Bunq bank weigert mij als klant

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door riddert »

Wat ik vooral bijzonder vind aan de communicatie van Bunq is het gebruik van emoticons, zoals de handjes, regenboog etcetera. Een dergelijke manier van schrijven vind ik meer passen bij Gerda op Facebook dan bij een financiële instelling.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door sylvesterb »

riddert schreef:
05 apr 2023 18:20
Wat ik vooral bijzonder vind aan de communicatie van Bunq is het gebruik van emoticons, zoals de handjes, regenboog etcetera. Een dergelijke manier van schrijven vind ik meer passen bij Gerda op Facebook dan bij een financiële instelling.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.
Bunq is een online bank en heeft juist deze manier van communiceren, past bij hun merk. Dat kan je natuurlijk niet aanspreken maar echt bijzonder is het niet, ze onderscheiden zich hiermee van de overige financiele instellingen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 apr 2023 18:00
Beide artikelen zijn kapstok artikelen, dan weet je nog niets.
Nogal wiedes :lol: waarom denk je dat het “algemene voorwaarden” zijn?

Of het in deze casus nu gaat om een fout of dat er daadwerkelijk issues zijn: in beide gevallen is het duidelijk dat TS er geen klant gaat worden en waarschijnlijk ook geen antwoord krijgt. Ik zou de app weer verwijderen en een bank zoeken die me wel wil hebben.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 apr 2023 19:54
16again schreef:
05 apr 2023 18:00
Beide artikelen zijn kapstok artikelen, dan weet je nog niets.
Nogal wiedes :lol: waarom denk je dat het “algemene voorwaarden” zijn?
Uit algemene voorwaarden kun je natuurlijk niet halen wat je fout gedaan hebt. Daar staat zo'n opsomming met open deuren.
En daar is op zich niets mis mee.
Maar nu wordt er naar zo'n generiek artikel verwezen, dat noem ik geen vraag beantwoorden, maar ontwijken.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 apr 2023 21:14
Maar nu wordt er naar zo'n generiek artikel verwezen, dat noem ik geen vraag beantwoorden, maar ontwijken.
Klopt. Ze hebben duidelijk geen zin om gezondheid wijzer te maken. Trekken aan een dood paard, zeg maar.

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door rwolters »

riddert schreef:
05 apr 2023 18:20
Wat ik vooral bijzonder vind aan de communicatie van Bunq is het gebruik van emoticons, zoals de handjes, regenboog etcetera. Een dergelijke manier van schrijven vind ik meer passen bij Gerda op Facebook dan bij een financiële instelling.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.
Jij vindt nog steeds dat je bij een bank ontvangen moet worden door een man in krijtstreeppak of een vrouw in een mantelpakje? Ook banken gaan met hun tijd mee. En als je je niet prettig voelt bij de communicatie van Bunq dan ben jij niet de doelgroep voor hun.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 apr 2023 21:29
16again schreef:
05 apr 2023 21:14
Maar nu wordt er naar zo'n generiek artikel verwezen, dat noem ik geen vraag beantwoorden, maar ontwijken.
Klopt. Ze hebben duidelijk geen zin om gezondheid wijzer te maken. Trekken aan een dood paard, zeg maar.
Je kunt op grond van de AVG je persoonsgegevens opvragen. Daar hoort de reden tot weigering bij.

J. Deltoer
Berichten: 3091
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
05 apr 2023 22:15
riddert schreef:
05 apr 2023 18:20
Wat ik vooral bijzonder vind aan de communicatie van Bunq is het gebruik van emoticons, zoals de handjes, regenboog etcetera. Een dergelijke manier van schrijven vind ik meer passen bij Gerda op Facebook dan bij een financiële instelling.
Het zou voor mij een reden zijn om er geen rekening te openen.
Jij vindt nog steeds dat je bij een bank ontvangen moet worden door een man in krijtstreeppak of een vrouw in een mantelpakje?
En uiteraard naaldhakken.

BL2
Berichten: 4842
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door BL2 »

De berichten van bunq (zonder hoofdletter ?) komen zeer, zeer amateuristisch over. Het lijkt wel of ze door een inhuurkracht, ergens op zolder worden getypt door diegene welke ook de berichten voor de kindertelefoon of zo mag typen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door crazyme »

Nijogeth schreef:
05 apr 2023 12:17
Lady1234 schreef:
05 apr 2023 10:37
Was die mail dan wel voor u en niet, per abuis, voor een ander? Als je daar geen rekening hebt, kan je ook geen ongebruikelijke transacties uitvoeren.
TS kan natuurlijk ergens geregistreerd staan vanwege dingen bij een andere bank.
300 keer proberen om een kop koffie via vpay uit een automaat te krijgen bijvoorbeeld.

Dat is ronduit verdacht..

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het komt op mij over als een geautomatiseerde afwijzing, met een standaard reden (die in dit geval misplaatst is omdat het niet gaat om een bestaande bankrekening maar een verzoek om een nieuwe bankrekening). De computer-technische inrichting leidt onafwendbaar tot fouten, en daar kan in dit geval sprake van zijn. Het systeem staat of valt met investeren in controle of het algoritme tot een juiste "beslissing" door de robot heeft geleid maar ja, dat kost geld en dat moet de bank er maar voor over hebben.
Het probleem zit erin dat je naar een andere bank kan gaan, maar als alle banken hetzelfde werken dan wordt je steeds afgewezen. Het systeem is er omdat banken anders boetes krijgen voor het falen mbt witwasklanten; maar ze willen er niet teveel geld aan uitgeven.
Er is hier wel vaker een casus voorbij gekomen met dezelfde klacht, zoals iemand die 3x via marktplaats iets aan Belgen had gekocht/verkocht en door de bank eruit gebonjourd werd.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door PGros »

BL2 schreef:
06 apr 2023 09:58
De berichten van bunq (zonder hoofdletter ?) komen zeer, zeer amateuristisch over.
De naam van de bank is bunq, en dat is zonder hoofdletter. Er zijn dus meer mensen hier die het fout schrijven met een hoofdletter midden in een zin. De bank schrijft het goed.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door gezondheid »

Geachte heer/mevrouw,

Kunt u mij uitleggen waarom u mij als klant heeft geweigerd? Hierover dien ik een klacht in.

Direct daarop kreeg ik al een e-mail terug:

Thank you for your email!
We’ve done some research based on your explanation, and we believe that these might answer your question:

Hoe kan ik contact opnemen met bunq?
Waarom is mijn Business-account niet geverifieerd?
Ik heb een terugbetaling nodig voor een kaartbetaling - wat moet ik doen?

Please, let us know if this isn’t the answer you are looking for, and one of our guides will reach out to you within 1 dag.
For any questions about your account, cards, or features, please check our knowledge base and FAQs here https://together.bunq.com.

Did we answer your question?

Click here if you still need help, or simply reply to this email.

If we did answer your question, we’d like to wish you a wonderful day!

Kind regards,
bunq support

BL2
Berichten: 4842
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door BL2 »

Het antwoord lag al op je te wachten, mooie snelle service....
Maar waarom zo graag bij bunq, en waarom zo veel bankrekeningen en zo veel onbekende providers ?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

"Might answer your question"
....en daarna zie ik alleen vragen, geen antwoorden.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door gezondheid »

BL2 schreef:
11 apr 2023 12:54
Het antwoord lag al op je te wachten, mooie snelle service....
Maar waarom zo graag bij bunq, en waarom zo veel bankrekeningen en zo veel onbekende providers ?
Dat heb ik reeds uitgelegd. Leest u wel mijn berichten goed? Vroeger werd geld vergoed tot maximaal 20.000 euro als een bank failliet ging. Maar dat is nu niet meer het geval. Is het een aanname van u dat ik bij al die volgens u onbekende providers zit? Heeft u onderzoek gedaan dat een provider als Simyo onbekend is? Welke criteria heeft u daarvoor?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik ergens onderzoek naar moet doen, dan kan ik wel zeggen dat het een onbekend iets is. Telesur is dat zeker.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:
11 apr 2023 13:11
Vroeger werd geld vergoed tot maximaal 20.000 euro als een bank failliet ging. Maar dat is nu niet meer het geval.
Dat is al een behoorlijke €100.000.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... er%20bank.

BL2
Berichten: 4842
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door BL2 »

gezondheid schreef:
11 apr 2023 13:11
...Heeft u onderzoek gedaan dat een provider als Simyo onbekend is? Welke criteria heeft u daarvoor?....
Als Simyo onbekend is dan zouden ze wat meer reclame moeten maken. Maar vaak is er wel een andere goede reden waarom een bedrijf wat minder gewild is, zoals toch wat duur, onbetrouwbaar of een slechte klantenservice.
Maar onderzoek naar Simyo, waarom zou ik daar tijd aan besteden ?

Plaats reactie