LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Nederlandse Voorschotbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

De Nederlandse Voorschotbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik probeer te achterhalen wat de ontstaan geschiedenis is van deze bank. Ik kan hierover echter niks vinden op Google. Heeft deze bank ooit enige verbinding gehad met de Disconto Voorschotbank?
Weet iemand ook of de Voorschotbank ooit heeft samengewerkt met AFAB Holding NV? Dat de Disconto Voorschotbank onderdeel was (in het verleden) van de AFAB groep is mij bekend.

hermelot
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2014 19:39

Re: De Nederlandse Voorschotbank

Ongelezen bericht door hermelot »

Waarom vraagt u dat niet aan die bank zelf...020- 312 5250 of vul het contactformulier in ? Is maar een suggestie hoor.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: De Nederlandse Voorschotbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

hermelot, dat heb ik nu net geprobeerd. De medewerker die mij te woord stond wist het ook niet. Ze wist wel te melden dat er geen verband is, of is geweest, met de Hollandse Disconto Voorschotbank.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De Nederlandse Voorschotbank

Ongelezen bericht door peewee »

Nederlandse Voorschotbank is gewoon een verzonnen handelsnaam voor een dochter van de Franse (boerenleen)bank Credit Agricole.

Deze bank doet in consumptief krediet. Cynisch gesteld is dat krediet verlenen aan mensen die (in hun kuddegedrag) dingen willen kopen waar ze eigenlijk het geld niet voor hebben, maar die ze toch niet kunnen weerstaan. In plaats voor er eerst voor te sparen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Nederlandse Voorschotbank

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat zou bij de KvK (nr 30107877) terug te zoeken moeten zijn lijkt me, of eventueel via de afgegeven vergunningen door de AFM (nr 12009766). Die info komt overigens uit deze pdf.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De Nederlandse Voorschotbank

Ongelezen bericht door peewee »

Ik lees net dat de moedermaatschappij van de Nederlandse Voorschotbank, Crédit Agricole, een paar honderd miljoen euro heeft moeten afboeken bij het faillissement van de Portugese bank Banco Espirito Santo.

Wellicht wordt binnen kort de rente verhoogd bij de Nederlandse Voorschotbank op hun consumptieve leningen om daarmee die geleden verliezen weer terug te verdienen. Oppassen dus !

Gesloten