ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

De off-topic berichten zijn verwijderd.

Groet,
Radar Internetredactie

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door scontra »

Betalen schreef:
12 aug 2021 15:30
Wegens een vergeten tandartsafspraak probeerde deurwaarder BoitenLuhrs voor ruim 1000 euro beslag te leggen op mijn ING betaalrekening.

Hoe krijg ik mijn geld terug?
Bent u niet op een gemaakte behandelingsafspraak verschenen en heeft u de rekening daarvoor niet betaald of heeft u verzuimd de rekening voor een behandeling niet tijdig te betalen. Het is mij volkomen onduidelijk.
Dat schuld bedrag komt niet zomaar uit de lucht vallen en blijkbaar heeft u uw 'kop in het zand gestopt' en heeft u met deze rekening en alle andere bescheiden die u hieromtrent heeft ontvangen niets gedaan tot het moment dat er rechtstreeks van uw leefgeld wordt geplukt.
Pas dan is er voor u een reden om in in actie te komen en kruipt u in de slachtofferrol, terwijl u wel het slachtoffer bent van uw eigen nalatigheid.
Het is geheel terecht dat ING aan u de gemaakte kosten in rekening brengt, u bent immers zelf de veroorzaker van deze hele situatie.
Met deze € 80,00 aan kosten bent u er nog lang niet en zo lang er ook maar iets bij u te halen valt zal/zullen de schuldeiser(s) bij u blijven aankloppen, dat is zeker.

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betalen schreef:
14 aug 2021 23:28
Hmmm
Wat is je punt met dit citaat van Moerman?

En reageer je ook nog even op de rest van je eigen topic?

16again
Berichten: 16156
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
15 aug 2021 01:11
Betalen schreef:
14 aug 2021 23:28
Hmmm https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 802912256/

SchuldInfo.nl Juridische info voor hulpverleners mr. André Moerman
mr. André Moerman

Banken brengen hoge kosten in rekening wanneer een #deurwaarder #beslag onder de bank legt. De kosten variëren van 80 tot 130 euro per rekeninghouder. ING is door de rechtbank Amsterdam hiervoor op de vingers getikt. De rechter wees de kosten af omdat ze gebaseerd zijn op een oneerlijk beding in de algemene voorwaarden.
https://www.schuldinfo.nl/nieuwsbericht ... 984c0d9629

En inmiddels wat je hier ook kunt lezen is het bedrag nu € 80,00 wat ook door de ING in rekening is gebracht. Dit maakt eigenlijk je hele verhaal zinloos.
In die zaak lees ik alleen dat kosten van 80,- terecht zijn, en niets over een beslagvrije voet.
Die beslagvrije voet behoort een bestaansminimum te garanderen, en dan lijkt het me niet de bedoeling om daar een hap van 80,- uit te kunnen nemen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door D34M0N »

Betalen schreef:
14 aug 2021 23:28
Hmmm https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 802912256/

SchuldInfo.nl Juridische info voor hulpverleners mr. André Moerman
mr. André Moerman

Banken brengen hoge kosten in rekening wanneer een #deurwaarder #beslag onder de bank legt. De kosten variëren van 80 tot 130 euro per rekeninghouder. ING is door de rechtbank Amsterdam hiervoor op de vingers getikt. De rechter wees de kosten af omdat ze gebaseerd zijn op een oneerlijk beding in de algemene voorwaarden.
Span een rechtzaak aan, zou ik zeggen, als je zo overtuigd bent van jouw gelijk.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door grun »

Als je in die link naar beneden scrolt, kom je een wetsvoorstel tegen. Daarin staat dat de bank maximaal 80 euro in rekening mag brengen, maar alleen als de kosten daadwerkelijk 80 euro of meer zijn. Is het een lager bedrag, dan mag alleen de werkelijke kosten verhaald worden.

Ik denk dat TS dit bedoeld.

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
15 aug 2021 14:35
Als je in die link naar beneden scrolt, kom je een wetsvoorstel tegen. Daarin staat dat de bank maximaal 80 euro in rekening mag brengen, maar alleen als de kosten daadwerkelijk 80 euro of meer zijn. Is het een lager bedrag, dan mag alleen de werkelijke kosten verhaald worden.

Ik denk dat TS dit bedoeld.
Dat denk ik ook. Inmiddels is dat wetsvoorstel overigens werkelijkheid geworden en zijn de kosten daadwerkelijk op het maximum van 80 euro vastgesteld. TS schiet daar alleen niets mee op, omdat alle banken dit inmiddels keurig in hun AV hebben verwerkt, en de eraan verbonden kosten voor de bank makkelijk die 80 euro halen. De afwerking van een gelegd beslag is namelijk handwerk en nog een spoedklus ook.

Betalen
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2021 15:14

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Betalen »

Dank voor alle reakties mensen.

Naast de zinvolle adviezen valllen helaas een aantal zuurpruimen en mensen zonder verstand van zaken die maar wat blaten op.

ING stort de 80 euro uit coulance terug zie onderstaande mail die ik net ontving.

Dank ING!
===============================================================================

Geachte heer xxxxx

Kosten voor het verwerken van een beslag

Als bank staan wij buiten het geschil tussen u en de beslaglegger. Toch zijn wij wettelijk verplicht om de beslaglegging uit te voeren.

Het verwerken van een beslag is een complex en arbeidsintensief proces. Daarom brengen wij Euro 80,00 in rekening. De Algemene Bankvoorwaarden staan ons toe om kosten in rekening te brengen voor de door ons uitgevoerde werkzaamheden. Dit is ook na te lezen op www.ing.nl.

Bij de omschrijving van de berekende kosten op 27-07-2021 is meegegeven dat het beslag in opdracht van Syncasso is gelegd. Dit moet echter BoitenLuhrs zijn.

Kosten retour

Bij wijze van uitzondering en uit coulance zullen wij de Euro 80,00 binnenkort terugboeken op uw Betaalrekening.

Wij gaan er van uit u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxx
Customer Loyalty Team Member, ING Nederland
Afdeling Beslagen en Faillissementen

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan boft u dus.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door kuklos »

Betalen schreef:
16 aug 2021 15:49
Dank voor alle reakties mensen.

Naast de zinvolle adviezen valllen helaas een aantal zuurpruimen en mensen zonder verstand van zaken die maar wat blaten op.
Je wil dus niet ingaan op alle vragen in dit topic?

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betalen schreef:
16 aug 2021 15:49
Naast de zinvolle adviezen valllen helaas een aantal zuurpruimen en mensen zonder verstand van zaken die maar wat blaten op.
Dat is eerlijk gezegd een aardige samenvatting van jouw posts in je eigen topic. Jammer dat je alleen informatie komt halen, een paar sneren uit komt delen, maar niet eens het fatsoen hebt inhoudelijk op je eigen topic te reageren.

criticus2
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door criticus2 »

die 80,- is dus terug. Nu nog de zaak waar het om ging afronden met de gedupeerde tandarts?

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er valt natuurlijk niets af te ronden met de tandarts. Er is een rechtzaak geweest.

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
17 aug 2021 13:25
Er valt natuurlijk niets af te ronden met de tandarts.
Natuurlijk wel. Er moet immers nog steeds betaald worden.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja aan de deurwaarder.

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING en deurwaarder pakken 80 euro van mijn bankrekening ondanks beslagvrije voet

Ongelezen bericht door Moneyman »

... of aan de tandarts. Of dat al dan niet via de deurwaarder gebeurt, maakt in dit kader niets uit. Punt is dat er nog iets af te handelen is voor TS.


Gesloten