LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING en de Tancodes

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ajhsall
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2010 22:52

ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door ajhsall »

Reizend door Zuid-Europa werden mijn Tancodes via SMS door de ING geblokkeerd. Ik zou - bij een Ideal-betaling - 5x een verkeerde Tancode hebben ingevuld. Ik heb er maar drie ontvangen en die op verzoek 3x goed ingevuld. Er waren die avond atmosferische storingen in het mobiele telefoonverkeer en het draadloos internet van de camping in Spanje.
Om de Tancodes weer te herstellen stuurt men die alleen naar je huisadres en mag je die alleen persoonlijk in ontvangst nemen.
Als je op reis bent moet je eerst via de post een verhuismelding doen. Door de problemen bij de post en de ongeregelde bezorging in het traject Spanje Nederland visa versa duurt dit nu al 7 weken en nog heeft men mijn verhuizing niet ontvangen. Een tweede verzoek ik ook nog "onderweg". Eeen verzoek om te mogen faxen of mailen wordt afgewezen. Mijn telefoon zou gestolen kunnen zijn, maar men herkent wel het nummer waarmee ik bel ....en mailt wel met me op het bij hen bekende mailadres...... Men geeft ook toe te kunnen zien dat ik nu noodgedwongen op 1 plaats in Spanje zit en daar al die tijd mijn dagelijkse boodschappen doe. Met andere woorden: ze twijfelen niet aan me, maar de procedure ligt vast en daar wordt niet vanaf geweken.
Ik ben nog drie maanden onderweg, nou ja ik kan niet meer reizen, ik moet wachten tot mijn adres is aangepast en dan maar afwachten wanneer ijn Tancodes in orde zijn.
Conclusie: Reizen met de ING is onverantwoord geworden.
Ik heb er 54 jaar een rekening; nooit een probleem en nu kan ik barsten. Vandaar de koude douche.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door Mk »

Conclusie: de klant maakt een fout en de ING lost het op volgens de geldende veiligheidsnormen (die er niet voor niets zijn, ik had je willen horen als het iemand was gelukt om op deze manier jouw rekening te ontfutselen). Dat jij in het buitenland zit en dat de post daar niet werkt is toch ook echt jouw probleem.

Als ik het begin van je verhaal overigens lees zou ik me afvragen of er niet stiekem iemand meekeek via het draadloze netwerk van die camping. Atmosferische storingen hebben echt geen invloed op de inhoud van een SMS of het al dan niet werken van IDEAL.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heel mooi om te horen dat ING vast houdt aan een afgesproken veiligheidsprocedure, en daar niet van afwijkt omdat die voor een individuele klant niet zo goed uitkomt. Als ze ervan af zouden wijken zou het een behoorlijk amateuristisch bedrijf zijn. Warme douche voor ING dus.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door WilWil »

Ze kunnen niet van hun veiligheidsprocedures afwijken voor een individuele klant. Juist bij internetbankieren zijn die veiligsheidsprocedures essentieel.

Bij andere banken heb je geen TAN codes e.d nodig. Je hebt dan genoeg aan een edentifier. Ideaal voor vakanties in het buitenland.

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door wini25 »

Ik ben het met de andere reacties eens. Veiligheid voor alles. Als het in verkeerde handen komt kan iemand anders met jou bankgegevens er vandoor en de laatste tijd wordt er steeds meer fraude op dit gebied gemeld. Groot gelijk dat de ING dus hier voorzichtig mee omgaat. Ikzelf heb ook ING en tot op heden nooit problemen gehad met de tancodes. Ik vind het eigenlijk wel fijn werken, want dan loop je niet met zo'n edentifer op zak en mij kennende raak ik die toch wel een keer kwijt. Voor mij is dan ook de tancodemanier heilig :)

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door Mk »

WilWil schreef:.

Bij andere banken heb je geen TAN codes e.d nodig. Je hebt dan genoeg aan een edentifier. Ideaal voor vakanties in het buitenland.
Totdat je ergens zit met een edentifier waarvan de batterij leeg is...

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door Wim2007 »

GJvdZ schreef:Heel mooi om te horen dat ING vast houdt aan een afgesproken veiligheidsprocedure, en daar niet van afwijkt omdat die voor een individuele klant niet zo goed uitkomt. Als ze ervan af zouden wijken zou het een behoorlijk amateuristisch bedrijf zijn.
Bij ING zijn er plannen geweest die het mogelijk zouden maken dat zelfs het wachtwoord per sms verzonden zou kunnen worden. Naar mijn idee niet bepaald een toonbeeld van vasthoudendheid aan vastgelegde veiligheidsprocedures. Zie ook dit bericht uit januari: http://tweakers.net/nieuws/65157/klante ... pdate.html

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door Chanmaster »

SMS is door elke techneut te ontvangen en te lezen. Wachtwoorden via deze media zijn volstrekt onveilg gebleken hetgeen de reden is geweest hiervan geen gebruik te maken.
Het probleem als aangedragen wordt door elke bank onderkend en men is doende om een passende oplossing te zoeken maar voor als nog zonder bevredigend resultaat.
Er wordt hard aan gewerkt is mijn info vanuit het bankwezen op grond van een soortgelijke klacht van iemand die in het oosten was uitgezonden.
Het blijkt echter dat de signalen gewoon door radiozenders worden gestoord om zo spionage info te blokkeren.

bocht
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2011 21:03

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door bocht »

Geachte,

Bij mij deze week de sms tan ook geblokkeerd.
Ik bellen met ing.
Meneer u heeft een virus op uw computer was het antwoord van een of andere......
Natuurlijk geen virus te bekennen, Sophos op mijn pc, wordt gebruikt bij bedrijven en reageert zeer allert.
Het programmaatje wat ing levert geeft al meteen aan niets gevonden.
De ict van ing zal wel weer een neurotisch programmaatje in elkaar gefrutseld hebben en bij een verkeerd bitje de hele boel blokkeren.
Ik kan geen bedrag meer overmaken.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben, mailen naar radar.
Ben nu een week internet bankieren kwijt.
Ik sta op het punt om met vakantie te gaan maar kan geen geld over maken van mijn spaarrekening naar lopende rekening.
Goede beveiliging mijn.........
Wil je een klacht indien op de site van ing, blijft de link/site natuurlijk hangen.
Een dikke koude douche dus.

M.v.g.
Bocht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door ciske »

Conclusie: de klant maakt een fout
verkeerde conclusie het komt namelijk vaker bij de ING bank voor ook ik heb dat eens gehad, goede codes ingevuld en toch geblokkeerd.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door hobby1 »

Wil je een klacht indien op de site van ing, blijft de link/site natuurlijk hangen.
Site werkt hier perfect.



http://www.ing.nl/particulier/klantense ... index.aspx

AATGARDEN
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2011 02:56

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door AATGARDEN »

Ook bij mij is op initiatief van ING mijn TAN code functie geblokkeerd vanwege hun vermoeden van een virus op mijn PC.
Na mijn vraag om initiatief van ING om internet bankieren weer mogelijk te maken.
Herstellen van de functie, een papieren TAN lijst, ouderwetse overschrijvings kaarten, een fraude bestendig systeem, om maar wat te noemen.
En mijn melding dat het initiatief van ING mij bevreemd, omdat 3 andere internet bankier programma's wel gewoon kunnen draaien op mijn computer en dat er geen virus is aangetroffen op mijn PC, nam ING het initiatief om 5 weken na de blokkade op mijn prive rekening ook de TAN code functie op mijn zakelijke rekening te blokkeren.

Bijna 2 maanden verder, email verkeer, telefoontjes, faxen en 3 bezoeken aan een ING kantoor, werkt mijn TAN code functie op mijn prive rekening weer.
De opheffing op de zakelijke rekening blijkt niet te kunnen?? ondanks de inzet van de medewerkers op het ING kantoor.

Na 35 jaar een prive rekening en 20 jaar een zakelijke rekening, komt er waarschijnlijk een einde aan mijn relatie met de (nieuwe) ING.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door bprosman »

Conclusie: Reizen met de ING is onverantwoord geworden.
TAN codes is ook een methode uit de tijd van de Batavieren en zeer fraudegevoelig. Ondanks de de bezwaren hierboven is een calculator nog steeds een van de veiligste methoden.
Verliezen... je telefoon heb je toch ook bij je, die verlies je toch ook niet :? . Batterijen leeg kan bijna niet want dan is die calculator zowiezo aan het einde van zijn leven.

Elsmary
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2010 13:16

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door Elsmary »

Wij zijn 2 weken geleden in Spanje aangekomen en hebben een identiek probleem. Onze rekeningen zijn sinds gisteren geblokkeerd omdat ING dacht dat er door derden bedragen van onze rekeningen werden afgehaald.

Ook na diverse keren bellen blijft men volhouden dat we persoonlijk naar Nederland terug moeten komen om e.e.a. weer normaal te krijgen.

Uiteraard zijn we voor optimale veiligheid, maar de ING is blijkbaar niet in staat een klantvriendelijke oplossing aan te dragen en stelt ons voor de keuze of geen overboekingen of opnieuw retourtickets kopen.

Echt een fijne bank!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ING is overgegaan op TAN + PAC.

Wanneer je ergens anders inlogt dan normaal, moet je ook een PAC-code invoeren naast je TAN-code.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: ING en de Tancodes

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik heb vorig jaar 6 maanden gereisd en heb toen de papieren tan-lijsten meegenomen omdat ik al bang was dat het sms systeem misschien niet overal zou werken. Geen problemen gehad dus dat is denk ik de oplossing.

Gesloten