ING saldo klopt regelmatig niet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MVIP
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2023 22:43

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door MVIP »

Nogmaals, fijn dat het topic open blijft. Ik blijf dit volgen op gezette tijden. Jammer van alle neerbuigende reacties. Door dergelijk 'shamen' zou je haast geen vraag meer durven stellen. Als je niets opbouwends te melden hebt, scroll dan svp gewoon door. Je vervuilt deze oprechte vraag.

Aan allen die oprecht meedenken; bedankt!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet nodig over “shamen” beginnen. Er verdwijnt niets bij de Ing, ook bij andere banken niet trouwens.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

MVIP schreef:
03 sep 2023 12:50
Aan allen die oprecht meedenken; bedankt!
Ik zou dan toch echt beginnen met zélf oprecht meedoen in je eigen topic. Je komt met een op z'n minst bijzondere beschuldiging, die niet alleen op (logische) weerstand stuit, maar waarbij je ook allerlei tips en adviezen krijgt. Desondanks blijf je hangen in je onterechte beschuldiging en doe je niets met de gegeven adviezen.

Als je dan vervolgens alleen andere verwijten maakt, tsja - dan houdt het wel een keer op.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kokka1 schreef:
03 sep 2023 12:36
Erthanax schreef:
03 sep 2023 09:59
Kokka1 schreef:
03 sep 2023 07:48


ja inderdaad, banken zouden nooit iets doen wat in het nadeel van de klant is
Nee, dat ben ik niet met u eens, en dat is natuurlijk ook iets anders dan wat ik schreef (en dat weet u ook wel). Verder ben ik van mening dat enz.
het was ook sarcastisch bedoelt.. had verwacht dat dat wel duidelijk zou zijn eigenlijk
Sarcastisch bedoeld? Werkelijk? Nee, dat had ik totaal niet gezien. Gunst, ben ik me daar even mooi ingetuind.

En verder vindt ik het vooral jammer dat MVIP kennelijk nog wel meeleest, maar zijn buitensporige beschuldiging niet terugneemt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door scontra »

MVIP schreef:
26 jul 2023 22:50
Beste,

Eigenlijk al sinds een jaar of 15 lijkt het alsof mijn bankrekeningsaldo bij de ING regelmatig geld 'verdwijnt'.

Het 'lijkt' volgens u zo, maar is het wel zo ?
U komt met geen enkel keihard bewijs dat er 'zomaar' geld van uw rekening verdwijnt en als dat al zo zou zijn, dan heeft u daar blijkbaar 15 jaar geen enkel probleem van gemaakt.
Dat Is Niet Geloofwaardig.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door kuklos »

MVIP schreef:
03 sep 2023 12:50
Nogmaals, fijn dat het topic open blijft. Ik blijf dit volgen op gezette tijden.
Geef eens inhoudelijke reacties op de commentaren.
MVIP schreef:
03 sep 2023 12:50
Jammer van alle neerbuigende reacties. Door dergelijk 'shamen'
Je bedoelt het beschuldigen van ING zonder deugdelijk bewijs en dat nog steeds niet leveren?
MVIP schreef:
03 sep 2023 12:50
Als je niets opbouwends te melden hebt, scroll dan svp gewoon door. Je vervuilt deze oprechte vraag.
Je beschuldigt de ING van het stelen van geld, onderbouwt dit niet, reageert amper in je eigen topic, geeft nog steeds geen bewijs, en wil blijkbaar alleen maar mensen die meehuilen. Zo werkt het niet.

Hoe het wel werkt:
Onderbouw je beschuldiging, reageer regelmatig als je vindt dat het de verkeerde kant opgaat, en ga vooral niet verlangen dat mensen alleen maar reageren zoals jij wel als je zelf niks bijdraagt aan je eigen topic.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

MVIP schreef:
03 sep 2023 12:50
Nogmaals, fijn dat het topic open blijft. Ik blijf dit volgen op gezette tijden. Jammer van alle neerbuigende reacties. Door dergelijk 'shamen' zou je haast geen vraag meer durven stellen. Als je niets opbouwends te melden hebt, scroll dan svp gewoon door. Je vervuilt deze oprechte vraag.

Aan allen die oprecht meedenken; bedankt!
Doe die suikerzoete roze oogkleppen eens af en ga eens met twee benen op de grond om je heen kijken. Stop gewoon met dat wensdenken, dan kom je misschien een stuk verder, en ga je eens zien dat je jezelf belachelijk maakt met je beschuldigingen en je manier van reageren. De enige die het niet ziet ben je zelf, en eventueel een paar meehuildiscipelen. Maar die laatste, daar heb je toch ook niks aan.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

MVIP schreef:
03 sep 2023 12:50
Nogmaals, fijn dat het topic open blijft. Ik blijf dit volgen op gezette tijden. Jammer van alle neerbuigende reacties. Door dergelijk 'shamen' zou je haast geen vraag meer durven stellen. Als je niets opbouwends te melden hebt, scroll dan svp gewoon door. Je vervuilt deze oprechte vraag.

Aan allen die oprecht meedenken; bedankt!
Zet de vraag eens op Facebook neer, u krijgt gegarandeerd een berg likes en mensen die ook hun geld op onverklaarbare kwijt zijn via hun banken.
Voor ik het vergeet:
Smaad en laster zijn strafbaar, kijk dus uit met wat u schrijft.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

MVIP schreef:
03 sep 2023 12:50
Door dergelijk 'shamen' zou je haast geen vraag meer durven stellen.
Er staat dan wel een vraagteken, maar het is een stelling, een beschuldiging richting ING welke niet juist is.
Het aangegeven saldo is altijd juist.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Morgan le Fay schreef:
04 sep 2023 08:38

Zet de vraag eens op Facebook neer, u krijgt gegarandeerd een berg likes en mensen die ook hun geld op onverklaarbare kwijt zijn via hun banken.
Heel goede tip. En dan kom je ook uit bij de werkelijke schuldigen die de ING opdracht hebben gegeven om uw geld te laten verdwijnen. Soros en de zijnen, het patriarchaat, en de rest van de kliek die ook achter corona zitten. Alles in het kader van the great reset. Het begon allemaal op 11 sept 2001 toen george bush zelf opdracht gaf om de vliegtuigen in het wtc te boren.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Waar zijn Willem Engel en zijn Yourist? Die lui zijn altijd nergens te bekennen als je ze nodig hebt.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door xflorisx »

Mooi topic van iemand met een gat in zijn/haar hand. Wat moet ik daar over zeggen. Er is al zoveel waars over geschreven voor mij.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vreemd topic, TS schrijft in de openingspost alsof het lijkt dat er geld verdwijnt en is er nu van overtuigd?
En nog steeds geen enkel bewijs gegeven van die overtuiging? Dan ga je als TS toch niet meer twijfelen en staat vast dat je er gewoon naast zit met je veronderstelling.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door lpc »

Raar verhaal …..

Maar wat mij het eerst opvalt dat je wel 15 jaar klant blijft als je het niet vertrouwt.

Neem een andere bank of betaal zoveel mogelijk contant.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

J. Deltoer schreef:
04 sep 2023 08:56
Morgan le Fay schreef:
04 sep 2023 08:38

Zet de vraag eens op Facebook neer, u krijgt gegarandeerd een berg likes en mensen die ook hun geld op onverklaarbare kwijt zijn via hun banken.
Heel goede tip. En dan kom je ook uit bij de werkelijke schuldigen die de ING opdracht hebben gegeven om uw geld te laten verdwijnen. Soros en de zijnen, het patriarchaat, en de rest van de kliek die ook achter corona zitten. Alles in het kader van the great reset. Het begon allemaal op 11 sept 2001 toen george bush zelf opdracht gaf om de vliegtuigen in het wtc te boren.
Ik heb geen FB en je vergeet die dingen die in ieder geval in mijn gereedschapskist liggen.(en dat is een doordenker)

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Hamer en een sikkel?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

J. Deltoer schreef:
04 sep 2023 13:59
Hamer en een sikkel?
Sikkel hangt in de tuin en hamer en soeverein liggen in de gereedschapskist :lol:

MVIP
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2023 22:43

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door MVIP »

Wanneer mensen dit niet herkennen, mag men gewoon doorscrollen. Shamen is onnodig kwetsend en leidt alleen maar af vab mijn oprechte vraag oprecht.

Natuurlijk wil ik (opnieuw) toelichten. Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.

Vroeger kon ik dus controleren: ik begon met 100,- en eindigde bijvoorbeeld met 200,-. Telde ik de bij- en afschrijvingen bij elkaar op, dan kon ik controleren dat de som klopte.

Sinds de bank mijn begin en eindsaldo niet meer vermeld kan ik dit niet meer controleren. Stel ik begin met 100,- ik krijg 1500 bijgeschreven en ik doe betalingen voor 1400 euro. Dan zou er 200 op mijn rekening moeten staan. Soms is dat dan dus niet zo. Dan staat er maar 150 op bijvoorbeeld. Alleen omdat ik geen formeel beginsaldo (meetpunt) heb, kan ik dat dus heel moeilijk aantonen.

Wat betreft iets doen met de suggesties; ik heb geen klap van de molen gehad:
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
- Een spreadsheet heb ik ook al ruim 2 jaar gemaakt en dat bevestigde mijn vermoedens.
Echter, omdat het maar om zulke kleine bedragen (€50-€200) gaat, twijfelde ik aan mezelf: was ik wel zorgvuldog genoeg geweest? Het blijft dan lastig aantonen. Een bank zou zoiets toch niet kunnen doen? De hele mikmak aan bijdehandte (soms ook begripvolle, behulpzame: waarvoor denk) reacties die ik van dit handjevol lezers krijg, ging bij mij ook door mijn hoofd. Dat voelt heel onzeker.

En zeker ben ik helaas niet. Als er een algoritme zou zijn voor kwetsbare mensen dan zou ik er vadt in voorkomen met noodgedwongen verschillende verhuizingen en verschillen in begunstigden. Ik verwacht natuurlijk niet dat een hacker op al die keurige types met standaard afschrijvingen en veelvuldig klantcontact afgaat. Ik heb ING naar gevraagd maar die doen het af met het tijdsverschil tussen boeken.

Ik denk dat ik het ga oplossen door inderdaad naar een andere bank te gaan.

Echter, ik hoop en waardeer het dus wel enorm dat de topic nog echt even een tijd mag open blijven staan, zodat mochten er wel ook meer mensen zijn die mijn ervaring delen buiten het handjevol radarforum frequent visitors, dat die kunnen reageren.

Alvast dank!

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

MVIP schreef:
16 okt 2023 22:29
En zeker ben ik helaas niet. Als er een algoritme zou zijn voor kwetsbare mensen dan zou ik er vadt in voorkomen met noodgedwongen verschillende verhuizingen en verschillen in begunstigden. Ik verwacht natuurlijk niet dat een hacker op al die keurige types met standaard afschrijvingen en veelvuldig klantcontact afgaat. Ik heb ING naar gevraagd maar die doen het af met het tijdsverschil tussen boeken.
Even rustig gelezen en op me laten inwerken. Ik denk eigenlijk dat dit een hoop verklaart. Mits ik het goed interpreteer natuurlijk.
Ik denk dat ik het ga oplossen door inderdaad naar een andere bank te gaan.
Eerlijk gezegd vrees ik dat je bij een andere bank hetzelfde gaat krijgen. Probeer het gerust, maar als het daar ook gebeurt zal je er weinig aan kunnen veranderen. Wat je kunt overwegen is je geldzaken door iemand anders te laten beheren, iemand die je machtigt om dit te doen. Als je iemand vindt die betrouwbaar is zou diegene de juiste stappen kunnen zetten om alles goed boven water te krijgen. Ik weet zeker dat het dan goed komt!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind het echt triest te lezen dat u nog steeds veronderstelt bestolen te worden.

Tot op heden staan er begin en eindsaldi op de afschriften.

Misschien zou u eens een afspraak moeten maken op een ING kantoor om het aan u te laten zien en uitleggen.

Plaats reactie