LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eva registratie

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ccp
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2015 01:45

eva registratie

Ongelezen bericht door ccp »

Even een vraag heb een externe verwijzings registratie gekregen van Santander Consumer Finance. Zij zeggen dat ik voor een lening een Abn bankafschrift heb vervalst. Dit hebben ze weer aan hun doorgegeven waardoor Abn weer op hun beurt mij registreren op de interne verwijzingsregister. Dus mijn rekening bij de Abn wordt opgeheven. Nu zit ik met de salarisstorting heb nog een Ing rekening waar ik tot op heden niets vernomen heb dat zij tot actie overgaan. Nu wil ik zelf geen slapende honden zitten maken door ze dit ook te melden. Zijn er mensen die dit meemaken? Dus een eva registratie bij bank A terwijl bank B er niets van afweet. Of komt hun bericht nog. Het is meer dan een week geleden nu.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: eva registratie

Ongelezen bericht door henk51 »

ccp schreef:Even een vraag heb een externe verwijzings registratie gekregen van Santander Consumer Finance. Zij zeggen dat ik voor een lening een Abn bankafschrift heb vervalst. Dit hebben ze weer aan hun doorgegeven waardoor Abn weer op hun beurt mij registreren op de interne verwijzingsregister. Dus mijn rekening bij de Abn wordt opgeheven. Nu zit ik met de salarisstorting heb nog een Ing rekening waar ik tot op heden niets vernomen heb dat zij tot actie overgaan. Nu wil ik zelf geen slapende honden zitten maken door ze dit ook te melden. Zijn er mensen die dit meemaken? Dus een eva registratie bij bank A terwijl bank B er niets van afweet. Of komt hun bericht nog. Het is meer dan een week geleden nu.
Heb je werkelijk het bankafschrift vervalst of is het een onterechte beschuldiging, dan zou ik er maar werk van gaan maken want de melding blijft 8 jaar staan.
Er staat op verschillende sites dat er veelal wel een basis rekening geopend kan worden. Zodra je ergens
krediet/lening gaat aanvragen gaan er bellen rinkelen en komt de registratie naar voren. Ook bij afsluiten telefoon abonnement kan er een krediet check gedaan worden. Als je echt gefraudeerd hebt komt het altijd wel ergens naar voren is het niet vandaag dan is het wel binnen die 8 jaar.

gr Henk

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: eva registratie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou even je licht op doen op deze site, https://www.basisbankrekening.nl/. Hopen/gokken dat de ING er niet achterkomt lijkt me niet het meest slimme, je kan je allicht even inlezen in de materie. En uiteraard even lang en hard nadenken over het feit of dat afschrift inderdaad vervalst is of niet. Zo niet, dan zou ik een afspraak maken bij de ABN om het er over te hebben. Alleen maar bellen en mailen is vaak niet genoeg in dit soort gevallen.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: eva registratie

Ongelezen bericht door Mallet »

Banken bekijken niet constant het EVA register voor hun klanten. Deze toets wordt vaak gedaan bij het aangaan van de klantrelatie of bij de verkoop van een product. Op het moment dat er een EVA hit wordt gesignaleerd word je vanzelf geïnformeerd over de consequenties daarvan.

Heb je het bankafschrift echt vervalst?

Gesloten