Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ricoo94
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2023 05:47

Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door Ricoo94 »

Mijn Bunq account is 26 dagen geleden "gedeactiveerd" en ik kan niet langer in de app komen vanwege een "bug" waarbij een oneindig draaiend wiel verschijnt wanneer ik mijn account moet verifiëren (om terug in de app te komen). Het ergste is dat deze "verificatie" bug al aanwezig was op mijn account sinds 1 mei, maar destijds kon ik alleen mijn limiet niet wijzigen (hierover heb ik toen al melding gemaakt). Sinds 1 juni kom ik de app helemaal niet meer in, al mijn (geplande) betalingen worden geweigerd en ik begin nu echt gestrest te raken omdat het grootste deel van mijn geld daar staat en ik volgende maand serieus achter begin te lopen met mijn hypotheek- en verzekerings betalingen. Al mijn kaarten zijn ook geblokkeerd, dus ik leen geld van vrienden en familie voor mijn dagelijkse uitgaven.

Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met het support team en elke keer krijg ik dezelfde reactie. "We weten niet hoelang het zal duren en onze ontwikkelaars zijn ermee bezig. We zijn afhankelijk van een externe provider, Birdee, die niet reageert." Bovendien hebben ze me nooit uit eigen beweging een statusupdate gegeven. Ik moet altijd vragen wat de status is en dan krijg ik via de chat een supportmedewerker die me het bovenstaande vertelt. (Letterlijk al tien keer min of meer hetzelfde antwoord)

Wat extra informatie die ik al heb gevraagd:
Ze willen geen geld overboeken naar een andere bankrekening. Dit zou me al ontzettend uit de brand helpen zodat ik achterlopende zaken kan gaan betalen.
Ze kunnen de verificatie vraag blijjkbaar niet zomaar resetten of overslaan.

Er staat echt serieus geld op dit account en ik ben erg ongerust op dit moment. Wat raden jullie aan in deze situatie? Moet ik professionele hulp inschakelen? Wat zijn mijn rechten En wat zou de te volgen procedure zijn?

Bedankt. Alle hulp of advies wordt zeer op prijs gesteld!

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Misschien kan het Kifid iets voor je doen
https://www.kifid.nl/contact/

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Ik zou contact opnemen met Pieter Lakeman. Misschien kan hij de zaken wat versnellen voordat er meerdere mensen dit soort ervaringen krijgen.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik zou eerst maar bij een andere bank een rekening openen en dit door geven bij je werkgever zodat daar je salaris op gestormd kan worden. Verder zou ik bij het Kifid een melding maken hiervan dat je je geld op dat account terug wilt maar Bunq niet mee werkt.

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door Eerde »

Kort geding lijkt mij sneller werken dan alle andere opties die weken of maanden gaan duren.
Maar ik denk dan een briefje van een advo die het KG aankondigt al voldoende zal zijn, KG kan je altijd intrekken.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door Methusalah »

Meh, ik vrees dat je gewoon moet afwachten. Ik heb enige ervaringen met wachten op een externe partij als ontwikkelaar. Helaas kan BUNQ in deze niet heel veel en ik weet exact hoe vervelend dat is, voor jou als gebruiker, maar ook voor BUNQ. Ze zullen ongetwijfeld een service level agreement met die partij hebben maar dat creeert niet magisch een oplossing.

De werkelijkheid is dat bugs niet altijd makkelijk op te lossen zijn.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar ben jij nou de enige klant met dit vervelende probleem, of hebben alle Bunq klanten dit.
Als je de enige bent zou je eens na kunnen gaan waarom het jou getroffen heeft......

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn geen storingen bij Bunq.
Kan het zijn dat u het verificatie proces niet goed doorlopen is? Het is normaal en verplicht om paspoort te uploaden naar een bank en te bewijzen dat u echt u bent. Probeer (indien mogelijk) om dit proces (opnieuw) te doorlopen.

Ga naar Google Play Store/Apple store om de app voor de nieuwste versie van de app. Eventueel kunt u de app verwijderen en opnieuw installeren.
Hoe oud is uw telefoon? Indien uw telefoon heel oud is is de kans dat de app niet meer ondersteund wordt.

Heeft u geprobeerd in te loggen op een andere apparaat? Desnoods tijdelijk van iemand anders? Dan wel gelijk daarna de app verwijderen.
(Helaas is bij Bunq alleen mogelijk om in een app in te loggen).

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen contact opnemen met Bunq en op een hogere niveau laten uitzoeken wat er aan de hand is. Eventueel kunnen hun een kort geding aanspannen.
Ook kunt u naar www.kifid.nl voor een bindend uitspraak. Het kan enkele weken duren voordat Kifid tijd voor u hebt.

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Kijk ev en bij de bijna 5 duizend reviews en het lijkt wel of de helft niet meer bij zijn geld kan. Het zit wel wat dieper dan 'lastig voor bunq'.
https://nl.trustpilot.com/review/bunq.com

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
26 jun 2023 16:16
Er zijn geen storingen bij Bunq.
Nou, dat lijkt me geen juiste bewering :lol:

Schemering
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 aug 2007 20:01

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door Schemering »

Seinhuis schreef:
26 jun 2023 16:16

Heeft u geprobeerd in te loggen op een andere apparaat? Desnoods tijdelijk van iemand anders? Dan wel gelijk daarna de app verwijderen.
(Helaas is bij Bunq alleen mogelijk om in een app in te loggen).
Dat is sinds kort niet meer waar....maar wellicht helpt het de TS niet meer, want volgens mij moet je de browser variant bevestigen via je app.
https://web.bunq.com

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen toegang tot mijn geld en mijn Bunq account

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat je werkgever je loon naar die andere rekening storten, vraag deze eventueel om een voorschot nadat je de situatie hebt uitgelegd!

Plaats reactie