ING saldo klopt regelmatig niet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MVIP
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2023 22:43

ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door MVIP »

Beste,

Eigenlijk al sinds een jaar of 15 lijkt het alsof mijn bankrekeningsaldo bij de ING regelmatig geld 'verdwijnt'. Vroeger kreeg je bij de bank elke maand netjes een overzicht met een begin- en eindstand van die maand, toen kon ik eea nog verifiëren. Een tijdlang heb ik ook al mijn uitgaven in Excels bijgehouden, het lijkt echt niet te kloppen. En dan zegt ING ja soms schrijven we wat later of eerder iets af, maar naar mijn ervaring klopt dat niet. Wat als ING dit bij de helft of laat staan een kwart van hun klanten doet? Algoritme erachter en cashen maar? Wat als zij gehackt zijn? Waarom krijgen we geen overzicht met ons begin en eindsaldo meer?

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door kuklos »

Je kan toch online gewoon controleren wat er afgeschreven en bijgeschreven is? Middels internet bankieren?
Zelfs mijn ouders van 90 doen dit.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan afschriften downloaden met daarop een begin en eind saldo. Je kan zelf de periode opgegeven.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En zelfs gewone ouderwetse papieren afschriften kun je nog gewoon tegen een vergoeding toe laten sturen.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Best wel een vreselijk slecht onderbouwde stelling.
Graag met bewijzen.
Persoon gegevens afgeplakt uiteraard.
Of ben je er zo een die rustig een verkeerde incasso 3 jaar door laat lopen en dan moord en brand piept.
Persoonlijk een ervaring met een foute incasso maar met een MOI heel snel opgelost.
Als ik een algoritme loslaat op miepers en piepers is een flink percentage echt onterecht.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb al mijn hele leven ING, voorheen Postbank. Er is nog nooit een bedrag verdwenen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

MVIP schreef:
26 jul 2023 22:50
Beste,

Eigenlijk al sinds een jaar of 15 lijkt het alsof mijn bankrekeningsaldo bij de ING regelmatig geld 'verdwijnt'. Vroeger kreeg je bij de bank elke maand netjes een overzicht met een begin- en eindstand van die maand, toen kon ik eea nog verifiëren. Een tijdlang heb ik ook al mijn uitgaven in Excels bijgehouden, het lijkt echt niet te kloppen. En dan zegt ING ja soms schrijven we wat later of eerder iets af, maar naar mijn ervaring klopt dat niet. Wat als ING dit bij de helft of laat staan een kwart van hun klanten doet? Algoritme erachter en cashen maar? Wat als zij gehackt zijn? Waarom krijgen we geen overzicht met ons begin en eindsaldo meer?

Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Ook ik heb ING en deze ervaring heb ik niet.
Ik controleer altijd mijn af-en bijschrijvingen dmv het internetbankieren.
Er verdwijnt nooit ' zomaar ' geld :D .
U kunt uw saldi gewoon controleren.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
27 jul 2023 14:09
Ik heb al mijn hele leven ING, voorheen Postbank. Er is nog nooit een bedrag verdwenen.
Precies, nog nooit iets vreemds meegemaakt.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bij mij verwijderd ook geld, maar dat heeft een andere reden :mrgreen:

Even serieus. Het lijkt mij stug dat dit klopt. Dit geeft een imago schade en de bank raakt zijn vergunning kwijt.

Na het inloggen kunt u ergens digitaal afschriften opvragen (welke we vroeger per post opgestuurd kregen). Hier staat (uit mijn hoofd elk 2 weken) het begin en eind saldo. Het eind saldo is precies hetzelfde als de volgende begin saldo en al uw inkomen en uitgaven staan hierop.

Mocht het niet kloppen, dan kunt u na het indienen van een officiële klacht naar www.kifid.nl gaan voor een bindend uitspraak. Nogmaals, ik denk eerder dat uw berekening niet klopt.


Het staat u vrij om naar een andere bank te gaan. Op https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/ een overzicht over eerlijkheid van banken.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Wat is dit nou voor wartaal? Je kan toch optellen en aftrekken hoop ik. Check je bankoverzicht.

Dit is echt de meest van lotje getikte topic die ik hier heb gezien.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Methusalah schreef:
27 jul 2023 15:53
Wat is dit nou voor wartaal? Je kan toch optellen en aftrekken hoop ik. Check je bankoverzicht.

Dit is echt de meest van lotje getikte topic die ik hier heb gezien.
Niet gaan schelden he :mrgreen:

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Morgan le Fay schreef:
27 jul 2023 16:05
Methusalah schreef:
27 jul 2023 15:53
Wat is dit nou voor wartaal? Je kan toch optellen en aftrekken hoop ik. Check je bankoverzicht.

Dit is echt de meest van lotje getikte topic die ik hier heb gezien.
Niet gaan schelden he :mrgreen:
Het topic heeft toch geen gevoelens? :D

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Methusalah schreef:
27 jul 2023 16:20
Morgan le Fay schreef:
27 jul 2023 16:05
Methusalah schreef:
27 jul 2023 15:53
Wat is dit nou voor wartaal? Je kan toch optellen en aftrekken hoop ik. Check je bankoverzicht.

Dit is echt de meest van lotje getikte topic die ik hier heb gezien.
Niet gaan schelden he :mrgreen:
Het topic heeft toch geen gevoelens? :D
Maar ik wel :lol:

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Morgan le Fay schreef:
27 jul 2023 16:40
Methusalah schreef:
27 jul 2023 16:20
Morgan le Fay schreef:
27 jul 2023 16:05


Niet gaan schelden he :mrgreen:
Het topic heeft toch geen gevoelens? :D
Maar ik wel :lol:

Maar...maar...waarom voel je je aangesproken? :roll: Je bent toch niet van die compleet zinloze bond tegen vloeken, he?

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Het saldo zal wel kloppen maar het betalingsverkeer ligt in de weekenden nog steeds plat en worden betalingen die in het weekend gedaan worden pas op de eerste werkdag de maandag dus definitief verwerkt. Betalingen die in het weekend gedaan worden worden met een * gekenmerkt als zijnde gereserveerd en zijn van het rekeningsaldo in mindering gebracht maar nog niet uitgevoerd.
Automatische incasso's die in het weekend vallen worden de eerst volgende werkdag uitgevoerd even als betalingen van het salaris en dergelijke.
U kunt als u online bankiert op het afgeschreven bedrag aan klikt ook zien wat de status van de betaling is en als die status op gereserveerd staat veranderd die status een werkdag later in definitief.
Het zou kunnen dat u in de app of online het bedrag twee keer ziet maar het bedrag wordt éénmalig van uw rekening afgeschreven en heeft voor het rekeningsaldo geen invloed.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De meeste banken in Nederland hanteren Instant Payments. Dus het geld wordt direct bijgeschreven of afgeschreven, ook in het weekend.

En als het gereserveerd wordt, bij of af, wordt het direct in het saldo verwerkt.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De suggestie dat ING systematisch geld van klanten verduistert, vind ik ronduit bespottelijk.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch snap ik wel wat er wordt bedoeld. Regelmatig komt het voor dat er na een overboeking wel geld is afgeschreven, maar dat de afschrijving nog niet in het saldo is verwerkt. Soms gaat het wat traag inderdaad, maar na een paar minuten komt dat wel weer goed.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat ligt dan wellicht aan uw computer, maar ik heb dat nog nooit gezien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer ik in het weekend een overschrijving doe , staat het op" gereserveerd" en wordt het pas maandags verwerkt. Dit heb ik wel zo meegemaakt.

Plaats reactie