ING saldo klopt regelmatig niet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, ik was recent ook ineens een hoop geld kwijt :mrgreen: https://www.security.nl/posting/814435/ ... n+-+update

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

MVIP schreef:
16 okt 2023 22:29
(...)
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
(...)
U bent abuis. Op het rekeningafschrift dat ik zojuist ter controle heb gedownload, staan keurig begin- en eindsaldo. Het heet dan ook "pdf met boeksaldo".

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
16 okt 2023 22:41
Misschien zou u eens een afspraak moeten maken op een ING kantoor om het aan u te laten zien en uitleggen.
Dat gaat het allemaal niet worden. Ik krijg, op basis van wat ik gequote heb het gevoel dat het iemand is die een aantal keren een beetje ver heen was zeg maar. En ook nu is hij/zij/ niet helemaal helder, om het maar even zo te noemen.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is toch triest.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

MVIP schreef:
16 okt 2023 22:29
....Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.
Gewoon onzin. Op de papieren ING afschriften welke vandaag mocht ontvangen van mijn betaalrekening staat gewoon het "beginsaldo", het "eindsaldo" en ook nog "totaal bij" en "totaal af".

Dus gewoon complete onzin dit topic, gaat helemaal nergens over MIVP .

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
16 okt 2023 22:52
Is toch triest.
Is ook triest. De les lezen gaat het niet worden, dat dringt niet door. Maar dat werd vanavond eigenlijk al wel pijnlijk duidelijk. Het enige wat overblijft is geduld en rustig wijzen op mogelijkheden voor hulp. En dan hopen dat er weer een zekere balans gevonden kan worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
16 okt 2023 22:43
MVIP schreef:
16 okt 2023 22:29
(...)
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
(...)
U bent abuis. Op het rekeningafschrift dat ik zojuist ter controle heb gedownload, staan keurig begin- en eindsaldo. Het heet dan ook "pdf met boeksaldo".
Exact!
Zo moet je het doen MVIP !
Doe dat nu even en dan zie je je saldo ----begin- en eindsaldo.

Weet je hoe je dit moet doen??

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
16 okt 2023 22:43
MVIP schreef:
16 okt 2023 22:29
(...)
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
(...)
U bent abuis. Op het rekeningafschrift dat ik zojuist ter controle heb gedownload, staan keurig begin- en eindsaldo. Het heet dan ook "pdf met boeksaldo".
Zojuist ook zelf nog even gecheckt, staat er inderdaad op.

Nou, MVIP van hoeveel mensen wil je nog horen dat het niet klopt wat je denkt?

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

@MIVP
Ik ben er ook van overtuigd dat er geen bedragen verdwijnen van de ING bank.
Ik heb ook de ING, maar ook de SNS.
Bij de SNS bank heb je wel bij elke mutatie , bij details altijd het saldo na boeking staan.
En die blijven aanwezig bij elke bij en afschrijving.
Allemaal terug te zien over de laatste jaren. 2 of 3 jaar, weet ik zo niet.
Misschien helpt je dat.
Open een rekening bij de SNS, doe een paar bij en afschrijvingen en bekijk het.
Misschien vind je dan vertrouwen en rust.
Daarna kun je beslissen of je overstapt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MVIP schreef:
16 okt 2023 22:29
Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.
Dit is gewoon een leugen. Zowel op de papieren ING-rekeningafschriften (van deze week) die ik hier naast me heb liggen als op de rekeningafschriften die je zelf kunt downloaden staat gewoon het begin- en eindsaldo, en daarnaast het totaalbedrag aan bijschrijvingen en afschrijvingen.
MVIP schreef:
16 okt 2023 22:29
Wat betreft iets doen met de suggesties; ik heb geen klap van de molen gehad:
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
- Een spreadsheet heb ik ook al ruim 2 jaar gemaakt en dat bevestigde mijn vermoedens.
Echter, omdat het maar om zulke kleine bedragen (€50-€200) gaat, twijfelde ik aan mezelf: was ik wel zorgvuldig genoeg geweest?
Een klap van de molen zou ik niet zeggen, maar inderdaad: je bent niet zorgvuldig geweest. Want wat je schrijft over de rekeningafschriften is een leugen, en de spreadsheet liegt niet. De enige optie die overblijft is dat je zelf een denk- of rekenfout hebt gemaakt.

Ga gerust naar een andere bank, maar daarmee los je geen enkel probleem op. Het probleem bestaat namelijk niet. Dat accepteren is verreweg de beste en makkelijkste oplossing.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Misschien wordt het tijd om aan de moderatie te vragen om dit onderwerp dicht te zetten.

MVIP
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2023 22:43

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door MVIP »

Hebben jullie enig idee hoeveel werk het is om over te stappen? Alsof ik daarop zit te wachten. Dat doe je heus niet zomaar.

En nee bij mij staat er geen begin en eindsaldo op mijn gedownloadde rekeningafschriften. Dat heb ik natuurlijk ook gecheckt.

Bij mij was er natuurlijk ook zelftwijfel en ervaar ik het dus best als een grote drempel om over te stappen (ING app is bijv. heel erg fijn). Bovendien zijn het geen wereldbedragen die steeds afgesnoept lijken te worden.

Nogmaals ik hoop dat dit topic nog wel open mag blijven, want ik denk niet dat wie dit ook zou kunnen overkomen een typische radar forum gebruiker is.

Bedankt voor wie oprecht meedenkt.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vind u het niet vreemd dat er nog niemand gereageerd heeft met: hé, dat heb ik, na controle, ook geconstateerd?
Dan ga je toch wel twijfelen of je het zelf niet bij het verkeerde eind hebt.
Zelfs als mensen zeggen dat er wel een begin- en eindsaldo op de gedownloade afschriften staat, blijft u stug volhouden dat dat bij u niet het geval is.
Waar zou het dan aan liggen, aan u, aan de mensen hier of aan de bank?

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

MVIP schreef:
21 okt 2023 08:14
Bedankt voor wie oprecht meedenkt.
We doen ons best. Nogmaals: ik denk dat het verstandig is wat hulp te vragen hierbij. Het lijkt me erg naar om het gevoel te hebben dat er steeds geld verdwijnt, of het gevoel dat je geen controle hebt over je bankrekening. Geen idee hoe oud je bent, maar bij de bibliotheek kun je eens navragen of er vrijwilligers zijn die je kunnen helpen. En misschien weten ze daar wel de weg naar iemand die hulp kan bieden.

Succes!

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door riddert »

witte angora schreef:
21 okt 2023 08:59
MVIP schreef:
21 okt 2023 08:14
Bedankt voor wie oprecht meedenkt.
Geen idee hoe oud je bent, maar bij de bibliotheek kun je eens navragen of er vrijwilligers zijn die je kunnen helpen. En misschien weten ze daar wel de weg naar iemand die hulp kan bieden.

Succes!
Om misverstanden te voorkomen; bibliotheken zijn vrij toegankelijk voor iedereen, ongeacht leeftijd.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
21 okt 2023 08:28
Vind u het niet vreemd dat er nog niemand gereageerd heeft met: hé, dat heb ik, na controle, ook geconstateerd?
Dan ga je toch wel twijfelen of je het zelf niet bij het verkeerde eind hebt.
Zelfs als mensen zeggen dat er wel een begin- en eindsaldo op de gedownloade afschriften staat, blijft u stug volhouden dat dat bij u niet het geval is.
Waar zou het dan aan liggen, aan u, aan de mensen hier of aan de bank?
Dit dus. Een bedrijf met miljoenen klanten en niemand heeft er last van behalve TS.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

MVIP schreef:
21 okt 2023 08:14

......Bovendien zijn het geen wereldbedragen die steeds afgesnoept lijken te worden......

......Nogmaals ik hoop dat dit topic nog wel open mag blijven.....
Bijna 120 berichten ondertussen over een beschuldiging richting ING welke pertinent niet juist is.
Ook mijn advies voor MIVP, zoek hulp voor uitleg over je financiële situatie en blijf bij de ING, een betrouwbare stabiele bank met miljoenen klanten zonder klachten dat er geld verduisterd wordt.
Jammer dat topicstarter maar in zijn/haar eigen doemdenken blijft hangen.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

MVIP schreef:
21 okt 2023 08:14
(...) En nee bij mij staat er geen begin en eindsaldo op mijn gedownloadde rekeningafschriften. Dat heb ik natuurlijk ook gecheckt. (...)
Onmogelijk. U doet iets verkeerd of u kijkt niet goed.

- Open de ING-app
- Tik onderaan op Service
- Onderin het paneel "Vind wat je zoekt" staat een zoekvak met een vergrootglas.
- Tik op het zoekvak
- Er opent een nieuw scherm met bovenaan een zoekvak
- Typ in dit zoekvak: dagaf
- Onder het zoekvak verschijnt
dagafschrift downloaden
dagafschriften downloaden
- Tik op de eerste suggestie
- Er opent een nieuw scherm met een aantal zoekresultaten
- Tik op het eerste resultaat ("Afschriften downloaden")
- Nu opent een scherm waarin u o.a. begin- en einddatum kunt selecteren. Laat het bestandstype staan op "PDF met boeksaldo"
- Download het bestand
- Open het bestand met een pdf-lezer
- Rechtsbovenaan ziet u o.a beginsaldo, totaal bij, eindsaldo, totaal af.

Natuurlijk kunt u ook op uw laptop of pc inloggen op de ING-website.

Lukt het u niet, vraag dan hulp. Diegene kan dan wel uw saldo zien.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat doemdenken heeft ook een reden. De kunst is tussen de regels door te lezen.
witte angora schreef:
16 okt 2023 22:38
MVIP schreef:
16 okt 2023 22:29
En zeker ben ik helaas niet. Als er een algoritme zou zijn voor kwetsbare mensen dan zou ik er vadt in voorkomen met noodgedwongen verschillende verhuizingen en verschillen in begunstigden. Ik verwacht natuurlijk niet dat een hacker op al die keurige types met standaard afschrijvingen en veelvuldig klantcontact afgaat. Ik heb ING naar gevraagd maar die doen het af met het tijdsverschil tussen boeken.
Even rustig gelezen en op me laten inwerken. Ik denk eigenlijk dat dit een hoop verklaart. Mits ik het goed interpreteer natuurlijk.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
21 okt 2023 10:23
Lowieze schreef:
21 okt 2023 08:28
Vind u het niet vreemd dat er nog niemand gereageerd heeft met: hé, dat heb ik, na controle, ook geconstateerd?
Dan ga je toch wel twijfelen of je het zelf niet bij het verkeerde eind hebt.
Zelfs als mensen zeggen dat er wel een begin- en eindsaldo op de gedownloade afschriften staat, blijft u stug volhouden dat dat bij u niet het geval is.
Waar zou het dan aan liggen, aan u, aan de mensen hier of aan de bank?
Dit dus. Een bedrijf met miljoenen klanten en niemand heeft er last van behalve TS.
Sommige mensen zitten zo in de knoop dat dat geen argument is. Die geloven eerder dat ING het specifiek op hun gemunt heeft om het maar te kunnen verklaren.

Plaats reactie