ING saldo klopt regelmatig niet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Consumenneke schreef:
22 aug 2023 18:29
Nou betaal ik x en dan moet ik maar hopen dat mijn nieuwe saldo correct is. Ik heb geen enkel bewijs. Mijn oude saldo is immers ook niet meer te zien. Dat verdampt.
Voordat je overmaakt even het oude saldo onthouden, bedrag overschrijven, ING verversen en je ziet meteen het nieuwe saldo.
Dan kan je zien of er juist is afgeschreven. Hoe moeilijk kan het zijn.
En als het saldo gewoon even (heel analoog) opschrijft, kan je elke bij- en afschrijving controleren.
Hoe moeilijk kan het zijn. En wat blijkt, er verdampt niets, al jaaaaaaren niet......

Consumenneke
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

BL2 schreef:
24 aug 2023 08:55
Voordat je overmaakt even het oude saldo onthouden, bedrag overschrijven, ING verversen en je ziet meteen het nieuwe saldo.
Dan kan je zien of er juist is afgeschreven. Hoe moeilijk kan het zijn.

En als het saldo gewoon even (heel analoog) opschrijft, kan je elke bij- en afschrijving controleren.

Hoe moeilijk kan het zijn. En wat blijkt, er verdampt niets, al jaaaaaaren niet......
Heel fijn dat u papier naast uw computer heeft liggen om alles op te schrijven voordat het van uw beeldscherm verdwenen is.

De kans dat er iets fout gaat acht ik ook niet erg groot, maar als het wel fout gaat heeft u geen enkel bewijs. Staat u daar met die kattebelletjes.

Op papieren afschriften (en hun digitale versie) zie je op elke pagina een beginsaldo en een eindsaldo. Bij je online bank verdwijnt bij elke transactie je beginsaldo om plaats te maken voor je eindsaldo.

Maar ik ga dit niet eindeloos herhalen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Consumenneke schreef:
28 aug 2023 20:28
Maar ik ga dit niet eindeloos herhalen.
Gelukkig maar.

Inderdaad, mijn papier blijft naast mij liggen bij bankzaken.
Misschien ouderwets, maar heel handig.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door kuklos »

@Consumenneke, de wereld verandert. Hetgeen jij wil kan nog steeds, alleen op een iets andere manier. deal with it, maar ga niet liegen over geld dat verdwijnt, want dat is niet wat er gebeurt.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
28 aug 2023 20:28
Op papieren afschriften (en hun digitale versie) zie je op elke pagina een beginsaldo en een eindsaldo.
En zoals je weet is dat nu juist exáct wat de ING je levert. Op elk gewenst moment en per elk gewenste periode nog wel.

Als je dan nóg problemen ziet, dan wil je ze gewoon zien. Mast blijf niet in je onzinnige statement hangen dat je geld “verdwijnt”…

Consumenneke
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
28 aug 2023 21:32
@Consumenneke, deal with it, maar ga niet liegen over geld dat verdwijnt, want dat is niet wat er gebeurt.
Moneyman schreef:
28 aug 2023 22:34
Als je dan nóg problemen ziet, dan wil je ze gewoon zien. Mast blijf niet in je onzinnige statement hangen dat je geld “verdwijnt”…
Op leeftijd ga je soms dingen verwarren. Ik heb nooit beweerd dat geld verdwijnt, dat was de originele vraagsteller.

De kwalificaties 'onzinnig' en 'liegen' zijn onnodig agressief. We kunnen hier toch beschaafd met elkaar praten zonder kleinerend en neerbuigend te doen? Leeftijd is geen excuus voor hatelijkheid.

Ik heb slechts gesteld dat ik de oorspronkelijke vraagsteller begrijp omdat ING verzuimt van elke transactie het begin- en eindsaldo zichtbaar te maken, wat in dit digitale tijdperk heel eenvoudig is. Daar moet je geen csv-files voor hoeven downloaden of notitieblokjes naast je pc leggen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door rwolters »

Grappig dat sommige pan blijkbaar wel in staat zijn ellenlange discussie online te voeren maar een bedrag aflezen van een beeldscherm te moeilijk vinden en dat op papier moeten hebben….

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Een bedrag dat online niet wordt weergegeven is volgens mij inderdaad wat lastig te lezen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is wat je wijzer wordt als ING het wél doet zoals andere banken het doen. Bij de Rabo staat bij voor bij elke boeking het saldo na boeking. En wat ben ik dan wijzer als ik dat zie?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
02 sep 2023 14:30
De vraag is wat je wijzer wordt als ING het wél doet zoals andere banken het doen. Bij de Rabo staat bij voor bij elke boeking het saldo na boeking. En wat ben ik dan wijzer als ik dat zie?
Dat de RABO niets van je geld inpikt? :roll:

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
28 aug 2023 21:28
Consumenneke schreef:
28 aug 2023 20:28
Maar ik ga dit niet eindeloos herhalen.
Gelukkig maar.

Inderdaad, mijn papier blijft naast mij liggen bij bankzaken.
Misschien ouderwets, maar heel handig.
Niet alleen ouderwets, maar volkomen onnodig.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat betreft het begin- en eindsaldo, dat hoef ik helemaal niet te zien bij elke mutatie; uit ervaring weet ik dat het klopt; niet alleen bij ING, maar ook bij andere banken waar ik een kbetaal)rekening heb of heb gehad. Nooit, werkelijk nooit is er een fout gemaakt in de saldi.

Ik heb ook niet de indruk dat er veel over geklaagd wordt dat begin- en eindsaldo niet in de ING-app zichtbaar zijn.

Mocht ik een dagafschrift met begin- en eindsaldo willen hebben, dan kan ik altijd de pdf downloaden. Eenmaal per jaar download ik het csv-bestand. Dat is wel eens handig om snel iets te zoeken of een overzicht te maken.

De suggestie dat ING bij een flink aantal klanten maandelijks tientallen euro's zou verduisteren vind ik nog steeds grotesk.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
02 sep 2023 22:41
De suggestie dat ING bij een flink aantal klanten maandelijks tientallen euro's zou verduisteren vind ik nog steeds grotesk.
Topicstarter heeft haar mening gegeven en is al 2 weken niet meer aanwezig geweest.
Heeft weinig nut verder je verbazing te blijven herhalen. Dat dit onjuist is en de ING geen geld verduisterd, daar zijn we het wel over eens.
Klaar !

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

MVIP schreef:
26 jul 2023 22:50
Beste,

Eigenlijk al sinds een jaar of 15 lijkt het alsof mijn bankrekeningsaldo bij de ING regelmatig geld 'verdwijnt'. Vroeger kreeg je bij de bank elke maand netjes een overzicht met een begin- en eindstand van die maand, toen kon ik eea nog verifiëren. Een tijdlang heb ik ook al mijn uitgaven in Excels bijgehouden, het lijkt echt niet te kloppen. En dan zegt ING ja soms schrijven we wat later of eerder iets af, maar naar mijn ervaring klopt dat niet. Wat als ING dit bij de helft of laat staan een kwart van hun klanten doet? Algoritme erachter en cashen maar? Wat als zij gehackt zijn? Waarom krijgen we geen overzicht met ons begin en eindsaldo meer?

Zijn er meer mensen met deze ervaring?
nee

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

BL2 schreef:
02 sep 2023 23:31
Erthanax schreef:
02 sep 2023 22:41
De suggestie dat ING bij een flink aantal klanten maandelijks tientallen euro's zou verduisteren vind ik nog steeds grotesk.
Topicstarter heeft haar mening gegeven en is al 2 weken niet meer aanwezig geweest.
Heeft weinig nut verder je verbazing te blijven herhalen. Dat dit onjuist is en de ING geen geld verduisterd, daar zijn we het wel over eens.
Klaar !
Dat mag dan wel zo zijn, maar verder vind ik dat Carthago vernietigd moet worden. En daar staat geen t te weinig in :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Consumenneke schreef:
02 sep 2023 03:24
Ik heb slechts gesteld dat ik de oorspronkelijke vraagsteller begrijp omdat ING verzuimt van elke transactie het begin- en eindsaldo zichtbaar te maken, wat in dit digitale tijdperk heel eenvoudig is. Daar moet je geen csv-files voor hoeven downloaden of notitieblokjes naast je pc leggen.
Banken hebben op afschriften nooit bij iedere transactie aangegeven wat het oude tarief was. Wat je kreeg is een afschriften over een bepaalde periode mat het begin- en eindsaldo voer die periode. Als die afschriften als PDF download dan staat daar gewoon het begin- en eindsaldo op over de zelf gekozen periode.

De CSV bestanden zijn een extra service, die ik zelf erg handig vindt. Ik gebruik dat om die data te manipuleren en sorteren, zoals ik wil. Ik ben bijvoorbeeld alleen geïnteresseerd in mijn maandelijkse uitgaven, zonder bepaalde niet terugkerende betalingen.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Erthanax schreef:
27 jul 2023 20:48
De suggestie dat ING systematisch geld van klanten verduistert, vind ik ronduit bespottelijk.
ja inderdaad, banken zouden nooit iets doen wat in het nadeel van de klant is

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ergens is het wel zo. Iedere maand verdwijnt er een paar euro van mijn rekeningen. Dat gaat dan naar de banken zelf, staat er nog bij ook. 'Kosten' noemen ze dat. Ammehoela. Of ze niet genoeg miljarden verdienen, ieder jaar weer. Boeven zijn het, zakkenvullers!

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kokka1 schreef:
03 sep 2023 07:48
Erthanax schreef:
27 jul 2023 20:48
De suggestie dat ING systematisch geld van klanten verduistert, vind ik ronduit bespottelijk.
ja inderdaad, banken zouden nooit iets doen wat in het nadeel van de klant is
Nee, dat ben ik niet met u eens, en dat is natuurlijk ook iets anders dan wat ik schreef (en dat weet u ook wel). Verder ben ik van mening dat enz.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Erthanax schreef:
03 sep 2023 09:59
Kokka1 schreef:
03 sep 2023 07:48
Erthanax schreef:
27 jul 2023 20:48
De suggestie dat ING systematisch geld van klanten verduistert, vind ik ronduit bespottelijk.
ja inderdaad, banken zouden nooit iets doen wat in het nadeel van de klant is
Nee, dat ben ik niet met u eens, en dat is natuurlijk ook iets anders dan wat ik schreef (en dat weet u ook wel). Verder ben ik van mening dat enz.
het was ook sarcastisch bedoelt.. had verwacht dat dat wel duidelijk zou zijn eigenlijk

Plaats reactie