LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Noble »

Wat is vandaag de dag het eerste wat in je op komt als je het woord:
------ Banken ------ hoort??

ik zal beginnen....



Schurken... :wink:



en hier is een overzicht van de reacties tot nu toe:
------------------------------------------------------
Noble..............: Schurken
gtp..................: Oplichters, graaiers, dieven
kweenie...........: Sofa's
Peter-O............: Vingers natellen na verlaten pand
Sprokkel...........: Kon ik maar zonder.. :lol:
Stofzuigertje.....: Park-bankjes
Piet...................: Blackout, heeft de vraag niet kunnen lezen, teveel kleine lettertjes
Kiz....................: Aasgieren
Venco-DROPJE..: Werkgelegenheid, innovatie
Laatst gewijzigd door Noble op 19 sep 2009 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door gtp »

.oplichters...graaiers...legale dieven

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door kweenie »

Sofa's...

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Peter-O »

niet vergeten mijn vingers na te tellen of ik ze nog allemaal heb als ik het bankfiliaal verlaat

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door sprokkel »

Kon ik maar zonder die banken.

stofzuigertje

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn DSB betaal rekening doe ik vaak op de Relax bank.
Tot nu toe geen klachten en een vraag per E mail als test werd keurig beantwoord binnen 24 uur.

De bank zelf is van Poppeliers dus niet geheel klachtenvrij op dit forum maar ik ben voor de 3e keer daar tevreden klant.

Dus ik klaag alleen over de Banken in het park omdat de gemeente zo slim was deze onder bomen te zetten die luizen hebben dus plakken en nog vogelpoep ook!
Ze worden binnenkort verplaatst en gereinigd!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Piet »

Sorry stofzuigertje, de consument heeft geen enkel vertouwen in DSB en al jouw reclame postings over DSB hebben geen enkel nut gehad zo blijkt uit onderstaand artikel.

Weer vertrouwen in banken
Van een onzer verslaggevers

De Telegraaf, dinsdag 15 september 2009

AMSTERDAM – Het vertrouwen in de Nederlandse bankensector lijkt enigszins terug te keren. Toch zijn er grote verschillen tussen de individuele banken. ING en Rabobank hebben een grote stap voorwaarts gemaakt in de Financial Trust Index van merkenadviesbureau HIGHValue. Zelfs voor zorgenkind Fortis gloort weer een beetje hoop. Maar SNS, ASN en ABN Amro blijven slecht scoren, waarbij de laatste zelfs nog verder weg zakt.
Directeur Paul Moers van HIGHValue is met name lovend over de prestaties van ING in de afgelopen maanden waarin de bankverzekeraar voor de opdracht stond om de razend populaire dochter Postbank te doen vergeten.
„Klanten hebben ervaring opgedaan en gezien dat het er bij ING bepaald niet slechter op is geworden sinds het verdwijnen van de Postbank. De volgende stap voor het concern is ’de kracht van de Postbank’ nu om te zetten in ’de kracht van ING’. Het gevoel van ’dichtbij’ van de Postbank terugwinnen. Mijn advies is om een heel nieuwe campagne te starten. ’Ellen’ heeft haar beste tijd gehad en zou net als Jan Mulder en zangeres Anouk van de buis moeten verdwijnen.”
Wat het vertrouwen in ING verder heeft gesterkt, is de weer opgelopen beurskoers. „En de financiële avonden van ING, waarbij de directie in het land de klanten is gaan opzoeken, zijn heel goed geweest. Voor het vertrouwen van de klanten in de bank, maar ook voor de directie die precies heeft kunnen horen wat er leeft onder de mensen.”
Grote koploper onder de Nederlandse banken is en blijft de Rabobank. „Zij hebben prachtige winstcijfers laten zien over het eerste halfjaar. Dat bevestigt mensen in hun positieve beeld van de bank. De Rabobank was vroeger ’suf’, maar is nu ’hot’”, aldus Moers.

„Door alle publicitaire successen ligt nu wel het gevaar van arrogantie op de loer, maar de bank heeft alle kansen om het succes verder uit te bouwen.”
Tegenover de positieve wending in het vertrouwen van de twee grootbanken staat het inzakken van ABN Amro. „Als ik Gerrit Zalm was, zou ik me grote zorgen maken”, zegt Moers over de oud-minister die bij de staatsbank aan het roer staat.
„Ze zijn daar veel te veel intern bezig, het is navelstaren. ABN Amro blijft een prachtig merk, maar ze zouden er veel meer mee moeten doen. Te beginnen met goed aan de klanten uitleggen wat ze doen met al die miljarden euro’s staatssteun. Datzelfde geldt voor SNS. Het is gewoon onvoorstelbaar dat die bank blijft zitten als een ’lame duck’.”

HIGHValue heeft deze keer ook DSB Bank en Friesland Bank ’meegenomen’ in de enquête. „Ze staan niet in de index, maar we wilden toch graag weten hoe het publiek over deze banken denkt. DSB bungelt op alle punten helemaal onderaan en Friesland Bank daar even boven. De (hypotheek)affaires en de bestuurswisselingen hebben DSB bepaald geen goed gedaan. Friesland Bank daarentegen scoort zo matig omdat de bank nalaat extern te tonen wat ze precies aan het doen zijn.”

© 1996-2009 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Dus lijkt het er op dat stofzuigertje, samen met nog 3 andere DSB klanten, de enige tevreden klanten van DSB schijnen te zijn.
De meeste consumenten hebben hun buik vol van DSB en zoeken een echte bank en doen geen zaken meer met een leugenachtige en misleidende bank als DSB.

Groeten,
Piet

stofzuigertje

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ex blauwe leeuw klant ervaring in OFF LINE bankieren.....
Kosten bankpasje.....
Geen rente vergoeding over positief Saldo.

De onderzoeker heeft blijkbaar een relatie met Telegraaf die graag advertentie's van de grote banken heeft en geen interesse in kleinere aanbieders.

Ik weet hoe fout diverse leningen zijn van DSB maar de door mijn gebruikte producten sparen en betalen nog geen klachten gevonden!

Ook Triodosbank ontbreekt in deze lijst. Maar €13,75 per jaar en op DSB bank na de goedkoopste tot nu toe!
Ook over de Triodos geen enkele klacht hier gezien!

Dus hoe betrouwbaar is dit onderzoek, blijkbaar in opdracht van Telegraaf en grote adverteerders gemaakt?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door mlmangel »

@ Piet, overnemen van berichten uit bijv. De Telegraaf zonder toelating is niet toegelaten en druist in tegen de forumregels. Just so you know, er bestaat een auteurswetgeving met reden.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door kiz »

"aasgieren"

op één en dezelfde dag van dezelfde bank ontvangen:
een brief waarin melding wordt gemaakt van het feit dat ik een "overstand" op m'n betaalrekening heb (sta meer rood dan toegestaan, dus)
en
een brief waarin wordt uitgelegd dat "huiseigenaren" een "goede betalingsmoraal" hebben en dat ze ons een aantrekkelijk krediet kunnen aanbieden.

Als oplossing voor de "overstand" trouwens wil men ook wel een kredietje verstrekken. Nog afgezien van het feit dat dat helemaal niet verstandig is (en ik er ook helemaal geen behoefte aan heb) denk ik ook niet dat ze 't uiteindelijk gaan toekennen, aangezien er recentelijk één van anderhalf inkomen is weggevallen (dat is dan ook de reden van de "overstand": ambtelijke molens werken traag en ik ben door m'n buffer heen...)

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Werkgelegenheid, innovatie, weg met die topbonussen, weg met die ego trippers aan de top, weg met zeer grote kolosbanken (die zijn niet meer aan te sturen/beheersen).....kies voor een duurzame bank voor de wereld van morgen....dan kom je uit bij ASN of Triodos.

Overigens...ik moet kotsen van het Telegraaf artikel..... HIGHValue ... ga naar de site van dit bedrijf en high-value.com en ja hoor.....wie is één van de klanten: ING. Tjonge, wat laat je je dan als goedkoop krantje foppen (of ze krijgen ervoor betaald). Dat ABN AMRO, ASN, SNS, etc... minder goed uit de verf komt omdat deze bedrijven niet veel geld in commercials stoppen waar natuurlijk HIGHValue aan moet verdienen...bah...daar moeten ook niet onze belastingcenten naar toe. En ja..DSB wel een heel makkelijke prooi om te noemen...gewoon echt goedkoop z'n artikel.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Noble »

allemachtig.... ik hoop dat er niet teveel ongelukken gaan voorkomen in het dagelijkse verkeer.... :wink:

Ik vroeg dus:
Wat is vandaag de dag het eerste wat in je op komt
en vervolgens krijgen sommige mensen een blackout van wel 15 minuten text op hun netvlies... :mrgreen:

terwijl de bedoeling was gewoon een paar woorden... :P

Ok, ik zal even een update maken...kijk nog even bij mijn éérste posting bovenaan... :lol:

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Jaensj »

Noble



en vervolgens krijgen sommige mensen een blackout van wel 15 minuten text op hun netvlies...

Ik heb altijd wel gedacht, dat je veel moeite met het lezen hebt, als je al een kwartier nodig hebt om die toch niet al te lange tekst te lezen, dan heb ik nog minder vertrouwen in je kunde.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Noble »

@ jaensj
even een blind gokje... jij bent óók een (ex)DSB "probleem" geval??
voordat je naar de rabo ofzo ging?

wat was mijn topic vraag??
en wat gaf piet als antwoord??
en waar kom jij mee??


re$t my ca$e.... :lol:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door SJZ »

Piet, jij schrijft:
de consument heeft geen enkel vertouwen in DSB
En dan kom je met een onderzoek waaruit blijkt dat Friesland Bank en DSB de minst betrouwbare banken zijn. In het artikel staat:
Friesland Bank daarentegen scoort zo matig omdat de bank nalaat extern te tonen wat ze precies aan het doen zijn.
Dus de CONSUMENTEN vertrouwen de Friesland bank niet omdat die bank "nalaat extern te tonen wat ze precies aan het doen zijn"???????/

Er is iets mis met dat onderzoek. Dit klinkt helemaal niet als consumententaal!!!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Noble »

nieuwe ideeën??

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Ja, nieuwe ideëen: na vandaag is mijn vertrouwen in banken weer enorm toegenomen. De grootste schurkenbank is immers over het randje geduwd.

Veel sterkte overigens voor de medewerkers en klanten die door deze situatie gedupeerd worden.

Boris van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 dec 2008 14:20

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door Boris van Dam »

Eerste waar ik aan denk als ik "Banken" hoor....?

Nou..., als eerste denk ik dan aan Noble en Peter-O natuurlijk.
En aan "Sukkels" eigenlijk ook.
En dan aan dit topic natuurlijk:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 30&t=71162

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

Ongelezen bericht door The Voice »

EERSTE wat in je op komt als je "Banken" hoort

- werkgevers

Gesloten