij Appie maar ook:
- Fortis bij de EM-TÉ (in ieder geval bij mij in de buurt)
- SNS bij de HEMA.

Dit is dus binnen (dus geen last van slecht weer) én wat is in dat geval de kans dat je overvallen wordt.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door Shine »

Als dit een reden is om een bank byebye te zeggen zijn we wel héél erg diep gezonken.
Binnen pinnen kan bij talloze winkels (AH, HEMA,V&D enz) U hoeft niet persé bij uw eigen bank te gaan pinnen.
Het overval risico is bij binnen pinnen net zo groot en hoog als bij buiten pinnen.
Wat betreft droog willen staan en kans op wegwaaien. Kom op zeg, ... hoe kinderachtig en waarover iemand zich zoal niet kan druk maken.
Klant vriendelijkheid bestaat uit meer dan een binnenskamers pinmogelijkheid.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik ga mooi weg bij de SNS Bank. IK wilde een pinautomaat in de badkamer, zodat ik niet steeds naar de bank toehoef voor geld. Daar konden ze niet aan beginnen. HET IS TOCH MIJN GELD??????????????!!!!!!!!!

Nu ga ik bij de Fortis vragen of ze een pinautomaat kunnen plaatsen in de keuken en de badkamer; mocht het in de badkamer een tikje vochtig zijn, dan kan ik altijd nog naar de keuken om te pinnen. Ben benieuwd.

8)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door dhc »

Duh....pinnen in de keuken?
Ik wil een ingebouwde pin-automaat in mijn luie stoel!
Da's pas service....

roli
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2008 15:17

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door roli »

Ha, ha, ik lach me suf om de reacties!
Jullie werken zeker bij de bank?

Goed om te weten dat wij Nederlanders gewoon lekker alles maar pikken! Zo gaat alles langzaam achteruit en we doen er niets aan.........

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door D1RK »

Soms moet je daklozen wegsturen...

Verder was op de bewakingscamera ooit te zien dat iemand een andere gleuf nodig had ... en ze wilde dus niet gestoord worden....

Dit soort ruimtes word zo vaak misbruikt en vervuild, ook door hang jongeren.. dat ik het wel begrijp dat ze dit sluiten.

roli
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 feb 2008 15:17

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door roli »

Dirk, Bedankt voor je verheldering!

Dat is dus de reden! Dan is het me duidelijk dat ze het sluiten Dirk.

De enige oplossing is dan om in een winkel te pinnen, voel je je toch wat veiliger dan dat je buiten staat.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door D1RK »

De 2 klanten werden gewaarschuwd als zij nog een keer de verkeerde gleuf zouden gebruiken deze op Youtube zou komen.....

Mag niet, maar de winkels en benzine pompen geven graag € 50,- extra omdat zij dan minder contant hebben en dus geen transport kosten en ik hoef niet in rij voor flappentap!

Meestal Pin is vrijwel alles maar zolang er vertrouwde adressen biljetten uitdelen zodat vooral benzine pompen niet de kluis hoeven te vullen, ze vragen soms gewoon, wilt U € 50,- extra?

Zo hoeven ze niet met veel risico naar Nachtkluis want onderweg worden ze vaker beroofd dan U denkt!
Ophalen door firma is ook erg duur, dus uitdelen aan Pin klanten is daarom in bepaalde gebieden de manier geworden!

Ik kreeg zelfs wel eens gratis Koffie aangeboden en dat doet geen enkele Bank!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door ron1 »

Halve wereld is op de vlucht en smeekt om een handje rijst, en hier klagen ze om een pinautomaat die niet binnen,maar buiten in werking wordt gezet........dit GELOOF je toch simpelweg niet !

noa2008
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2004 21:53

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door noa2008 »

Ron 1
Dat komt van al die graaiers en oplichters daar in denhaag,alleen oorlog
hebben ze oren naar.
Bloed aan hun handen hebben ze,jongens de dood injagen,en dan zeg ik het nog vriedelijk.
We hebben zo,n normen en waarden figuur,met de hand op de bijbel mooie praatjes ophangen. ba ba ba en de rijst kwam nooit op de plek terecht,alleen maar wapens.

Noa

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door dhc »

Noa heeft duidelijk hulp nodig.....

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door ron1 »

Ik begrijp Noah dus wel........het bloed aan de handen is wat overtrokken, maar wapens en oorlogsindustrie schijnt wereldwijd nog steeds belangrijker te zijn dan voedsel....

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door Consumentt »

ron1 schreef:Halve wereld is op de vlucht en smeekt om een handje rijst, en hier klagen ze om een pinautomaat die niet binnen,maar buiten in werking wordt gezet........dit GELOOF je toch simpelweg niet !
Dat ze elders hun zaakjes niet kunnen managen wil nog niet zeggen dat hier een bank wegens kostenbesparing zijn dienstverlening tot het 0 punt mag afbreken.

En wacht maar eens tot jij boven de 80 bent. Heb je dan zin denk je om als gemakkelijke prooi op straat bij een pinautomaat je karige AOW'tje aan een laf gastje op een brommertje af te staan. Dacht het niet :evil:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door ron1 »

Nee, en het zal ook niet gebeuren, al zou ik 80 zijn, mits er een vuurwapen in het spel is.Pinnen om 2 uur smiddags is een optie ipv tijdens de duisternis.

jjrandeweg
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2009 13:11

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door jjrandeweg »

Ook in Ridderkerk zijn de banken (Rabo) :x bezig om de binnen automaten weg te halen en alleen buiten pinnen

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Buiten pinnen.

Ongelezen bericht door ron1 »

Zal ongetwijfeld met het kostenplaatje te maken hebben.De banken hebben het erg slecht, dat men als consument het ook nu niet echt stabiel heeft icm eventuele veiligheid van de pinners, doet even niet terzake, de banken moeten tenslotte hun buffers weer opbouwen, de rest is bijzaak !! :evil:

Gesloten