geld opgeslokt door geldmaat

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ebdekoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2023 13:40

geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Ebdekoning »

Hallo iedereen,

Op 13 november 2023 heb ik 870 euro cash in een geldmaat gestopt. De automaat kwam tijdens het storten in een storing. Vervolgens kreeg ik een bon met 0 euro gestort. De automaat bleef dicht en stond op storing. Ik heb meteen gebeld naar mijn bank (de ABN), die vertelde dat er een onderzoek gestart zou worden.
Op 15 november kreeg ik bericht via de bank app dat ik voor 14 december bericht zou krijgen wat er met het geld is gebeurd.

De datum is inmiddels verstreken en het antwoord van de bank is dat ze nog steeds niks van geldmaat hebben gehoord. Na zelf weer gebeld te hebben om te vragen waar mijn geld is en blijft is het antwoord 'we hebben nog niets van geldmaat gehoord'. Ze kunnen ook niet vertellen wanneer dat wel is. Het voelt een beetje machteloos dat je niet op de hoogte wordt gehouden waar je geld blijft en wat er aan de hand is en of je het überhaupt wel terug krijgt. Heeft hier iemand ervaring mee en wat kan je hier aan doen?

Met vriendelijke groet,

E.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan de bank en geldmaat een ingebrekestelling sturen.

Ebdekoning
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2023 13:40

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Ebdekoning »

Bedankt voor de tip!

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

alfatrion schreef:
17 dec 2023 22:26
Je kan de bank en geldmaat een ingebrekestelling sturen.
Wie is hier contractpartij voor de openingsposter ?
Ik zou haast denken dat je eerst het geld "geeft" aan geldmaat en dat zij het daarna doorstorten naar de bank.

Kun je meerdere partijen in gebreke stellen voor 1 probleem?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat de bank de contractspartih is en geldmaat de hulppersoon. Maar schrijf ze gewoon beiden aan, dab heb je altijd een ingebrekestelling verstuurd naarcde juiste partij.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Ebdekoning,

Wat balen dat u nog steeds geen duidelijkheid heeft over uw storting van EUR 870,- bij Geldmaat. Ik kan me goed voorstellen dat u had verwacht inmiddels wel duidelijkheid te hebben. Vooral als eerder is gecommuniceerd dat u hierover uiterlijk 14 december bericht zou krijgen.

U geeft aan dat er is aangegeven dat wij nog steeds in afwachting zijn van Geldmaat. Weet u of in de tussentijd opnieuw aan Geldmaat is verzocht de gevraagde gegevens aan te leveren?

Als u het fijn vindt zoeken wij graag uit wat de status van het onderzoek is. Om u hiermee te helpen, ontvangen we graag uw telefoonnummer en e-mailadres dat u bij ons heeft vastgelegd. Dit kunt u middels een privébericht aan ons toesturen.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door BL2 »

ABN AMRO schreef:
21 dec 2023 10:39
....Als u het fijn vindt zoeken wij graag uit wat de status van het onderzoek is. ......ABN AMRO Webcare
Schat zo in dat topicstarter dit wel fijn vind !

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door BL2 »

Morgan le Fay schreef:
21 dec 2023 15:57
Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice
Echt compleet belachelijke reactie van ABN AMRO klantenservice, topicstarter is al 6 weken op zoek naar zijn geld. Je zal het maar nodig hebben.......

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Tja Klantenservice oude stijl kostte te veel geld en we mochten teveel :mrgreen:
Het enige wat ik voortaan zou doen is het hele geld opnemen verhaal filmen zodat het luid en duidelijk is wat er mis is gegaan. Echt.............

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door crazyme »

BL2 schreef:
21 dec 2023 17:06
Morgan le Fay schreef:
21 dec 2023 15:57
Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice
Echt compleet belachelijke reactie van ABN AMRO klantenservice, topicstarter is al 6 weken op zoek naar zijn geld. Je zal het maar nodig hebben.......
En hoe zou jij dan geregeerd hebben als webcare medewerker ?

Ik denk dat abn amro graag zal leren van jouw voorbeeld hoe wel te reageren.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

crazyme schreef:
22 dec 2023 08:00
BL2 schreef:
21 dec 2023 17:06
Morgan le Fay schreef:
21 dec 2023 15:57
Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice
Echt compleet belachelijke reactie van ABN AMRO klantenservice, topicstarter is al 6 weken op zoek naar zijn geld. Je zal het maar nodig hebben.......
En hoe zou jij dan geregeerd hebben als webcare medewerker ?

Ik denk dat abn amro graag zal leren van jouw voorbeeld hoe wel te reageren.
Ik denk om te beginnen het veel sneller als 6 werken het op te lossen. Dan zou webcare hier niet hoeven te reageren.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door BL2 »

ABN AMRO schreef:
21 dec 2023 10:39

Wat balen ......

Weet u of in de tussentijd opnieuw aan Geldmaat is verzocht de gevraagde gegevens aan te leveren?

ABN AMRO Webcare
"Wat balen" lijkt wel de standaard zin welke ze op de klantenservice school leren om tegenover gerespecteerde klanten mee te beginnen. Bijna elke klantencontact begint tegenwoordig zo bij bedrijven !

Hoe moet Topicstarter weten hoe de interne afhandeling loopt tussen Geldmaat en ABN AMRO ?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Morgan le Fay schreef:
23 dec 2023 11:22
Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?
Nee. Die beelden zijn enkel voor strafrecht en niet op te vragen bij disputen zoals dit. Daarnaast staat de camera niet op het geld uitgifte vak gericht dus er valt niets mee te bewijzen.

Jannie1951
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 dec 2023 22:25
Locatie: Nieuwbuinen

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Jannie1951 »

Mooi dat abn amro zo snel met een reactie komt op dit forum. Dat zie je niet vaak.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

StevieNL81 schreef:
23 dec 2023 13:48
Morgan le Fay schreef:
23 dec 2023 11:22
Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?
Nee. Die beelden zijn enkel voor strafrecht en niet op te vragen bij disputen zoals dit. Daarnaast staat de camera niet op het geld uitgifte vak gericht dus er valt niets mee te bewijzen.
thanks

Albert07
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2023 15:01

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Albert07 »

Elke transactie wordt elektronisch met tijd en data geregistreerd.
Indien dit niet het geval zou zijn dan moet het duidelijk worden als de automaat gevuld gaat worden.
Dan worden de in de automaat zittende cassettes verwijderd en nieuwe in geplaatst.
De oude cassettes gaan naar de geld centrale en geteld en vergeleken met de geregistreerde opnames en stortingen.
Hier wordt dan duidelijk of het totale bedrag in en uit klopt, zo niet dan moeten ze de fout zien en is het bedrag over.

Als het geld in het transportsysteem vast zat en het was niet geregistreerd, dan moet het door de dienstdoende storingsmonteur er uit gehaald zijn. Deze lost de storing op en doet het geld, of in de cassettes of in een seal bag met het automaten nummer er op, wat naar de Centrale gaat.

Dus wees gerust je geld komt boven water, alleen het duurt wat langer tegenwoordig (bezuinigingen).

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door AdiPit »

Wie kan nog de macht positie van ABN AMRO bank en slechte klantenservice nog stopen.?
Kantoren weg, minder automaten, telefonisch en/of e-mail contact een terroir, honderden klachten en niemand doet ets.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Honderden klachten? Dan denk ik dat ze niet heel veel moeten veranderen. Veel beter zal het niet worden.

Plaats reactie