gezocht: mensen die ook geen toegang hebben tot hun KNAB bankrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Sandstrand
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2023 16:18

gezocht: mensen die ook geen toegang hebben tot hun KNAB bankrekening

Ongelezen bericht door Sandstrand »

In de artikel van Radar van 26.05.2023 "Koude kermis voor nieuwe Knab-klanten na koppeling met Aegon" was aangegeven:

Veel klanten klagen dat ze nieuwe inloggegevens moeten aanmaken voor hun Knab-account. Dat werkt vaak niet, of de vereiste documenten worden traag verwerkt.

Bij mjj (bestaande klant van KNAB) lukt het ook niet om de nieuwe KNAB app met mijn mobiel te koppelen.. de cardreader is al lang afgeschaft, ik heb sinds vrijdag avond, 27..10.23, geen toegang meer tot mijn rekeningen. KNAB is niet bereikbaar via telefoon, chat en facebook.
Wie heeft soortgelijke ervaringen en kan me vertellen over eventuele oplossingen? Wie moet ik contacteren? Geen toegang hebben tot rekeningen is een probleem, dat zeer dringend opgelost moet worden. Ik dacht gewoon even te wachten maar nadat ik de opmerkingen op allestoringen.nl heb gelezen, is er kennelijk meer aan de hand.
Op de website van KNAB geven niet eens aan dat er problemen zijn.. en dit is een slecht teken, zeker als er al sinds maanden problemen zijn.
Is dit een geval voor de Kifid?

Matex
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2023 22:03

Re: gezocht: mensen die ook geen toegang hebben tot hun KNAB bankrekening

Ongelezen bericht door Matex »

Als Pensioen Spaar Rekening houder van AEGON gedeporteerd naar Knab bank.
Na herhaaldelijk toe sturen van inlog en autorisatie kopie paspoort en bankafschrift geen enkele reactie.
In nov 2022 al het verzoek bij toen AEGON om de Pensioen Spaar Rekening uit te betalen, onder inhouding van de wettelijke belasting.
Na de overgang naar Knab bank dit ver zoek weer ingediend bij Knab bank op 06-02-2023.
Het laatste verzoek op30-10-2023 weer verstuurd via de klantenservice pagina.
Contact gaat zeer moeizaam! telefonisch beperkte tijden ( soms wel 40 minuten in de wacht ) dan krijg je contact met iemand de moeizaam Nederlands spreekt.
Geen mail geen chat wel een chat bot die je niet begrijpt.
Van AEGON kreeg je moeizaam antwoordt, Van Knab Bank krijg je GEEN reactie.
Wat een drama

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: gezocht: mensen die ook geen toegang hebben tot hun KNAB bankrekening

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Knab is gewoon telefonisch bereikbaar, zie www.knab.nl/contact. Daarnaast kunt u ook chatten. Het klopt dat hun niet op facebook te bereiken zijn.

Daarnaast, bovenaan de pagina krijgt u het advies om de app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Verwijderen doet u in de app store.

Indien u het probleem niet met Knab op kunt lossen, neem eerst contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Als laatste optie kunt u naar Kifid gaan.

Op zoek naar mede slachtoffers heeft geen nut. Deze zaak moet individueel opgelost worden .

Sandstrand
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2023 16:18

Re: gezocht: mensen die ook geen toegang hebben tot hun KNAB bankrekening

Ongelezen bericht door Sandstrand »

Bedankt voor jullie berichten. Het klopt dat Knab via de chat niet reageerd en dat de telefoonlijn slecht bereikbaar is. Verwijderen app en opnieuw downloaden had ik al gisteren geprobeerd... geen succes.
Vandaag na 1 uur wachten toch iemand aan de lijn gekregen. Zij hebben geprobeerd me te helpen...de app is de enige toegang tot mijn rekeningen volgens hun... maar het lukte niet. Zij gaven aan dat er meerdere klanten hetzelfde probleem hebben en dat technische mensen proberen het probleem op te lossen. Zij konden me geen tijdhorizon geven wanneer het opgelost is en ik nu wel weer gebruik kan maken van mijn rekeningen. Met Kifid had ik gisteren contact. Hun procedure lijkt me hier niet geschikt voor. Ik heb een melding gemaakt bij de AFM. Geen toegang hebben tot bankrekeningen is een geval voor de toezichthouder.

Sandstrand
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2023 16:18

Re: gezocht: mensen die ook geen toegang hebben tot hun KNAB bankrekening

Ongelezen bericht door Sandstrand »

En Matex: ik denk ook dat jouw geval iets is voor de toezichthouder. Hier is de link: https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/kl ... -heeft-zin

Plaats reactie