Euribor opslag hoger dan in contract?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
FLoeffen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2023 13:16

Euribor opslag hoger dan in contract?

Ongelezen bericht door FLoeffen »

Heb een Hypotheek op basis van de maandelijkse euribor rente bij de ABNAMRO met een opslag van 0,7%
Wat is nu het probleem
De ABN heeft toen de euribor rente laag was de opslag bij mij en vele anderen verhoogd naar 1,2% (en dit totaal onterecht want dit staat in geen enkel contract )
Nu is er een proces aangespannen door Stop de Banken waar ik ook aan mee doe om dit aan te vechten maar de ABN heeft de uitspraak zo lang kunnen rekken en argumenten aangedragen dat het niet meer te volgen is en dat de rechters er ook geen zicht meer op krijgen wat nu het probleem eigenlijk was en hebben een uitspraak gedaan en de bank totaal onterecht gelijk gegeven
Maar Stop de banken is in cassatie gegaan en die uitspraak moe nog komen
Maar wat is NU het probleem
Intussen is de euribor rente weer opgelopen maar nu blijven ze de opslag van 1,2 % berekenen en dat is totaal onterecht
Ik heb tel contact opgenomen met de ABN maar die zeggen dat ze dat nog steeds mogen
Ik heb gevraagd of ze mij dit op de mail kunnen zetten maar dat doen ze niet dus heb ik dit niet op papier of op de mail maar ze rekenen gewoon 1,2 % opslag terwijl er op het contract staat 0,7%
Wil graag een reactie hoe jullie hier over denken en ben bereid om het verder toe te lichten

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Euribor opslag hoger dan in contract?

Ongelezen bericht door Cro »

Wat ik niet snap in het verhaal is dat je aangeeft dat de rechter de bank volledig in het ongelijk heeft gesteld, maar dat stichting stop de banken in cassatie is gegaan. Dat is niet iets dat je zou verwachten, je gaat immers normaliter enkel in cassatie wanneer je verloren hebt, ik zou dan ook verwachten dat ABN AMRO in cassatie gegaan zou zijn, tenzij de zaak anders ligt en de bank de zaak gewonnen heeft en de stichting stop de banken verloren zou hebben.

Toevoeging:

Na iets verder gekeken te hebben wordt het al wat duidelijker, Stichting stop de banken lijkt in het hier te downloaden vonnis helemaal niet gewonnen te hebben, maar juist keihard verloren te hebben. https://www.stopdebanken.nl/download/ar ... -den-haag/#

Geen idee ook of dit te vertrouwen is, ik vind het bedelen om een donatie van €1250 om een volwaardig donateur te worden wel heel erg veel geld. Zie ook: https://www.stopdebanken.nl/persbericht ... -cassatie/
Laatst gewijzigd door Cro op 27 sep 2023 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Euribor opslag hoger dan in contract?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De bank heeft juist GELIJK gekregen. En dat vindt de Ts onterecht.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Euribor opslag hoger dan in contract?

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
27 sep 2023 10:57
De bank heeft juist GELIJK gekregen. En dat vindt de Ts onterecht.
Dan advies aan TS: schakel een jurist in en klaag de bank aan. Open deur, dat dan weer wel.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Euribor opslag hoger dan in contract?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is volgens de OP al cassatie aangetekend.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Euribor opslag hoger dan in contract?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar dat de rechters het eigenlijk geen zicht meer op hadden doordat de bank het heeft te rekken en allerlei argumenten aan heeft gedragen, dat gaat er bij mij niet in. Een rechter zal toch geen uitspraak doen als hij geen zicht heeft op de zaak?
Dat jullie het niet met de uitspraak eens zijn kan natuurlijk maar kom dan wel met echte argumenten en niet de onderbuik dooddoener "de rechter snapte het probleem niet" Dan hebben jullie dus gewoon niet de juiste argumenten en bewijsmateriaal aangedragen.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Euribor opslag hoger dan in contract?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik dat door Cro zo vriendelijk gelinkte vonnis vluchtig doorneem — 27 pagina’s is me te veel om aandachtig te bestuderen — komt het me voor dat het hof deze zaak zorgvuldig heeft beoordeeld op 70 punten. Voor uw en mijn gemak heeft het Hof al onder paragraaf 1 de essentie opgenomen:
Gerechtshof schreef:In de leningdocumentatie voor de Euribor hypotheken heeft ABN AMRO bedingen opgenomen op grond waarvan zij eenzijdig de opslag kan wijzigen. Op grond van die wijzigingsbedingen heeft ABN AMRO in 2009 en 2012 de aan klanten in rekening gebrachte opslag verhoogd met achtereenvolgens 0,5% en 1,0%.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Euribor opslag hoger dan in contract?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je zo zeker bent dat de rechters er naast zitten (en dat kan, al is die kans klein), wacht dan gewoon het cassatieberoep af. En bedenk dat de kans ook heel groot is dat juist die rechter het beter snapt dan jij...

Hoe denk je dat wij, zonder enige kennis van jouw zaak, iets zinnigs kunnen zeggen? Kansloos topic op deze manier.

Plaats reactie