ING bank en BKR A3 code herstel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
30 aug 2023 11:35
Voor vergevingsgezindheid moet men bij de pastoor zijn. ING is gewoon een bedrijf, niet ook het maatschappelijk werk.
Nou gewoon een bedrijf is een beetje overdreven. Immers de samenleving moesten hun ook financieel redden toen ze er in 2008/2009 samen met hun collega's er een aardige puinhoop van hadden gemaakt.

Het valt me altijd wel op, een beschrijf dat financieel door zijn hoeven zakt, krijgt alle hulp om zo spoedig mogelijk verder te kunnen. Een particulier moet jaren lang op de blaren blijven zitten. Minimaal vijf.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat valt wel mee. En zeker na de wetswijziging.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... jpend.aspx

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
30 aug 2023 15:19
Dat valt wel mee. En zeker na de wetswijziging.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... jpend.aspx
Dat valt niet mee zolang we instanties als het BKR houden. Het is heel leuk dat men na 1,5 tot 3 jaar schuldvrij kan zijn maar zolang er een BKR notering staat blijven mensen van heel veel zaken uitgesloten. Geen hypotheek, geen creditcard dus geen huurauto op vakantie, geen Apple Pay e.d., veel moeilijker huren in de vrije sector, moeilijkheden tot onmogelijkheden bij het afsluiten van een abonnement, et cetera.

ING kreeg gewoon staatsteun, kon blijven bestaan en geen directie lid heeft ook maar een centje pijn hoeven lijden.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
30 aug 2023 15:19
Dat valt wel mee. En zeker na de wetswijziging.

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... jpend.aspx
Ja als je in de Wsnp zit valt het wel mee. Maar er zijn ook heel veel mensen die niet in de Wsnp zitten, en vele jaren echt moeten sappelen om van hun schulden af te komen. Denk bijvoorbeeld aan degenen die, ondanks dat het niet meer wordt aangeboden, nog steeds een doorlopend krediet hebben, en daar maar niet van af komen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Vaak is er met een BKR melding wel ruimte voor een belangenafweging en met een goed onderbouwd verhaal kom je een heel eind. In de afgelopen 6 mnd heb ik voor verschillende vrienden 5 A2 en 1 A3 melding kunnen laten verwijderen op die manier door zelf in de pen te klimmen zonder externe partij.

Het jammere is dat ING een partij is die erom bekend staat de belangenafweging altijd in het nadeel van de aanvrager te laten uitpakken. Begrijpelijk dat TS bij de ING niet terecht wil, maar gelukkig kan het nu dus ook rechtstreeks bij het BKR.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 30 aug 2023 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En die staatssteun is volledig terugbetaald.

De onmogelijkheden die u noemt, lijken mij dan ook heel verstandig. En geen abonnement bij een BKR notering?

@WA

Ze komen niet van dat krediet af, omdat ze niets aflossen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
30 aug 2023 15:33
En die staatssteun is volledig terugbetaald.

De onmogelijkheden die u noemt, lijken mij dan ook heel verstandig. En geen abonnement bij een BKR notering?

@WA

Ze komen niet van dat krediet af, omdat ze niets aflossen.
Ze lossen niets af omdat er geen ruimte is om af te lossen... door een terugval in inkomen bijvoorbeeld, of indertijd, toen het consumptief krediet niet langer aftrekbaar was - en er over de rente dus geen belasting terug werd gegeven.

Moet iemand dan echt in de wsnp om ervan af te komen, terwijl het eigenlijk, strikt genomen, niet nodig is?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die consumptieve rente is al sinds 2001 niet meer aftrekbaar.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
30 aug 2023 16:56
Die consumptieve rente is al sinds 2001 niet meer aftrekbaar.
Klopt, en dat scheelde mij indertijd een flinke slok op een borrel. Mijn DK stamde uit 1998, dus ja... Had het nodig om de omscholing te bekostigen, en nog wat andere zaken voor het werk. En dan kom je ook nog eens in de WAO, ook rond 2001. Inkomen uiteindelijk bijna gehalveerd.

Maar moest ik dan 3 jaar in de wsnp om van dat DK af te komen?

Ciska80
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2023 19:10

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Ciska80 »

Ik zou er niet vanuit gaan dat ING uw gegevens heeft danwel goed verwerkt heeft.

Ik had zelf een creditcard die ik al zo'n 25 jaar had afbetaald in 2021, ik mocht hem ineens niet meer hebben van de ING dus hij moest afbetaald. Is gebeurd. Geen betalingsproblemen gehad.

Toevallig keek ik eind vorig jaar eens bij BKR, staat die creditcard er gewoon nog in als zijnde lopend. Ik ING bellen, waarom de creditcard die ik van hun niet meer mag hebben en afbetaald is, nog steeds als lopend bij BKR staat bijna 2 jaar later. Hebben ze na meermaals bellen opgelost, maar met een einddatum van nog een paar weken verder! Dus het feit dat ik een cc heb gehad staat 2 jaar te lang in BKR. Heb ik op zich geen last van, maar het klopt niet en geeft aan dat hun processen niet goed gaan. Oh ja, en recent dook die cc weer op in Mijn ING. Ik kan er niks mee, er kan geen krediet op, maar hij is dus gewoon weer teruggezet in de app.
Gaat goed daar bij ING...

Oftewel, ik zou dit direct uitzoeken en zorgen dat ING de code verwijdert. Maar tegen mij zeiden ze dat een afbetaaldatum NIET met terugwerkende kracht kan worden aangepast. Of dat waar is of niet weet ik niet maar ik kreeg het van 2 verschillende afdelingen van ING te horen.
Het zou dus kunnen zijn dat jouw datum dan ook een week of wat in de toekomst komt te liggen, en dat betekent dat je nog veel langer last gaat hebben van deze code. In dit geval zou ik zelf dus niet afwachten en hopen dat het goedkomt...

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
30 aug 2023 15:33
En die staatssteun is volledig terugbetaald.

De onmogelijkheden die u noemt, lijken mij dan ook heel verstandig. En geen abonnement bij een BKR notering?

@WA

Ze komen niet van dat krediet af, omdat ze niets aflossen.
We hebben het hier over zaken waarbij iemand zijn gehele schuld ook allang heeft afbetaald.

Het verschil is dat een bedrijf na financiële problemen gewoon uit het dal kan klimmen en weer zaken kan doen alsof er nooit iets gebeurt is terwijl een particulier vijf jaar lang na volledige aflossing van zijn schuld pas van een A2 codering af komt.

Het zal u verbazen maar er zijn telefoon maatschappijen die een BKR check doen en klanten deals weigeren als er een A2 staat die ze zonder A2 notering wel konden afnemen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus weer een telefoon op afbetaling?

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
01 sep 2023 09:04
Dus weer een telefoon op afbetaling?
Een bedrijf gebruikt na een redding door de overheid toch ook gewoon weer kredietlijnen? ING krijgt toch geen kredietverbod opgelegd die vijf jaar lang na afbetalen van de staatsteun blijven gelden?

Een particulier heeft vijf jaar na het afbetalen van de schulden nog altijd last van de financiële problemen die allang opgelost zijn.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 sep 2023 09:04
Dus weer een telefoon op afbetaling?
Daar is op zich niets mis mee natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vaak begin van de ellende.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 sep 2023 09:38
Vaak begin van de ellende.
Veel te kort door de bocht en in z'n algemeenheid ook niet waar.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet per se die telefoon, maar zaken op afbetaling of uitgestelde betaling.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
01 sep 2023 09:38
Vaak begin van de ellende.
Misschien wel, maar heel vaak ook niet. Iemand die na een scheiding in 2014 zijn huis moest verkopen die op dat moment in de financiële crisis onder water was komen te staan, kan in zware financiële problemen terecht komen. Die kan daarmee een A2 notering oplopen terwijl die voorheen altijd een gezond financieel beleid voerde. Hetzelfde zien we met onverwachts ontslag tijdens een depressie of na herstel van een zware ziekte.

Er zijn echt genoeg redenen dat iemand financiële problemen kan krijgen die echt niet altijd veroorzaakt werden door 'eigen schuld'.

Denk maar eens aan al die slachtoffers van de toeslagaffaire waarvan een groot deel nooit iets verkeerds gedaan heeft maar slachtoffer werd van discriminatie door de overheid. Erkend door dezelfde overheid, excuses voor uitgesproken door de minister president.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan ook een heleboel redenen bedenken, maar moet die dan per se binnen vijf jaar weer op afbetaling kunnen kopen of een hypotheek aangaan?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 sep 2023 09:55
Ik kan ook een heleboel redenen bedenken, maar moet die dan per se binnen vijf jaar weer op afbetaling kunnen kopen of een hypotheek aangaan?
Je klinkt als "eens een dief, altijd een dief". En dat is niet altijd terecht. Wat mij betreft heb je gelijk in een groot deel van de WSNP-gevallen, waarbij wel de schulden kwijt zijn gescholden, maar men niet persé iets geleerd heeft. In gevallen waarin gewoon alles netjes is afbetaald is dat echter anders.

Plaats reactie