LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ErikZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:21

Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door ErikZ »

Collega forumleden,

Ik zou graag dhr. Lakeman zakelijk en/of persoonlijk aanklagen voor de door mij geleden schade; gederfde renteinkomsten vanuit een deposito.

Dhr. Lakeman vertegenwoordigd 'slachtoffers' en vind het blijkbaar acceptabel zelf nieuwe slachtoffers te mogen creeeren. Ik had/heb niets te maken met zijn slachtoffers en vind zijn inmenging laakbaar en beschamend.

Wie heeft een idee hoe wij dhr. Lakeman ter verantwoording kunnen roepen? Aanklagen, leegplukken, loonbeslag ...ideeen zeer welom.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Noble »

Goed idee, maar IK heb alleen wat ongemak.

Maar vrees NIET.... ál die "gedupeerden" die nu door Lakeman de afgrond ingeduwd worden... (of reeds zijn ) zullen straks gaan klagen..

IK wist niet wat ik deed, en ging op Lakeman af,
je mag toch verwachten dat hij een goed (hum) advies afgeeft??
Ik heb er geen verstand van...

en vervolgens komt de media weer opgang, en de politiek...
en dan krijg je genoeg medestanders hier.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Niet zo zeuren. Dit is een spel voor professionals.
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Dus niet jammeren, het is geen creche.

ErikZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:21

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door ErikZ »

Amsterdam_Atlanta schreef:Niet zo zeuren. Dit is een spel voor professionals.
Uithuilen en opnieuw beginnen.
Dus niet jammeren, het is geen creche.
Nou ik geloof dat jij het lekker snapt, vriendje van Lakeman zeker.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Nee hoor geen vriendje, maar iemand die snapt hoe deze business werkt. Was namlijk betrokken om een 3tal banken zoals DSB, in de VS te liquideren en onder te brengen bij andere grote banken.
Zelfde methode, spaargeld uit de 'community' ophalen in onroerengoed (indirekt of direkt via hypotheken) en leningen stoppen en de ene hand wast de andere hand. Doordat het prive banken zijn is er geen behoorlijke governance en compliance. Onroerendgoed markt stort in elkaar, bank weg.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@A_A - beetje kort door de bocht.
Betaalrekeningen bij DSB zijn ook compleet geblokkeerd.
Als je al niet een andere hebt, zal je tijd en moeite moeten steken in alles omzetten.

De belastingdienst kon telefonisch - maar banken,verzekeringen etc. zullen minder flexibel zijn.
Voor die mensen is dit "spel" onzin - ze spelen niet eens mee.

En waarom zou ik een "financieel" professional moeten zijn om gewoon een betaalrekening te hebben (die nu ook 'geblokkeerd' is) ?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door gtp »

Alleen lakeman de schuld geven? wat dacht je van Bos het gelieg en bedrieg van van Goor en van die oud voorlichter van politie en niet te vergeten Dirkkie zelf?
Wees niet zo bekrompen het zat al jaaaaren niet goed en als er eerder ingegrepen was dan zou er veeeeeel minder leed zijn dan nu.

bobvanederveen
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 apr 2008 22:25

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door bobvanederveen »

Wellink gaf het vanmiddag al aan: het is goed te bezien of er sprake is van verergering door iemand als lakeman> maar ook de media die dit naar buiten heeft gebracht vannacht en de AFM en DNB niet te vergeten.

IK denk dat alle mensen met achtergestelde deposito's en meer dan 1 ton beste Lakeman willen aanspreken> Overigens had ik saldo al lang weggehaald vorige week. Met deposito's kan dit niet.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door peewee »

EricZ,

Gewoon een civielrechtelijke procedure starten tegen Lakeman (persoonlijk) en/of de Stichting Hypotheekleed. Rechtsgrond: handelen in strijd met de maatschappelijke betamelijkheid door de gedane oproep aan consumenten om geld weg te halen bij de DSB Bank ( mogelijk een onrechtmatige daad) en -nadat dit (eventueel) is vastgesteld door de rechter- nog het causale verband tussen die onrechtmatige daad en je geleden schade. Je moet wel (heel) veel geld en het nodige geduld hebben. Wanneer je na twee, drie jaar procederen een vonnis van de Rechtbank hebt, dan volgt er (ongetwijfeld) nog hoger beroep (duurt ook een jaartje of twee, drie ) en daarna nog eventueel cassatie (bij de Hoge Raad). Kortom, zo'n 10 jaar procederen. Reken aan advocaatkosten een tonnetje of drie, vier, vijf.

Succes ermee.

Ik weet trouwens niet of Lakeman nog tien jaar te leven heeft, de man wordt er ook niet jonger op.
Laatst gewijzigd door peewee op 12 okt 2009 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Met deposito's kan dit niet. Hangt van de voorwaarden af. Mij kost het 1% van het totale bedrag als ik het weghaal 8)
Wellink gaf het vanmiddag al aan: het is goed te bezien of er sprake is van verergering door iemand als lakeman> maar ook de media die dit naar buiten heeft gebracht vannacht en de AFM en DNB niet te vergeten.

IK denk dat alle mensen met achtergestelde deposito's en meer dan 1 ton beste Lakeman willen aanspreken> Overigens had ik saldo al lang weggehaald vorige week. Met deposito's kan dit niet.

ErikZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2007 19:21

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door ErikZ »

peewee schreef:Gewoon een civielrechtelijke procedure starten tegen Lakeman (persoonlijk) en/of de Stichting Hypotheekleed. Rechtsgrond: handelen in strijd met de maatschappelijke betamelijkheid door de gedane oproep aan consumenten om geld weg te halen bij de DSB Bank ( mogelijk een onrechtmatige daad) en -nadat dit (eventueel) is vastgesteld door de rechter- nog het causale verband tussen die onrechtmatige daad en je geleden schade. Je moet wel (heel) veel geld en het nodige geduld hebben. Wanneer je na twee, drie jaar procederen een vonnis van de Rechtbank hebt, dan volgt er (ongetwijfeld) nog hoger beroep (duurt ook een jaartje of twee, drie ) en daarna nog eventueel cassatie (bij de Hoge Raad). Kortom, zo'n 10 jaar procederen. Reken aan advocaatkosten een tonnetje of drie, vier, vijf.
Beste Peewee,

Ik had me al gerealiseerd dat het een onhaalbare kaart zou zijn. Maar deze man komt er gewoon mee weg, om willens en wetens andere slachtoffers te creeeren.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door peewee »

Eric Z,

Lakeman heeft de afgelopen 20, 30 jaar ook wel tal van goede dingen gedaan. Namelijk tal van sjoemelende bedrijven aangepakt en onderzoeken laten gelasten door de Ondernemingkamer van het Gerechtshof.

Naast bekritiseerbare activiteiten van hem, zoals in de Dexia aandelenlease strijd, waarin Lakeman zich ineens min of meer opstelde aan de zijde van Dexia.

Het DSB debacle was al vele jaren in aantocht. Zie ook de kritische artikelen over de laakbare koppelverkoop door DSB in de tijdschriften van de Consumentenbond en van de Vereniging Consument & Geldzaken. Die berichten dateren al van zeker tien jaar terug.

Coby Pors
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2009 19:08
Locatie: Amersfoort

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Coby Pors »

Waarom willen jullie in vredesnaam de enige van de in het openbaar sprekende "coryfeeën", die het juiste inzicht bleek te hebben in de interne situatie van DSB, aanklagen ? Alle anderen doen me sterk denken aan de vooravond van WOII, waarop een gezaghebbend landsbestuurder zei "Gaat u allen rustig slapen ....." terwijl korte tijd later de bommen vielen.
De acties en uitspraken van Lakeman hebben er alleen maar toe geleid dat de interne rommel van DSB eerder werd blootgelegd en als je hem goed beluistert is dat ook steeds zijn bedoeling geweest. Petje af voor zijn IQ.
Coby

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Er was eens een Paus die wilde de condooms verbieden.
Is deze Paus aansprakelijk voor de aidsslachtoffers?

YesDes
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 21:03

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door YesDes »

Erik, je zou je hier kunnen aanmelden:

www.lakemanleed.nl

blijdorp
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:32

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door blijdorp »

Uitzending gezien van Radar wat ik begrijp is dat DSB een paar weken geleden een miljard moest terug betalen en dat geld was er niet. Denk maar niet dat ons alles wordt verteld.

Ik vind het erg voor de spaarders die hun geld toevertrouwd hebben aan boeven. Wanbetalers met een BKR verleden konden wel zaken doen met DSB en het kon niet op.

De bedrieger bedriegt de bedrieger goed dat er is ingegrepen door Wout en Nout !

Soulmaster
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2009 16:06

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Soulmaster »

graag wil ik jullie wijzen op www.lakemanleed.nl waar de mensen met een spaar/betaalrekening van de DSB bank samenkomen om zo verder te kijken hoe en wat te doen om tegen Lakeman stappen te ondernemen.

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door zwiebertje »

U kunt beter Zalm aansprakelijk stellen.
Hij wist meer van de wanpraktijken af.

blijdorp
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:32

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door blijdorp »

Dat hele zooitje heeft alle gedupeerden van Dexia en consorten een oor aangenaaid en nu zijn er andere onschuldigen spaarders van een andere boef aan de beurt.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Hoe kunnen wij dhr. Lakeman aanklagen voor geleden schade?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Waarom hielp Jelle, bij de leugens van Dirk & Hans. Die verklaarden waar Jelle erbij zat dat de regeling niet meer dan Eur 26m zou kosten. En nu blijkt dat het meer dan 100 miljoen zou kosten voor een kleine 2000 gedupeerden. Nou als je alle gedupeerden tegemoet wil komen dan is dat Eur 400-500 miljoen.
Elke oen snapt toch dat de DSB dan technisch falliet is, toch Jelle.

Gesloten