ING bank en BKR A3 code herstel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, niet eens een dief, altijd een dief.

Na vijf jaar geen “dief” meer.

Maar het mag, wat mij betreft, wel verkort worden, nu ook de WSNP verkort is/wordt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 sep 2023 10:00
Nee, niet eens een dief, altijd een dief.

Na vijf jaar geen “dief” meer.
Maar dan ook geen straf meer...
Lady1234 schreef:
01 sep 2023 10:00
Maar het mag, wat mij betreft, wel verkort worden, nu ook de WSNP verkort is/wordt.
Juist niet. Die verkorting van de WSNP is zó'n slecht idee... Nóg minder tijd om schulden af te lossen, problemen op te lossen en uberhaupt iets te leren...

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lady1234 schreef:
01 sep 2023 09:55
Ik kan ook een heleboel redenen bedenken, maar moet die dan per se binnen vijf jaar weer op afbetaling kunnen kopen of een hypotheek aangaan?
Wel als je verder wilt met je leven. Huren in de vrije sector is uitdagend met een BKR notering. Een nieuwe hypotheek kan je vergeten. Je komt gewoon vast te zitten, dan mag je vijf jaar lang wachten totdat men de notering schrapt.

Ik vind het gewoon een schril contrast met het bedrijfsleven. Daar kan men na schuldhulpverlening van de overheid gewoon weer door zonder beperkingen als men de overheid terugbetaald heeft.

En de bank die door de overheid gered moest worden, is zelf dan wel heel erg streng op particulieren, die na het afbetalen van hun schuld vijf jaar lang bij de bank terecht kunnen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, iemand die als particulier even geen brokken kan maken, kan tegelijkertijd om de haverklap zijn eigen bedrijf naar de gallemiezen helpen, en niemand die dat tegenhoudt.

Het is allemaal weer slim geregeld.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U geeft zelf wel aan dat er bij de registratie code een einddatum is vermeldt maar zonder de H van herstel en dat zou wel kloppend kunnen zijn omdat u middels maatregelen gedwongen bent om tot betaling over te gaan.
De H van herstel wordt toegevoegd als u tijdig de achterstanden heeft ingelopen want dat kan iedereen die geld leent wel eens overkomen.
Vanaf de laatste registratie mag het BKR die voor de duur van 5 jaren bewaren dus als de einddatum vermeldt is dan verdwijnt die registratie ook.
De ING bank benaderen heeft ook geen nut want al zou er H codering achter geplaatst worden de einddatum blijft gelijk.
Ik ben wel van mening dat het registratie systeem bij het BKR verouderd is want ook al dient het registratie systeem ter advies voor risico uitsluiting voor financiële instellingen die bij voorbaat mensen die de boel weer aantoonbaar op de rit hebben en toch bij het BKR een registratie hebben geen hypotheek willen verstrekken verkeerd bezig zijn maar voor de aanschaf van luxe goederen zoals een nieuwe auto e.d. een lening mogen afwijzen.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door criticus2 »

er kan van alles zijn. Wij hadden een hypotheek op zakelijk pand, die is eind 2021 volledig afgelost middels verkoop van het pand.
Echter hij stond nog steeds vermeld als actief, bleek bij controle ivm aanvraag overbruggingshypotheek privé.
Een mailtje naar NN bracht de oplossing: per kerende mail bericht dat men het had uitgezocht, dat men verzuimd had de juiste correctie bij BKR te doen, en een excuus erbij. Netjes zwart op wit, zodat dat bij dossier aanvraag hypotheek gesloten kan en helderheid geeft zolang de BKR vermelding nog niet gecorrigeerd is.

Misschien moet TS niet alleen afgaan op negatieve berichten over ING. Die heeft zich namelijk gewoon aan de regels over BKR vermeldingen te houden net als ieder ander. En het blijft mensenwerk en daar kan soms iets fout gaan.

Eerst even nagaan of alles wat je stelt klopt dus, en komt BKR niet overeen met wat het zou moeten zijn, ga niet gelijk uit van kwaadwillendheid. Eerst even netjes en vriendelijk communiceren. Pas wanneer er weigering is een evidente fout te herstellen komt een volgende stap.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ron5300 schreef:
01 sep 2023 14:30
U geeft zelf wel aan dat er bij de registratie code een einddatum is vermeldt maar zonder de H van herstel en dat zou wel kloppend kunnen zijn omdat u middels maatregelen gedwongen bent om tot betaling over te gaan.
De H van herstel wordt toegevoegd als u tijdig de achterstanden heeft ingelopen want dat kan iedereen die geld leent wel eens overkomen.
Vanaf de laatste registratie mag het BKR die voor de duur van 5 jaren bewaren dus als de einddatum vermeldt is dan verdwijnt die registratie ook.
De ING bank benaderen heeft ook geen nut want al zou er H codering achter geplaatst worden de einddatum blijft gelijk.
Ik ben wel van mening dat het registratie systeem bij het BKR verouderd is want ook al dient het registratie systeem ter advies voor risico uitsluiting voor financiële instellingen die bij voorbaat mensen die de boel weer aantoonbaar op de rit hebben en toch bij het BKR een registratie hebben geen hypotheek willen verstrekken verkeerd bezig zijn maar voor de aanschaf van luxe goederen zoals een nieuwe auto e.d. een lening mogen afwijzen.
Huh? Waar leest u dat er een einddatum vermeld zou zijn?
Het gaat er volgens mij nou juist om dat die er niet staat.... anders zou Ts dit probleem niet eens posten lijkt mij.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ik kar er overheen gelezen hebben maar als er vanaf de eerste registratiedatum 2018 door de ING geen wijzigingen zijn aangebracht dient het BKR de registratie na 5 jaar is 2023 te verwijderen.
Voor nu blijft het lastig maar als de ING een H van herstel laat plaatsen is het dan niet zo dat de registratie weer 5 jaar zichtbaar blijft omdat er een verandering van registratie heeft plaats gevonden.
Voor Ts is het zaak om regelmatig het BKR register te raadplegen en als het BKR de registratie niet tijdig verwijderd heeft dan zal Ts contact met het BKR op kunnen nemen omdat het BKR de registratietermijn overschreden heeft.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ING bank en BKR A3 code herstel

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het lijkt me niet dat een registratie automatisch na 5 jaar verdwijnt. Wie zegt namelijk dat er is afbetaald?

Plaats reactie