LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Taximan250
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 dec 2019 11:45

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Taximan250 »

Beste. Hebben allebei banen makkelijk over te zetten naar regio.

Tilburg zeewolde gieten.
Hebben wíj kantoren om te werken.

Konden en huis kopen vlakbij.

Was helemaal in onze wensen. En makkelijk betaalbaar. Hypotheek max 500 per maand.

Dus vrij sector ruim 800 a 1200 euro. En wil graag iets minder gaan werken. Rij nu elke dag 2 uur heen en weer en begin soms om 4.30 al. Daar moet ik wel redelijkerwijs ook rekening mee houden.

M.v.g.
Taximan250

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn broer heeft een chalet of iets dergelijks in de buurt van Zeewolde. Geen idee of je er permanent mag wonen, ik weet ook niet precies waar hij zit. Heb er geen contact mee, vandaar. Maar misschien is dat een optie?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Regio Assen, Tilburg en Almere?

Als je op alle 3 kunt werken..... ver uit elkaar?

Zeewolde is permanent bewonen niet toegestaan....
Tilburg is duur of oude zooi.....
Regio Assen nog kleine dorpen en Aa.. en Hunze ga ik vragen... zit iemand die Huur/Koop wil aanbieden!

Zodra ik iets weet stuur ik wel een Pb. ga proberen maar weet niets zeker.
Een particulier heeft niets met BKR te maken, mits je op tijd betaalde.
En later kopen, dat als de BKR vervallen is gewoon rustig een bank zoeken.

Het is niet mijn huis dus ik probeer het alleen maar!

Taximan250
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 dec 2019 11:45

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Taximan250 »

Beste. Kunnen werken.
Hebben geld.
Zijn afhankelijk van 3 regio's. Gieten. Tilburg. Zeewolde.
Waarbij Gieten het rustigste is.
Hebben 10 jaar lang zelf alles betaald. Laatste 5 jaar zelfs 800 euro per maand aan de 2 schuldeisers.
Hebben geen schulden of afbetalingen. Hebben alle papieren.
Ook einde finale kwijting stukken. Daar wij altijd financieel stabiel zijn geweest.
Nu we in rustig vaarwater zijn gekomen. Willen wij gewoon weer normaal leven opbouwen.
Niet meer op camping. Gewoon weer post ontvangen. Alles in normaal leven. Na bijna 12 jaar geleefd te zijn door instanties.

Zoeken daarom oplossing.

Gewoon huis met gba. Niet meer afhankelijk van derden.

M.v.g.
Taximan250

Taximan250
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 dec 2019 11:45

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Taximan250 »

Beste. Hadden samen in 2006 goed inkomen alles ging ook voor de wind. Toen we ons huis kochten en lieten verbouwen. Daar de problemen zijn begonnen. Konden ons niet opsplitsen en of alles blijven betalen. Reden internationaal. Hebben nog ons hoofd boven water gehouden. Na gedwongen veiling in 2013. Hadden 2 schuldeisers en hebben ons er zelf uitgevochten. Dus ja zou graag ook wel het zonnetje weer eens zien.
Maar wij zijn geen verslaafden en of criminelen. Gemeentes geven zelf toe dat daar problemen zitten. Schoppen tegen hoge muren aan zonder enige sympathie.
Dus ja ik ben teleurgesteld.

Sorry daarvoor

M.v.g
Taximan250

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij niet voorstellen dat geen een makelaar u een huis in de vrije sector zou willen verhuren. Al helemaal niet als u bijvoorbeeld de huur een jaar vooruit betaalt.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Boesta »

Ik wil u nog even een tip geven. Als u m.i.v. 1 januari 2020 geen inschrijfadres meer heeft, moet u echt iets gaan ondernemen. Het is echt belangrijk dat u wel bekend blijft bij een gemeente. Het kan nare gevolgen hebben voor o.a. uw (zorg)verzekeringen, AOW, paspoort aanvragen etc..

U kunt het best aan een familielid, vrienden of kennissen vragen of u hun adres mag gebruiken voor een "brief adres". Een briefadres heeft geen gevolgen voor degene die er op dat adres staan ingeschreven. het voorkomt dat u nog meer problemen krijgt. U kunt dan ook gelijk bij de gemeente waar u een briefadres gaat aanvragen hulp vragen i.v.m. de woning die u nodig heeft.

Een briefadres is wel voor een beperkte tijd. Meestal 6 maanden met een uitloop van nog eens 6 maanden. Maar er valt in elke gemeente over te praten. De beperkte tijd is er voor omdat het briefadres vaak voor fraude werd gebruikt. Als het duidelijk is voor een gemeente dat er absoluut geen fraude speelt kunnen zij van de maximale termijn afwijken.

Via onderstaande link kunt u informatie terugvinden over het briefgeheim. Verdere informatie moet er te vinden zijn op de website van de gemeente waar u een briefadres zou kunnen gaan aanvragen.

Ik wens u heel erg veel succes!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nadres-heb

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De man in Aa & Hunze wil minimaal €1175, - per maand.
Gezien de Taxi niet verder ging dan €800,- dus te ver uit elkaar helaas.

Het staat al lees en vandaag dit jaar kan zelfs nog maar ik denk dat die €1175,- een probleem gaat worden.
De WOZ waarde is nu €195.000,- en kun je dat over enkele jaren betalen?
Hij wil voor de WOZ prijs er vanaf.... woont in caravan naast huis in aanbouw.

Zal wel niets worden denk ik... helaas.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door omega19 »

Er staan in ieder geval in Zeewolde, een aantal appartementen te huur voor tussen de 800-1.000 euro per maand.
@Taximan250, wilt u zeggen dat u deze appartementen niet mag huren vanwege een A3 BKR registratie??

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er zijn zeker particuliere verhuurder die niet willen verhuren aan mensen met een BKR registratie.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Welke particuliere verhuurder krijgt informatie van de BKR? Dat is onmogelijk!

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze vragen heel vaak een verhuurdersverklaring en die kan de Ts al niet overleggen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak huur komende maand + 1 maand borg vooruit.

De genoemde papieren zeggen niets,
Ik heb op kleine Hypo nog steeds geen notering als wanbetaler bij Ferratum!
Vele verhuurders willen geld en nette personen liever als die er als daklozen uitzien, dus eerst scheren, redelijk nette kleding en
die eerste indruk bepalen vele of ze het doen of niet.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door Revoked »

Kan iemand die komkommer in de GFT gooien? Ruim over de datum....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huis huren of kopen met a3 bkr registratie

Ongelezen bericht door berndv »

Het lastige is de A3 codering. Dit is wat anders dan de H codering. Eerder werd de termijn van 5 jaar genoemd of het afwachten tot de codering komt te vervallen. Maar een A3 codering is niet per definitie een codering die automatisch vervalt.

Het kan namelijk zijn dat er geen einddatum is gesteld. Als deze schuld onderdeel was van de WSNP en deze afgerond is met een schone lei verklaring, zou de A3 code behoren te vervallen op de datum dat de schone lei verklaring is afgegeven.

In ieder geval is een A3 geen code waarbij de schuld is afbetaald, maar een code waarbij de schuld is afgeboekt of kwijtgescholden. Vandaar de 3. Maar goed, ts zou eerst moeten achterhalen wat er te doen is om die A om te laten zetten of te laten verwijderen. Daarvoor moet ts zijn bij de geldverstrekker die deze codering heeft geplaatst.

Als deze schuld onderdeel was van de wsnp zou die inmiddels afgemeld moeten zijn, wat dus niet het geval is. Als die anderzijds is kwijtgescholden, moet ts achterhalen wat de einddatum is, dan kan ts zich daar op richten. Als er geen kwijtschelding is maar afboeking, moet ts contact opnemen met de verstrekker van het krediet om te vragen wat de mogelijkheden zijn om deze codering kwijt te raken.

Gesloten