LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
bozesnsklant
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2009 17:31

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door bozesnsklant »

Ook ik ben klant bij SNS. Sinds mijn achtste welteverstaan. Pas vandaag kreeg ik bericht over de vernieuwing van de SNS Bank die 15 juni reeds is ingegaan. Deze late berichtgeving is op zijn zachtst uitgedrukt onbeleefd te noemen.

Zoals beschreven kost storten 12,00 euro. Kortom als kinderen met spaarpot hun gespaarde geld willen storten, bijvoorbeeld 45 euro, houden zij 35 euro over. Omdat zij slechts een kleine tegemoetkoming krijgen van 2,25 euro. Echter kunnen we dit mijn inziens niet eens een tegemoetkoming noemen.

Wat te denken van ouderen die minder actief zijn in de digitale wereld en die hun geld opsparen in een oude sok? Zij staan buitenspel.

Hierboven heb ik nog niet eens het mogelijke scenario van diefstal of verlies besproken. Vooralsnog ging ik bij diefstal of verlies van mijn pinpas naar een SNS kantoor om geld op te nemen met mijn identiteitsbewijs om op deze wijze mijn boodschappen te bekostigen. Momenteel is dit er niet meer en kan men geen geld meer op nemen bij de SNS. Het gevolg daarvan is dat klanten met een gestolen of verloren pinpas dagen zonder geld zitten en zich daardoor niet in hun levensbehoeften kunnen voorzien.
Kortom, de klant is de dupe van de digitalisering die de SNS aan het doorvoeren is.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Dat is me al opgevallen dat SNS aan het digitaliseren is.

Overigens....ik en m'n echtgenote hebben allebei een rekening, ieder bij een andere bank met een eigen pas. Daarmee heb je altijd uitwijk geregeld als die ene bank niet bereikbaar is (internet) of omdat je je pas verloren hebt of is gestolen.

Tja....geld storten voor je kinderen. De kinderen geven het spaargeld aan mij (kan ik altijd gebruiken voor die winkels die om cash verlegen zijn) en boek het geld via internet over naar de spaarrekening van mijn kinderen.

Ouderen...buiten spel. Je hebt een punt. Ik ken overigens al heel wat oudjes die ook niet meer vies zijn van pinnen en internet bankieren. Wil ja dit als ouderen niet, tja dan kan je m.i. beter niet bij SNS Bank zijn. Dan kan je beter bij ING, AA, Fortis of Rabobank zijn, maar....ik vraag me af wat deze banken op termijn gaan doen met hun kas op kantoor. Als er één schaap over de dam is,.....

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Noble »

@ iedereen

Al weet ik niet hoelang roepen mensen als ik dat (groot)banken de touwtjes (lees strop om je nek) stééds strakker zullen aantrekken.

De enige remedi hiertegen is overstappen naar een GRATIS bank.
Tot voor kort waren dat Argenta en DSB, maar helaas is Argenta er mee gestopt vanwege het weinige aantal klanten die overstapten.

Veel mensen hier vinden/vonden dat hun bank(en) prima "service" geven en ach ..
wat maak dat beetje geld betalen per jaar nu uit....
overstappen?? mij te veel werk, rompslop,uitgeklede bank... noem maar op waren de excuses om vooral géén actie te hoeven ondernemen

Welnu, jullie zullen nog wat gaan mee maken

"eigen schuld dikke bult"


om even een quote van VENCOdropje aan te halen:
Als er één schaap over de dam is,.....
er zullen nog méérdere schaapjes gaan volgen,
met steeds weer nieuwe ehhh... besparingen??
en jullie gaan steeds meer betalen.. want niemand werkt gratis toch??

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Noble, wel in perspectief plaatsen. Heeft jouw gratis bank kas kantoren? Biedt jouw bank de mogelijkheid om geld te storten.

De strekking van de niet gratis grootbanken is mij duidelijk. Contant geld is duur, ga aub allemaal over naar pasjes, internet bankieren, iDEAL, mobiel bankieren, e-nota, etc.......
Deze moderne (electronische) middelen moeten momenteel het contant geldverkeer in de maatschappij bekostigen.

Als je nog zo graag vaak naar een bankkantoor wil om geld te storten of geld wil opnemen....maak dan een keuze.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door rvkeuken »

En bekijk de betrouwbaarheid van de gratis banken ook even:
50% bestaat nog in nederland.....

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Noble »

perspectief???

ik noem het gewoon FEITEN

-kantoren sluiten in kleine plaatsen
-kantoren verminderen in GROTE plaatsen
-minder afschriften
-nóg minder afschriften
-GEEN afschriften meer
-weinig rente vergoeden
-mínder rente vergoeden
-GEEN rente meer vergoeden
-gratis pasje
-bijdrage voor pasjes
-BETALEN voor pasjes
-pasjesprijs verder verhogen

alles natuurlijk héél normaal en dat hebben jullie er graag voor over,
wat zijn nou die paar rot centen??

vervolg??
-kantoren WEG ..óók uit grote steden
-méér betalen voor pasjes
-betalen voor advies
-betalen om een vraag te mogen stellen (gebeurd al..)
-betalen als je teveel opneemt per maand
-betalen als de bonussen dit jaar te laag uitvallen
-werkgever moet betalen als hij uw salaris wil storten
-max 10 opnames per maand gratis.... daarna betalen
-max 5 opnames per maand gratis, daarna betalen
- betalen per opname

ja lach maar... :wink: net als ik :P

maar een aantal dingen hebben ze al héél subtiel door uwer strot geduuwd,
en u heeft reeds geslikt... en zult BLIJVEN slikken...
want andere banken doen het óók dus is het héél normaal...
en vergeet vooral niet ALLES KOST GELD... heeheh UW geld...

niet de mijne :lol:

of DSB moet straks óók geen GRATIS rekeningen meer verstrekken....

en zal ik wat anders moeten gaan bedenken... wellicht zijn tegen die tijd onze rekeningnummers onze PRIVE-rekening nummers, zoals dacht ik in zweden?? wellicht weet iemand anders daar meer over.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Noble,

correct..een paar rot centen...als ze maar in goede (duurzame) handen komen en niet bij topbestuurders of niet bij iemand die maar blijft zoeken naar erkenning desnoods over de ruggen van anderen.

Leuk idee....je eigen prive rekeningnummer.....dan ga je niet betalen bij een bank voor het het hebben van een nummer (ha, wellicht dat de Zweedse overheid balasting heft op het hebben van een nummer) maar dan ga je gewoon provisie betalen aan de bank voor het uitvoeren van transacties.....(lijkt buitenlands betalingsverkeer wel).

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

tja, hoe de SNS bank het nu aanpakt gaat echt te ver. Maar er zijn voldoende alternatieven. Sparen kan je al bij een online bank doen zonder kosten en dit blijft ook zo. En voor de rest is het gewoon zaak: zoek een bank die precies doet wat jij wilt tegen de laagste kosten. Simpel toch? dat heet nu marktwerking. Als er maar genoeg opzeggingen zijn passen banken vanzelf het beleid aan

Daar komt nog bij: ook voor dsbbank is het betalingsverkeer zwaar verliesgevend + service is stuk minder, je kan hier bv geen buitenland overboekingen doen

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ach ja, typisch geval de huid verkocht voordat de beer geschoten is.

Een belangrijk feit vergeet noble toch weer:
50% van de gratis banken bestaat per 1 september niet meer

En dan te bedenken dat mensen het al lastig vinden om de credit card rekening te betalen, je moet er toch niet aan denken dat al die mensen gaan switchen....

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door Peter-O »

@rvkeuken

gelukkig is rvkeuken slim genoeg om uit te rekenen dat als van 2 banken er 1 stopt dat dan 50% niet meer bestaat.
hij is hier zo trots op dat hij dit graag herhaalt.

helaas is hij niet slim genoeg om te snappen dat als er een konkurerende bank stopt...

zijn eigen bank meer ruimte krijgt om prijzen te gaan verhogen.

schijnbaar deed Argenta hem zoveel pijn, dat hij zichtbaar blij en opgelucht is dat Argenta zich heeft teruggetrokken.

IK noem het een verlies voor Nederland.

wat je met onderstaand wil zeggen is mij niet duidelijk...
En dan te bedenken dat mensen het al lastig vinden om de credit card rekening te betalen, je moet er toch niet aan denken dat al die mensen gaan switchen....
of het moet lekker off-topic zijn.[/i]

mielcouvee
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2006 14:44

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door mielcouvee »

Stel dat mijn kleindochter €120 ophaalt voor haar verjaardag.
Dat wilt ze sparen via haar bankspaarrekening.
Daarvan moet ze dus €12 is 10 procent TNT kosten en ca €8 reis/parkeerkosten maken.
Zeg maar totaal €20 is ca 17 procent aan kosten.
wat zegt de SNS bank nu tegen mij. Meneer het is heel eenvoudig en ik kreeg het navolgende voorstel. U maakt €120 van uw eigen bankrekening over en ontvang dit bedrag terug van uw kleindochter.Dan hoeft u dat niet meer te pinnen.
Kijk ik dacht bij een spaarbank te zijn maar het blijken graaiers te zijn die er zelfs voor kunnen zorgen dat je je geld kwijt kunt raken als je iets te veel hebt gespaard.Waar halen ze dan hun geld uit als ze geen spaarders meer hebben. Grote vraag voor mij

A Millie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2009 18:07

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door A Millie »

mielcouvee
Geplaatst op: 03 Jul 2009 20:57 Onderwerp: Sns Bank nieuwe stijl



Stel dat mijn kleindochter €120 ophaalt voor haar verjaardag.
Dat wilt ze sparen via haar bankspaarrekening.
Daarvan moet ze dus €12 is 10 procent TNT kosten en ca €8 reis/parkeerkosten maken.
Zeg maar totaal €20 is ca 17 procent aan kosten.
wat zegt de SNS bank nu tegen mij. Meneer het is heel eenvoudig en ik kreeg het navolgende voorstel. U maakt €120 van uw eigen bankrekening over en ontvang dit bedrag terug van uw kleindochter.Dan hoeft u dat niet meer te pinnen.
Kijk ik dacht bij een spaarbank te zijn maar het blijken graaiers te zijn die er zelfs voor kunnen zorgen dat je je geld kwijt kunt raken als je iets te veel hebt gespaard.Waar halen ze dan hun geld uit als ze geen spaarders meer hebben. Grote vraag voor mij
Ik vind de term graaiers onterecht: de €12,- zijn verzendkosten voor het verzekerd versturen van waarde. Dit bedrag komt volledig ten goede aan TNT Post. Daarnaast vergoedt SNS Bank nog €2,25 dus het kost hen zelfs geld. Uiteraard spaart de bank wel de kosten uit van het storten op kantoor.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door svdmeer »

Doordat er geen kashandelingen meer op kantoren kunnen worden gedaan bespaart SNS geld. Die 2,25 is dus geen liefdadigheid. Dus inderdaad zakkenvullerij ten koste van klanten, die traditionele service zien verdwijnen.

xxxMaverick
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:55

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door xxxMaverick »

dan stap je toch over? zowel rabo als abn hebben stortingsautomaten hoor

mjtp
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2009 10:05

Re: Eigentijds bankieren bij de SNS bank = oplichting !!!!

Ongelezen bericht door mjtp »

Nieuwe dienstverlening aansluitend bij de huidige trend, zo werd mij uitgelegd toen ik vroeg wat het nut was van de sluiting van alle kaskantoren om zo over te gaan tot het gewraakte "Eigentijds bankieren".

Conclusie is, het heeft me zeggen en schrijven 3 weken gekost om mijn verhuizing door te geven. Toen dat uiteindelijk gelukt was heb ik ze nog aangegeven dat mijn pas zou verlopen per 1 oktober. "Geen probleem" volgens mevrouw de baliemedewerkster, de pas zou gewoon toegestuurd worden. Heb ze afgelopen maandag voor de zekerheid nog even gemeld via email dat het echt nog maar 3 dagen zou duren.

Geen reactie.

Je voelt hem al aankomen, gister is mijn pas dus verlopen.

Ik op hoge poten met 39 graden koorts naar hun filiaal (iets wat tegenwoordig lijkt op een schreeuwerige gsm winkel) aan de Grote Marktstraat. De man achter de balie kon me melden dat er geen pas actief was. Mijn oude pas was dus verlopen en mijn nieuwe pas was nooit aangemaakt.

Mijn aanvraag tot internetbankieren die ik de week daarvoor had gedaan... niets van bekend (U kunt altijd de overeenkomst nogmaals uitprinten en toesturen)

Conclusie, ik mag gaan wachten op mijn pas en kan dus waarschijnlijk gewoon een week lang niet bij mijn geld.(of langer)
En aangezien we dus geen kaskantoren meer hebben is geld afhalen aan de balie dus ook geen optie meer met behulp van mn id kaart.

Is er een mogelijkheid om ze aansprakelijk te stellen voor bv. rekeningen en afbetalingen die ik nu te laat kan doen?

SNS was altijd wel een fijne bank maar hun huidige koers is een aanvaringskoers.

Gesloten