ING saldo klopt regelmatig niet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door PGros »

MVIP schreef:
17 aug 2023 00:07
Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.
Ik krijg nu nog steeds afschriften van ing en daar staat nog steeds begin en eindsaldo op. Iedere maand opnieuw. Is volgens mij nooit anders geweest.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb eigenlijk hetzelfde als MVIP, maar dan omgekeerd. Ik hou er ieder maand een paar goede flessen whisky aan over. Dank, ING.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
17 aug 2023 08:37

Het is ook niet waar dat je het niet kunt controleren. Je kunt zelf afschriften downloaden per gewenste periode.
Zelfs downloaden hoeft niet, ze vallen hier netjes elke twee weken in de bus, alle ING overschrijvingen op papier en vanzelfsprekend met begin en eindstand saldo.
En nog nooit is er een cent verdwenen......

witte angora
Berichten: 30806
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

MVIP schreef:
17 aug 2023 00:07
Sinds de bank mijn begin en eindsaldo niet meer vermeld kan ik dit niet meer controleren.
Even gekeken, er staat online inderdaad alleen het huidige saldo. Maar als je een afschrift download, en dat kan keurig per maand, dan staan de begin- en eindsaldi er keurig op, net zoals je papieren afschriften zou krijgen. Inclusief de totaalbedragen wat er bij- en afgeschreven is, inclusief alle boekingen. Dus ik zou zeggen: probeer dat eens, dan zal je ongetwijfeld zien dat het prima klopt. Je kunt de pdf zelfs uitprinten; geen enkel probleem.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door scontra »

BL2 schreef:
17 aug 2023 09:20


Zelfs downloaden hoeft niet, ze vallen hier netjes elke twee weken in de bus, alle ING overschrijvingen op papier en vanzelfsprekend met begin en eindstand saldo.
En nog nooit is er een cent verdwenen......
Bij elk afschrift welke u in uw brievenbus ontvangt, "verdwijnt" er € 3.00 van de betreffende rekening, :|

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

scontra schreef:
17 aug 2023 11:25
Bij elk afschrift welke u in uw brievenbus ontvangt, "verdwijnt" er € 3.00 van de betreffende rekening
Maar dat wordt toch ook netjes vermeld op het overzicht, wat is het probleem ?
Overigens E 1,75 bij twee wekelijks.
Laatst gewijzigd door BL2 op 17 aug 2023 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat kost het bij een zakelijke rekening. Particulieren betalen € 1,25 bij een maandelijks afschrift.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door scontra »

MVIP schreef:
17 aug 2023 00:07
Beste,

Natuurlijk wil ik toelichten. Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.

Vroeger kon ik dus controleren: ik begon met 100,- en ik eindigde bijvoorbeeld met 200,-. Telde ik de bij- en afschrijvingen bij elkaar op. Kon ik controleren dat de som klopte.

Sinds de bank mijn begin en eindsaldo niet meer vermeld kan ik dit niet meer controleren.

Alvast dank.
Een gekke vraag misschien, maar heeft u (in al die jaren) hierover al eens contact opgenomen met de Bank, uw geld zal toch niet zomaar van uw rekening verdwijnen zonder dat het ergens achterblijft.

U zou ook, op een door u zelf te bepalen vaste datum, het (eind)saldo noteren en vanuit die notitie dezelfde rekenmethode hanteren zoals u dat voorheen heeft gedaan.

En anders maar (ouderwets) op papier en met potlood een kasboekje bijhouden waarin u al uw inkomsten en uitgaven noteert om zo een gedegen inzicht in uw financiële handel en wandel te hebben en om eenvoudig een vergelijking te kunnen maken met de gegevens uw bankreklening.

"Geld verdwijnt, dat is zeker". en het is ook zeker dat de rekeninghouder dit zelf heeft uitgegeven tenzij er onomstotelijk kan worden aangetoond dat de Bank in gebreke is gebleven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door scontra »

BL2 schreef:
17 aug 2023 11:38
scontra schreef:
17 aug 2023 11:25
Bij elk afschrift welke u in uw brievenbus ontvangt, "verdwijnt" er € 3.00 van de betreffende rekening
Maar dat wordt toch ook netjes vermeld op het overzicht, wat is het probleem ?
Overigens E 1,75 bij twee wekelijks.
Ik ga uit van de tarieven van ING.
Voor verder wat mij betreft geen probleem en zo te lezen is het dat voor u ook niet. :wink:

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Als straks blijkt dat er meer geld op de rekening staat dan u uitgerekend heeft, komt er dan ook een klacht?

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

In plaats van de afschriften als pdf, kunt u ook een csv-bestand downloaden en dat importeren in een spreadsheet (bv Excel).

Dan ziet u op elke regel staan o.a. de datum, naam, tegenrekening, bedrag, en nog veel meer. Op elke regel, dus bij elke mutatie, staat in de voorlaatste kolom het saldo na mutatie.

U hoeft zelf helemaal geen afgeschreven bedragen op te tellen en van een begin saldo af te trekken. Het wordt u allemaal keurig aangereikt.

Als u overweg kunt met Excel, maakt u eenvoudig een kolom met een controleberekening, of saldo-overzichten per maand, of voor elke maandag, of voor elke betaaldag, of wat u maar wil.

Vandaag herhaalt u uw beschuldiging dat ING geld van uw rekening laat verdwijnen:
MVIP schreef:
17 aug 2023 00:07
(...)
- Een spreadsheet heb ik ook al ruim 2 jaae gemaakt en dat bevestigde mijn vermoedens.
Echter,omdat het maar om zulke kleine bedragen (€50-€200) gaat, twijfelde ik aan mezelf: was ik wel zprgvuldog genoeg geweest? Het blijft dan lastig aantonen. Een bank zou zoiets toch niet kunnen doen? (...)
Nee, een bank doet dat ook niet. De beschuldiging dat ING maandelijks "kleine bedragen" van €50 tot €200 laat verdwijnen blijft, zoals ik eerder schreef, ronduit bespottelijk. Er zit een fout in uw spreadsheet.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
17 aug 2023 12:59
Er zit een fout in uw spreadsheet.
Of netjes gezegd, in uw hoofd.
Kan Topicstarter eens een voorbeeld geven waar en hoe de list en bedrog der ING plaatsvind. Telkens maar schrijven dat de bank geld laat verdwijnen vind ik echt niet kunnen !

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door PGros »

Aangezien TS zowel begin- en eindsaldo niet meer ziet op afrekeningen kan ze natuurlijk ook het saldo niet goed controleren.
Ze weet niet eens wat het eindsaldo moet zijn want dat staat er niet meer.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Maar TS kan wél een bestand downloaden waarin het saldo na elke mutatie wordt opgegeven. Als er dan elke maand 50-200 euro verdwijnt, dan zou TS dat direct zien.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
17 aug 2023 15:08
Aangezien TS zowel begin- en eindsaldo niet meer ziet op afrekeningen kan ze natuurlijk ook het saldo niet goed controleren.
Onzin. TS moet gewoon op de goede plek kijken. Alle informatie is gewoon (op meerdere manieren) verkrijgbaar, en geld verdwijnt niet (vanzelf).

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door kuklos »

PGros schreef:
17 aug 2023 15:08
Aangezien TS zowel begin- en eindsaldo niet meer ziet op afrekeningen kan ze natuurlijk ook het saldo niet goed controleren.
Ze weet niet eens wat het eindsaldo moet zijn want dat staat er niet meer.
Anderen zien wel deze saldi staan bij hun ING rekeningen. Dan doet óf TS iets fout óf heeft TS als enige last van een zeer rare instelling in de ING account.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door rwolters »

PGros schreef:
17 aug 2023 08:44
MVIP schreef:
17 aug 2023 00:07
Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.
Ik krijg nu nog steeds afschriften van ing en daar staat nog steeds begin en eindsaldo op. Iedere maand opnieuw. Is volgens mij nooit anders geweest.
Staat ook op de gedownloade afschriften (logisch, want die zijn op dezelfde PDF gebaseerd als waar de papieren afschriften mee worden gemaakt.

Consumenneke
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ben het helemaal met vraagsteller MVIP eens dat het idioot is dat een bank als ING in het betalingsoverzicht geen saldo's toont - of eventueel doorklikbaar maakt. Heel simpel. We beginnen met 1200 euro op de rekening, daar gaat een X bedrag af en dan is het nieuwe saldo dus 1200-x.

Nou betaal ik x en dan moet ik maar hopen dat mijn nieuwe saldo correct is. Ik heb geen enkel bewijs. Mijn oude saldo is immers ook niet meer te zien. Dat verdampt.

De waarneming dat een betaling van rekening A bij ING naar rekening B bij ING wel direct afgeboekt is maar niet meteen bijgeboekt is, kan ik ook onderschrijven. Ik maak daar tegenwoordig screenshots van.

Het downloaden van pdf's/csv's is inderdaad een oplossing, maar dat is niet bepaald een klantvriendelijk alternatief. Daarvoor moet je als klant naar service in de linkerkolom gaan en op downloads klikken. Dan zweeft er een bestand naar je hardeschijf, dat je kan openen met een spreadsheet.

<verwijderd door moderator>
kuklos schreef:
27 jul 2023 13:27
Je kan toch online gewoon controleren wat er afgeschreven en bijgeschreven is? Middels internet bankieren?
Zelfs mijn ouders van 90 doen dit.
Morgan le Fay schreef:
27 jul 2023 13:49
Best wel een vreselijk slecht onderbouwde stelling.
Methusalah schreef:
27 jul 2023 15:53
Wat is dit nou voor wartaal? Je kan toch optellen en aftrekken hoop ik. Check je bankoverzicht.
Dit is echt de meest van lotje getikte topic die ik hier heb gezien.
Erthanax schreef:
27 jul 2023 20:48
De suggestie dat ING systematisch geld van klanten verduistert, vind ik ronduit bespottelijk.
Lady1234 schreef:
27 jul 2023 21:46
Dat ligt dan wellicht aan uw computer, maar ik heb dat nog nooit gezien.
WeerIemandanders schreef:
17 aug 2023 12:26
Als straks blijkt dat er meer geld op de rekening staat dan u uitgerekend heeft, komt er dan ook een klacht?
Erthanax schreef:
17 aug 2023 12:59
De beschuldiging dat ING maandelijks "kleine bedragen" van €50 tot €200 laat verdwijnen blijft, zoals ik eerder schreef, ronduit bespottelijk. Er zit een fout in uw spreadsheet.
BL2 schreef:
17 aug 2023 14:32
Of netjes gezegd, in uw hoofd.
Kan Topicstarter eens een voorbeeld geven waar en hoe de list en bedrog der ING plaatsvind. Telkens maar schrijven dat de bank geld laat verdwijnen vind ik echt niet kunnen !

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
22 aug 2023 18:29
Dat verdampt....
Dan zweeft er een bestand naar je hardeschijf...
Verdampend geld, zwevende bestanden... Het is mij wel duidelijk waar het niet goed gaat :lol:

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Consumenneke schreef:
22 aug 2023 18:29
Ik heb geen enkel bewijs. Mijn oude saldo is immers ook niet meer te zien. Dat verdampt.
[/quote]

Sorry, ik heb ABN AMRO, daar is het hetzelfde als bij Rabobank waar ik tot 3 jaar geleden zat. Als ik op een afschrijving klik zie ik het saldo na afschrijving daar staan. Dat is bij elke afschrijving of betaling of bijschrijving zo.

Plaats reactie