Contact over uitbetaling Lijfrente Sparen Aegon/Knab

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
A23Rock
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2023 10:29

Contact over uitbetaling Lijfrente Sparen Aegon/Knab

Ongelezen bericht door A23Rock »

Door het overlijden van mijn neef eind oktober hebben wij lijfrente sparen geërfd met vijf erfgenamen , ik ben er november mee begonnen met de Aegon , na alle documenten gestuurd te hebben hoorde ik niets meer en ben maar weer gaan emailen, bellen en na een tijdje kreeg ik een email van een medewerker dat hij een document niet kon openen. Mij lijkt het redelijk dat je dan een mail stuurt met de vraag om een document te sturen wat wel geopend kan worden . Maar oke ik heb een document gestuurd wat wel geopend kon worden, dit was eind januari. Het antwoord daarop was , we gaan er nu spoed achter zetten omdat het is blijven liggen . Toen kwam de overgang naar Knab ook weer heel veel mails, telefonisch contact hopeloos, soms een uur aan de telefoon, via de chat, de ene medewerker is behulpzaam, de ander zeg het is anoniem dat kan niet. Met 1 medewerker contact via telefoon en mail, erg behulpzaam maar kan persoonlijk niets meer doen als mail naar de nabestaandendesk van Knab. Weer voorrang maar helaas U raad het al weer niets. Toen een mail met dat het wat langer ging duren, maar ik zou bericht krijgen. nu 2 mei nog niets en ondertussen zouden er ook nog IT problemen zijn. MAAR NIEMAND DIE CONTACT MET JE NEEMT OM OOK MAAR IETS DOOR TE GEVEN. IK WORDT HIER ERG BOOS VAN. Dit is geen manier om met mensen om te gaan die al iemand kwijt zijn geraakt en een hoop gedoe hebben met alles regelen.
Terwijl er op internet staat dat KNAB menselijk omgaat hiermee.
Heeft iemand iets dergelijks meegemaak.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18
Beste antwoord
Gekozen door A23Rock

Re: Contact over uitbetaling Lijfrente Sparen Aegon/Knab

door Seinhuis » 02 mei 2023 18:51

U kunt op www.knab.nl/contact/klachten een officiële klacht indienen. Hopelijk dat er dan wel snel een oplossing komt.

Zo niet neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Indien u geen rechtsbijstandverzekering hebt vraag dan aan de andere nabestaanden of 1 van hun een rechtsbijstandverzekering hebt. In geval van een lage inkomen kunnen jullie (of diegene) contact opnemen met www.juridischloket.nl.

Met of zonder juridische hulp kunt u contact opnemen met https://www.kifid.nl/klacht-indienen/ voor een bindend uitspraak. Meestal moet dit binnen 3 maanden na het indienen van het officiële klacht (zie sneltest).
criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Contact over uitbetaling Lijfrente Sparen Aegon/Knab

Ongelezen bericht door criticus2 »

allereerst gecondoleerd.
triest wanneer een bedrijf blijkbaar totaal gevoelloze mensen in dienst heeft die dergelijke casussen behandelen op een dergelijke manier.
Wat u beschrijft heb ik nooit meegemaakt, gelukkig. Wel problemen met KNAB gehad, door een arrogante opstelling van deze "bank" waardoor ik besloten heb de rekening daar te beëindigen. Ze vonden dat ik van al mijn klanten en leveranciers (mn buitenlands) alle gegevens door moest geven, omdat dat de opdracht van DNB was in kader controle op witwassen. Er was geen verdachte transactie. Navraag bij DNB leerde mij dat dit geen opdracht van hen was.
Ik ga niet zomaar zonder aanleiding dergelijke info doorgeven. Daar was geen begrip voor, en ze hielden vol dat het opdracht van DNB was. Bleek een nogal heel erg ruime uitleg op de controleplicht te zijn, waarvan DNB aan heeft gegeven aan mij dat dit niet is wat bedoeld is met deze verplichting aan banken. Dan moet er eerst sprake zijn van een verdachte transactie, waarvan blijkt dat het echt fout zat. Dan pas verder en dieper graven.
Maar dit terzijde.

Ik zou met de erfgenamen de handen ineen slaan, en wellicht heeft een u een rechtsbijstandsverzekering die dit op kan pakken, anders een jurist inschakelen of zelfs (als dat kan bij zoiets, er is immers een vordering) gewoon een incassobureau. Doet de KNAB ook gewoon wanneer het andersom zou zijn dat zij geld krijgen van u.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Contact over uitbetaling Lijfrente Sparen Aegon/Knab

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt op www.knab.nl/contact/klachten een officiële klacht indienen. Hopelijk dat er dan wel snel een oplossing komt.

Zo niet neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Indien u geen rechtsbijstandverzekering hebt vraag dan aan de andere nabestaanden of 1 van hun een rechtsbijstandverzekering hebt. In geval van een lage inkomen kunnen jullie (of diegene) contact opnemen met www.juridischloket.nl.

Met of zonder juridische hulp kunt u contact opnemen met https://www.kifid.nl/klacht-indienen/ voor een bindend uitspraak. Meestal moet dit binnen 3 maanden na het indienen van het officiële klacht (zie sneltest).

A23Rock
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2023 10:29

Re: Contact over uitbetaling Lijfrente Sparen Aegon/Knab

Ongelezen bericht door A23Rock »

Na het bericht op Radar forum geplaatst te hebben werd ik gebeld door Knab en die stelden voor om het bedrag in 1 keer op de rekening van de executeur te storten en dat zou dan binnen een paar dagen gebeurd te zijn. Oke wel meer belasting betalen maar daar waren we het al over eens. Maar nee hoor, paar dagen later werd ik weer gebeld. Er moest een bankafschrift van de executeur gestuurd worden. (Alle documenten waren al eerder verstuurd.). Toen ik daar een opmerking over maakte werd ik heel venijnig door mevrouw gezegd"U kunt het opsturen dan gaan wij er mee aan de slag en als u het niet stuurt doen we niks. Nou dat is geen nieuws dat gaat al een half jaar zo. Toch maar gestuurd. Worden mijn contact gegevens gewijzigd in die van mijn broer de executeur.
Krijgt hij een mail dat er een rekening is geopend en dat hij dan bij een andere bank of verzekeringsmaatschappij een rekening moet openen en dat er dan maandelijks of per jaar een bedrag opgenomen kan worden. (niet echt handig met vijf erfgenamen , waarvan 3 in buitenland). Weer bellen en de persoon die het behandeld is er niet. Mijn broer heeft doorgegeven. IN 1 KEER UITBETALEN, dan kunnen wij het door 5 delen. Klaar. Nu weer wachten en als hij woensdag niets heeft gehoord dan contact opnemen!!!! Wat al heel lastig is. Ik zou heel goed nadenken voordat ik zo een lijfrente sparen zou nemen. Als er onverhoopt iets met je gebeurt is het een CRIME om er iets mee gedaan te krijgen.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Contact over uitbetaling Lijfrente Sparen Aegon/Knab

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Een lijfrente uitbetalen heeft voorwaarden en die zijn opgenomen in de polisvoorwaarden.
Als ik zo lees zijn die voorwaarden of niet bekend niet gelezen of niet begrepen.
Een testament is document waarin na overlijden iemands aardse zaken volgens de voorwaarden opgenomen in het testament worden verdeeld. Heel soms zijn die niet gelijk aan de voorwaarden van een spaarpolis.
Laat u goed informeren voordat u tegen schenen gaat schoppen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact over uitbetaling Lijfrente Sparen Aegon/Knab

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is het verstandig dit eens te lezen voordat u tot uitkering van een bedrag laat overgaan.

https://weblog.moneywise.nl/lijfrente/w ... verlijden/

Plaats reactie