LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hendrik7
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2011 07:18

ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door Hendrik7 »

Laatst een brief ontvangen van ING met de melding dat ik het komende jaar maar VIJF keer gratis geld mag storten op hun bank. Daarna heb ik voor elke storting te betalen.
Let wel.... ik heb het hier over mijn eigen geld en blijkbaar heeft de ING daar last van.

Er staat ook gemeld dat als ik hier niet mee accoord gaat en van bank wil verwisselen, dat ik het voor 15 februari heb te doen. 
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat ik mijn bankrekening kan opzeggen wanneer IK dat wil.
Uiteraard zal ik dat doen maar heb wel even tijd nodig van wegen automatische betalingen enz..
Wat gebeurd er als na 15 februari mijn bankrekening door mijzelf wordt beëindigd?

ING heeft last van (I)nterne (N)egatieve (G)evoelens en wil dit heel graag met haar klanten delen.
Deze bank en ik zijn behoorlijk uitelkaar gegroeid.
Ik kom nog uit de tijd waar ING het woordje SERVICE blindelings kon spellen.
Ook mijn belastinggeld zit in de ING en dat weten ze goed te belonen.

Ik ga over naar een andere bank maar wil wel meldden dat ik de banken inmiddels behoorlijk zat ben.. Ik lees en hoor over zakkevullers en zal uit beleefdheid dat woord niet gebruiken.
Maar vraag me wel af of daar iets van waarheid inzit.

De ING weet de afstand behoorlijk te vergroten en dat zal wel bedacht zijn door knappe koppen met een salaris die ze misschien gratis op een een andere bank zetten.
Het gaat hun niet om de bank ING en niet om de bewuste klanten.
Het gaat om hun uiting van Interne Negatieve Gevoelens. 
Ooit eens gedacht aan een interne psygiater? 
Het zit tussen de oren!
Beterschap.
Laatst gewijzigd door Hendrik7 op 11 dec 2011 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door berend12 »

Na een klacht zijn ze opeens onvriendelijk geworden. Krijg ik bij een geldopname een waslijst aan vragen die er niet toe doen terwijl het mijn geld is. Ga volgend jaar ook weg.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Hendrik
Vreemd, ik heb die brief niet gehad. Komt dankzij de service van de TNT of hoe het heten mag misschien later nog. Of gaat het om een zakelijke rekening?

@ Berend
Een waslijst aan vragen terwijl je je geld opneemt? Toch niet bij de automaat neem ik aan? Ik heb hier nergens last van.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door berend12 »

@Witte Angora
Voorheen kon je alles makkelijk met de girofoon regelen. Nu gaat alles via een medewerker die volgens een vaste procedure moet vaststellen of hij met de rekeninghouder spreekt (meerdere vragen) en daarna ook vragen stelt over andere producten (hoezo privacy) bijvoorbeeld of je rekening X wilt sluiten en waarom je geen internetbankieren hebt. Ben er klaar mee.
Laatst gewijzigd door berend12 op 11 dec 2011 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door Lapsang »

Volgens mij gaat het om 6 keer dat men nog gratis mag storten en het gaat in op 15 februari. Maar het blijft natuurlijk meer dan schandalig dat men zoiets durft te bedenken. Er spreekt vanuit de ING een onverzadigbare gulzigheid uit om ons aan wie zij hun rijkdom te danken hebben zo te willen uitpersen. En, degenen die deze brief nog niet gekregen hebben zullen zeker niet gespaard worden. Wat mij ook opvalt is dat ze bij hun uitingen op de website en in hun nieuwsbrief hierover niets zeggen maar gewoon vrolijk doorgaan met hun optimistische reclamepraat.

Hendrik7
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2011 07:18

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door Hendrik7 »

@witte angora
Is een gewone standaard privé rekening. (salarisrekening).
Ik weet niet of het selectief is en wacht de reacties af.
Inmiddels druk zoekende naar een andere en hopenlijk voor mij, wel een goede bank.

De ING heeft zijn Interne Negatieve Gevoel omgezet naar Interne Negatief Gedrag.
Telkens als ik de letters ING zie, zal ik herinnerd worden aan de negatieve Energie.
En nu op zoek naar een positieve bank. :D

Wat de gedachten achter het geheel is lijkt mij ook gulzigheid.
Misschien willen ze het klantenbestand wat zuiveren en ach... als het mis gaat worden ze toch weer geholpen.
En weer van ons geld.
Het is goed geregeld in Nedrland.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door henk51 »

Volgens mij gaat het om 6 keer dat men nog gratis mag storten en het gaat in op 15 februari. Maar het blijft natuurlijk meer dan schandalig dat men zoiets durft te bedenken.
Bij meerdere banken is dat al jaren zo,bij sommige banken kun je helemaal niet contant storten(internetbanken). Alle banken die stortings mogelijkheden hebben zullen die tariefen binnen korte tijd invoeren mag niet allemaal tegelijk want dan worden ze op de vingers getikt dus gebeurd het gefaseerd.
Dus overstappen naar een andere bank heeft totaal geen zin.
Dus de weg van gratis storten op bank A en dan via die rekening door storten naar bank B zonder kantoren wordt geblokkeerd.


gr Henk

Hendrik7
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 dec 2011 07:18

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door Hendrik7 »

De vrijheid is dus beperkter dan ik dacht.
Het zal liberaler zijn.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door witte angora »

berend12 schreef:@Witte Angora
Voorheen kon je alles makkelijk met de girofoon regelen. Nu gaat alles via een medewerker die volgens een vaste procedure moet vaststellen of hij met de rekeninghouder spreekt (meerdere vragen) en daarna ook vragen stelt over andere producten (hoezo privacy) bijvoorbeeld of je rekening X wilt sluiten en waarom je geen internetbankieren hebt. Ben er klaar mee.
Je hebt het toch over een geldopname? Hoezo via de telefoon dan? En hoe krijg je dan het geld?

En ja, die waslijst aan vragen kan ik me goed voorstellen, dat is toch echt wel nodig om te voorkomen dat Nigeria c.s. je bankrekening met één telefoontje kan plunderen. Die waslijst is geen gebrek aan service, maar een bescherming voor jezelf en je centjes.

Jij mag klaar zijn met de ING (ik ook, om andere redenen) maar hier zie ik eerlijk gezegd geen reden in om daar weg te gaan.

MAXIEM

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Hendrik7

Ben wel benieuwd welke bank je gaat kiezen. Ook ik heb zo mijn "ervaringen" waar de honden geen brood van lusten.

Maxiem.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door svdmeer »

Problemen die in dit topic genoemd worden spelen bij alle banken. Overstappen helpt niet. Het enige dat helpt, is dat de overheid ingrijpt door het opleggen van een verplicht servicelevel en de verplichting om kleien kantoren open te houden. De eerste bank die dat vrijwillig doet, heeft mij als klant binnen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door CB »

svdmeer schreef:Problemen die in dit topic genoemd worden spelen bij alle banken. Overstappen helpt niet. Het enige dat helpt, is dat de overheid ingrijpt door het opleggen van een verplicht servicelevel en de verplichting om kleien kantoren open te houden. De eerste bank die dat vrijwillig doet, heeft mij als klant binnen.
Als je kleine kantoortjes wilt, is dit misschien wel wat voor je.

http://www.regiobank.nl/particulier/home.html

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door witte angora »

MAXIEM schreef:Hendrik7

Ben wel benieuwd welke bank je gaat kiezen. Ook ik heb zo mijn "ervaringen" waar de honden geen brood van lusten.

Maxiem.
Het moet een bank zijn:
die geen winst maakt
waar je geld veilig is
waar je veilig zit
die lekker dichtbij staat
die precies op maat is

Er zijn nog wel wat keuzes: twee-zits, drie-zits, hoekbank... :lol: :lol:

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door riddert »

@Hendrik7,

De Rabobank is echt een bank voor jou. Je kunt hier zelfs invloed in het beleid krijgen door lid van de bank te worden, en je kandidaat te stellen voor diverse bestuursfuncties op regionaal en later wellicht landelijk niveau.

Daarnaast hebben ze nog massa's kleine kantoren, en vriendelijke tarieven, zowel voor zakelijk als prive.

snake25
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 apr 2009 22:15

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door snake25 »

Ook ik heb die brief gekregen en ben echt boos.
Ze keren van ons geld hele hoge bonussen uit en salarissen en wie mag dat betalen.
wij dus met 5 euro per keer betalen voor een storting bij een automaat wat allemaal automatische gaat, komt geen balie medewerker aan te pas.

maar inmiddels heb je zoveel automatische incasso's dat het overstappen naar een andere bank ook niet simpel is.

blijkbaar wil de ing geen geld meer hebben van de consumenten als ze dit gaan invoeren.

ga wel sparen bij een andere bank waar ik niet gekort wordt op mijn eigen geld.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door grun »

snake25 schreef:maar inmiddels heb je zoveel automatische incasso's dat het overstappen naar een andere bank ook niet simpel is.
Dat is wel simpel, dankzij de overstapservice. Of je nu een of 200 automatische incasso's hebt, je hoeft zelf helemaal niks te doen.

http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=10098

martin7
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2011 17:32

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door martin7 »

Dit valt onder het hoofdstukje: 'Het nieuwe Graaien'.
Massaal overstappen naar een andere bank (ABN-Amro is op dit moment nog gratis). Maar het zal me niets verbazen als ze dit binnenkort ook gaan veranderen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door CB »

riddert schreef:@Hendrik7,

De Rabobank is echt een bank voor jou. Je kunt hier zelfs invloed in het beleid krijgen door lid van de bank te worden, en je kandidaat te stellen voor diverse bestuursfuncties op regionaal en later wellicht landelijk niveau.

Daarnaast hebben ze nog massa's kleine kantoren, en vriendelijke tarieven, zowel voor zakelijk als prive.
@Riddert,

Denk je dat Hendrik7 blij zal zijn met onderstaande van de RABO bank?
Info van de site van de RABO:
Tarieven storten contant geld.

De eerste zes stortingen per jaar op uw betaalrekening zijn gratis. Daarna betaalt u € 6,30 per storting.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door riddert »

hendrik7 kan toch een keer extra gratis storten, kan lid worden van de bank én er zijn veel kleine kantoren. Eigenlijk precies wat hendrik7 zoekt dacht ik.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Ongelezen bericht door CB »

snake25 schreef:Ook ik heb die brief gekregen en ben echt boos.
Ze keren van ons geld hele hoge bonussen uit en salarissen en wie mag dat betalen.
wij dus met 5 euro per keer betalen voor een storting bij een automaat wat allemaal automatische gaat, komt geen balie medewerker aan te pas.
Dat van de hoge bonussen begrijp ik, maar dat je het vreemd vind dat er ook salarissen van betaald worden ontgaat mij volledig. Waar denk je dat andere bedrijven de salarissen van betalen?
Laatst gewijzigd door CB op 11 dec 2011 20:35, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten