LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
TeeSee64
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2010 03:51

Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door TeeSee64 »

Hallo,

Vandaag krijg ik totaal out of the blue een brief van mijn Rabobank dat ik in het vervolg maar liefst 5,60 euro per kwartaal moet gaan betalen voor mijn raborekening.

Ik ben al meer dan 20 jaar klant bij de Rabobank en nog nooit heb ik hoeven te betalen voor het gebruik van mijn rekening.

Mag dit zo maar?

Het is toch van de gekke dat ze mij na al die jaren ineens willen laten betalen voor iets wat altijd gratis was? Aangezien er in het dorp waar ik woon slechts 1 andere bank zit is overstappen naar een andere bank geen optie. (die andere bank is nog duurder)

Is hier iets tegen te doen? Mag een bank mij zomaar opeens laten betalen voor exact het zelfde product wat altijd gratis is geweest?

Groet,
Theo

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door tennis »

Al eens op de website van Rabo gekeken, daar staat dit:
http://www.rabobank.nl/images/tarievenb ... 172776.pdf

stofzuigertje

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Postbank is goedkoper en je kunt ook online bij ING inloggen....

Maar ook Triodos voor maar €15,- per jaar is goedkoper.

Zelf bij de duurdere ASN, tijdelijk van €18,- naar €9,- per jaar en nog 1% rente over positief saldo dus als je nooit rood sta goedkoper dan andere!

U mag dus wel geld pinnen bij Rabo, ook als je geen klant bent maar die gratis rekeningen worden afhankelijk van plaatselijke directie regelmatig gestopt.
Er zijn Rabo die ze al niet meer hebben, maar vaak als 2e rekening mag het nog wel gratis.
Rabo is plaatselijke bank en die kunnen afwijken van landelijk, maar betalen voor rekening word langzaam in geheel Nederland gedaan omdat de kosten van slapende nauwelijks gebruikte te stoppen.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door meniles »

Vind het echt een heel raar statement van topic starter. Hoezo is het "van de gekke" dat u moet betalen voor een betaalrekening? Praktisch iedere klant van Rabobank moet dat! Waarom zou u anders zijn? Ik betaal ook al jaren voor mijn totaalpakket en zie totaal niet in waarom dat voor u anders zou moeten zijn!

Ed74
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 01:29

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Ed74 »

Hallo allemaal,

Ik vind het ook ronduit belachelijk dat men nu ineensmoet betalen voor tot nu toe een gratis dienst. Ook ik heb meerdere rekeningen nu lopen bij de Rabo en nu moet ineens extra worden betaald voor het totaalpakket (dit is wat ik nu ook heb). Daarbij komt ook nog eens, dat mijn huidige gratis betaalrekening nu niet meer gehandhaafd kan blijven, maar vanaf volgend jaar 2,55 per kwartaal moet voor gaan betalen. Hierbij zit nog niet eens het tot nu toe gratis betaalpasje, want dat kost ook nog eens 1,95 extra... In het begeleidende foldertje staat dat er alleen voor nieuwe betaalrekeningen extra moeten worden bataald, maar helaas blijkt dit ook voor degene die nu ook al betaalrekeningen hebben te gelden. Dit naar aanleiding van een telefoongesprek die ik vanavond voerde met een medewerkster van de Rabo.

Ze gaf aan, dat de Rabobank wel moest veranderen, om aan de wensen wen behoeften van de klant te voldoen, maar volgens mij wordt hiermee gwewoon bedoeld, om extra inkomsten te genereren over de ruggen van de klanten.

Enne Vogels: niks onzin! Als je zo graag en makkelijk van je geld af wilt, weet ik nog wel een gironummer waar je al je geld zo maar op kunt storten :) Een betaalrekening waar ik eerst niets voor betaalde, en nu wel (meer dan 11 euro) vind ik echt belachelijk.

Ben benieuwd of hier door Radar echt aandacht aan bestaat kan worden...

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door meniles »

Maar Ed74, waarom zou iedere klant die nu een dergelijk pakket afsluit wel moeten betalen en u zelf niet?... Met andere woorden, waarom zou u niet moeten betalen voor precies hetzelfde waar ik wel voor moet betalen? Als u me 1 goed argument geeft hou ik verder m'n mond!

(dit wil trouwens niet zeggen dat ik vind dat Rabo een goedkope bank is want ze worden wel steeds duurder! maar het gaat me om het feit dat sommige mensen hier denken dat zij meer rechten hebben dan andere klanten...)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door tennis »

Ed74 schreef:Hallo allemaal,

Ik vind het ook ronduit belachelijk dat men nu ineensmoet betalen voor tot nu toe een gratis dienst. Ook ik heb meerdere rekeningen nu lopen bij de Rabo en nu moet ineens extra worden betaald voor het totaalpakket (dit is wat ik nu ook heb). Daarbij komt ook nog eens, dat mijn huidige gratis betaalrekening nu niet meer gehandhaafd kan blijven, maar vanaf volgend jaar 2,55 per kwartaal moet voor gaan betalen. Hierbij zit nog niet eens het tot nu toe gratis betaalpasje, want dat kost ook nog eens 1,95 extra... In het begeleidende foldertje staat dat er alleen voor nieuwe betaalrekeningen extra moeten worden bataald, maar helaas blijkt dit ook voor degene die nu ook al betaalrekeningen hebben te gelden. Dit naar aanleiding van een telefoongesprek die ik vanavond voerde met een medewerkster van de Rabo.

Ze gaf aan, dat de Rabobank wel moest veranderen, om aan de wensen wen behoeften van de klant te voldoen, maar volgens mij wordt hiermee gwewoon bedoeld, om extra inkomsten te genereren over de ruggen van de klanten.

Enne Vogels: niks onzin! Als je zo graag en makkelijk van je geld af wilt, weet ik nog wel een gironummer waar je al je geld zo maar op kunt storten :) Een betaalrekening waar ik eerst niets voor betaalde, en nu wel (meer dan 11 euro) vind ik echt belachelijk.

Ben benieuwd of hier door Radar echt aandacht aan bestaat kan worden...


Zouden wij de steel eens omdraaien.
Geef dan eens een voorbeeld, welke bank het nog gratis verstrekt.
Dat iets gratis was, en nu moet je betalen, komt in het dagelijkse leven vaker voor.
Maar ook hier geldt, niet tevreden met het product, naar een andere aanbieder gaan!

Ed74
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 01:29

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Ed74 »

Meniles en Vogels:

ik snap niet waarvoor we ineens moeten gaan betalen... Omdat andere banken dat ook vragen? Of dat internet ineens duurder is?

Nee, ik vind dat ook nieuwe klanten voor een gratis pakket te moeten kunnen kiezen. Nu wordt men verplicht om te betalen voor alleen wat administratieve bankzaken te regelen. Waarvoor moet men nu ineens betalen?? Wat maakt het voor de bank dan zo duur dat ze er nu ineens geld voor moeten gaan vragen?

Nee, de balie's waar vroeger personeel zat zijn weg of zeker ingekrompen. Men regelt nu zelf de incasso's en bankzaken, daar komt geen medewerker meer aan te pas. Ook de afschriften kost de Rabo geen geld, want die komen te vervallen (wat ik ook snap). Het papierwerk kan ook digitaal tegenwoordig...

Voor de goede orde, het gaat alléén om een rekeningnummer (betaalrekening). Geen passen afschriften creditcards of extra diensten. Kijk, dat mijn totaalpkket omhoog gaat in prijs ala want er zitten nu ook extra diensten bij, maar dat ik nu moet betalen om een rekening te behouden snap ik niet.

Wat is volgens jullie dan een reden om voor alleen een rekening te behouden of te openen waar je alleen maar wat overschrijft ineens moet gaan betalen? Alles gaat toch via het gratis digitale netwerk?

Groet, Ed

evdv12
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 sep 2010 08:32

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door evdv12 »

Hier hetzelfde, heb een Totaalpakket en een extra betaalrekening, voor de betaalrekening moet ik nu 5.60 per kwartaal gaan betalen.
Ik gebruik de betaalrekening met regelmaat voor tussenboekingen.

Heb Rabobank gebeld of het mogelijk was om binnen het Totaalpakket 2 rekeningen te hebben maar dit is niet mogelijk.

Heb geen zin om extra te gaan betalen dus ga de betaalrekening opzeggen.

De tussenboekingen ga ik nu via 1 van mijn 2 internet bonus spaarrekeningen laten lopen, deze zijn nog gratis.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Men wilde van valuteren af. Nu moet het toch ergens vandaan komen. Daarbij zijn de tarieven voor bankdiensten in Nederland zeer laag en de spaarrentes zeer hoog.
Kiijk bijvoorbeeld maar eens bij de "Zuricher Kantonal bank"
http://www.zkb.ch/de/startseite/privatk ... ungen.html

En u bent meteen uitgezeurd en telt uw Rabo zegeningen :lol:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Ed74 schreef: Alles gaat toch via het gratis digitale netwerk?
Gratis? Ik denk dat de faciliteiten die rabo heeft ontwikkeld niet gratis zijn. Het 'je geld 1 a 2 dagen extra vasthouden' is verboden, salarissen blijven stijgen, enz. enz.

veel mensen klaagden over bank'rovers', met al hun gemene trucjes zoals valuteren. Nu krijg je heel duidelijk een kostenoverzicht en dan is het ook niet goed.

jpvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2010 18:39

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door jpvl »

Ik ben het volledig met ED74 eens

Ik doe alle betalingsverkeer via internet. Hoef geen papieren afschriften.
Maar ik ben wel verplicht om een betalingsrekening te hebben.(Loon e.d.)
Ik wil best wat betalen voor die rekening maar zoveel is toch te gek.
Mijn vrouw heeft ook een betaalrekening bij de rabobank dus worden de kosten dubbel.
Dit is mijn mening.

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door vakkiel »

hey Ed74

Wat voor werk doe jij ? Vraaje: mag ik datgene wat jij doet dan gratis ?

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Willy.T »

Vandaag ontving ik een schrijven met de mededeling dat de Algemene voorwaarden voor betaalrekeningen en betaaldiensten van de Rabobank gewijzigd werden per 1 januari 2011.Mocht ik niet akkoord gaan moet ik dat tijdig laten weten en kan ik de rekening kosteloos opzeggen.Anders wordt ervan uitgegaan dat ik de wijzigingen heb aanvaard.Inmiddels zal iedereen moeten betalen bij welke bank dan ook.Ik heb jaren plezier gehad van de gratis dienst en leg me er maar bij neer dat alleen de zon nog voor niets opgaat.

Ed74
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 01:29

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Ed74 »

@Vakkiel:

ik ben in ieder geval geen persoon die me het kaas van mijn brood laat eten. Als elke instantie ineens kosten gaat rekenen voor iets, ga jij dan er zo maar mee akkoord dan??

Ik vind dat banken al genoeg verdienen over de ruggen van de consumenten. Iedereen al eens zich bekommert over de hypotheekrente of spaarrente??

Het gaat mij erom dat je nu door wie het dan ook mag zijn, verplicht bent iets af te nemen waar je ineens geld voor moet gaan betalen. En geef mij dan maar 1 reden, waarom een betaalrekening van jou dan wel ineens wat mag gaan kosten. Ik snap niet zo goed wat de extra kosten hiervan ineens zijn. Het lijkt mij meer op een melkkoetje...

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door vakkiel »

kosten betaalrekening:

- systeemonderhoud en ontwikkeling
- bankpas
- rekeningafschrift, administratie, postzegel
- vragen van klanten

Als ik een keuken bestel dan kan ik ook wel zeggen doe me die vaatwasser gratis want jullie verdienen al genoeg aan de keuken maar zo werkt dat niet.

Je bent al door meerdere mensen aangesproken met je "het is gratis en moet gratis blijven"....dat slaat natuurlijk nergens op. Je kunt natuurlijk voor een andere bank kiezen ed.

Ed74
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 01:29

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Ed74 »

- bankpas
- rekeningafschrift, administratie, postzegel

@ Vakkiel:

ook voor een bankpas vraagt men nu extra kosten. En ook als je afschiftjes wilt ontvangen met je dit extra betalen. Dit komt bovenop de kosten voor die betaalrekening. Dit zit er dus niet in...

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door vakkiel »

Ed jongen...jij wil een gratis betaalrekening.....dat kan niet meer !
En nou ben je boos op de bank. Als jij bij de sportschool zit en je mag altijd gratis in de sauna en daar moet je nu voor betalen, ga je dan ook bij de sportschool klagen ? Hou op man !

Ed74
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2009 01:29

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door Ed74 »

hmm Vakkiel, lijkt wel of je gefrustreerd bent. Werk jij toevallig bij een bank :)

Laten we het leuk houden, ik weet je mening en ben denk ik wel uitgepraat met je... Gelukkig delen meerdere mijn mening.

plien32
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:39

Re: Ineens moet ik betalen voor mijn Raborekening

Ongelezen bericht door plien32 »

Ook ik heb een brief ontvangen van de Rabo, maar ik ben erg blij. Ik ga van 7,60 naar 4,35 per kwartaal. maar ik ben natuurlijk ook geen 20 jaar klant voor niets, ik ben 40 jaar klant en betaal al 20 jaar voor mijn rekening. Eindelijk gerechtigheid misschien?

Gesloten