ING saldo klopt regelmatig niet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

MVIP schreef:
21 okt 2023 08:14
Hebben jullie enig idee hoeveel werk het is om over te stappen? Alsof ik daarop zit te wachten. Dat doe je heus niet zomaar.

En nee bij mij staat er geen begin en eindsaldo op mijn gedownloadde rekeningafschriften. Dat heb ik natuurlijk ook gecheckt.

Bij mij was er natuurlijk ook zelftwijfel en ervaar ik het dus best als een grote drempel om over te stappen (ING app is bijv. heel erg fijn). Bovendien zijn het geen wereldbedragen die steeds afgesnoept lijken te worden.

Nogmaals ik hoop dat dit topic nog wel open mag blijven, want ik denk niet dat wie dit ook zou kunnen overkomen een typische radar forum gebruiker is.

Bedankt voor wie oprecht meedenkt.
Maak een afspraak, fysiek, bij een ING filiaal en laat je daar helpen/ voorlichten.
Overstappen is echt onzin , dus ook nergens voor nodig.

Mar90
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2023 05:51

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Mar90 »

Bij mij klopt het saldo al een paar dagen niet. Volgens de gedownloade afschriften moet er €113,- op de betaalrekening staan. Maar bij mijn saldo staat €99,47.

Hier zal ik dus achteraan moeten. Wat ik erg vervelend vind van de moeite en de tijd.
Je zou er toch op moeten kunnen vertrouwen dat het goed zit.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Mar90 schreef:
17 nov 2023 05:56
Bij mij klopt het saldo al een paar dagen niet. Volgens de gedownloade afschriften moet er €113,- op de betaalrekening staan. Maar bij mijn saldo staat €99,47.

Hier zal ik dus achteraan moeten. Wat ik erg vervelend vind van de moeite en de tijd.
Je zou er toch op moeten kunnen vertrouwen dat het goed zit.
Zou u dan hier ook willen vermelden wat de bank daarvan zegt?

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mar90 schreef:
17 nov 2023 05:56
Bij mij klopt het saldo al een paar dagen niet. Volgens de gedownloade afschriften moet er €113,- op de betaalrekening staan. Maar bij mijn saldo staat €99,47.
Het is dan toch heel simpel om te zien waar dat verschil in zit? Leg je gedownloade afschriften naast de bedragen die je ziet in je telebankieren. Ik kan me voorstellen dat bepaalde afschrijvingen wel in het ene, maar niet in het andere overzicht worden meegenomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

Het verschil is € 13,53
Misschien staat er iets : in behandeling of gereserveerd?
Of misschien is er nog iets niet verwerkt om een bepaalde reden?

Mikkie02
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2024 11:04

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Mikkie02 »

Beste
Ik herken het!
Al heel lang
Heb net als u jaren geleden gevraagd om de afschriften maar je krijgt dan een doorlopend afschrift zonder begin of eind.
Zojuist gebeurde het wederom en ik houd alles strak bij maar heb dus exact hetzelfde als u
Wanneer mensen dit niet herkennen, mag men gewoon doorscrollen. Shamen is onnodig kwetsend en leidt alleen maar af vab mijn oprechte vraag oprecht.

Natuurlijk wil ik (opnieuw) toelichten. Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.

Vroeger kon ik dus controleren: ik begon met 100,- en eindigde bijvoorbeeld met 200,-. Telde ik de bij- en afschrijvingen bij elkaar op, dan kon ik controleren dat de som klopte.

Sinds de bank mijn begin en eindsaldo niet meer vermeld kan ik dit niet meer controleren. Stel ik begin met 100,- ik krijg 1500 bijgeschreven en ik doe betalingen voor 1400 euro. Dan zou er 200 op mijn rekening moeten staan. Soms is dat dan dus niet zo. Dan staat er maar 150 op bijvoorbeeld. Alleen omdat ik geen formeel beginsaldo (meetpunt) heb, kan ik dat dus heel moeilijk aantonen.

Wat betreft iets doen met de suggesties; ik heb geen klap van de molen gehad:
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
- Een spreadsheet heb ik ook al ruim 2 jaar gemaakt en dat bevestigde mijn vermoedens.
Echter, omdat het maar om zulke kleine bedragen (€50-€200) gaat, twijfelde ik aan mezelf: was ik wel zorgvuldog genoeg geweest? Het blijft dan lastig aantonen. Een bank zou zoiets toch niet kunnen doen? De hele mikmak aan bijdehandte (soms ook begripvolle, behulpzame: waarvoor denk) reacties die ik van dit handjevol lezers krijg, ging bij mij ook door mijn hoofd. Dat voelt heel onzeker.

En zeker ben ik helaas niet. Als er een algoritme zou zijn voor kwetsbare mensen dan zou ik er vadt in voorkomen met noodgedwongen verschillende verhuizingen en verschillen in begunstigden. Ik verwacht natuurlijk niet dat een hacker op al die keurige types met standaard afschrijvingen en veelvuldig klantcontact afgaat. Ik heb ING naar gevraagd maar die doen het af met het tijdsverschil tussen boeken.

Ik denk dat ik het ga oplossen door inderdaad naar een andere bank te gaan.

Echter, ik hoop en waardeer het dus wel enorm dat de topic nog echt even een tijd mag open blijven staan, zodat mochten er wel ook meer mensen zijn die mijn ervaring delen buiten het handjevol radarforum frequent visitors, dat die kunnen reageren.

Alvast dank!

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mikkie02 schreef:
29 apr 2024 11:14
Vroeger kon ik dus controleren: ik begon met 100,- en eindigde bijvoorbeeld met 200,-. Telde ik de bij- en afschrijvingen bij elkaar op, dan kon ik controleren dat de som klopte.
En dat kan, zoals al weet ik hoe vaak gezegd is, nog steeds. Ik heb toevallig net nog een afschrift van mijn betaalrekening bij de ING gedownload. En wat staat daar rechtsboven? Juist: een beginsaldo, totaal af, totaal bij en een eindsaldo.

Wat wil een mens nog meer... :roll:

BL2
Berichten: 4843
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
29 apr 2024 13:44
... En wat staat daar rechtsboven? Juist: een beginsaldo, totaal af, totaal bij en een eindsaldo......
Geen nieuws, dat staat er bij iedereen :lol:

Erthanax
Berichten: 9708
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is al herhaaldelijk gepasseerd in dit topic, maar het wordt kennelijk niet opgepikt.

ZeerPrivé
Berichten: 5473
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Er verdwijnen bij mij keer op keer duizenden euro's van mijn ING rekening, krijg daar nooit enige uitleg over. Verdwijnt waarschijnlijk in de zakken van die graaiersbende...

rwolters
Berichten: 1559
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING saldo klopt regelmatig niet?

Ongelezen bericht door rwolters »

Mikkie02 schreef:
29 apr 2024 11:14
Beste
Ik herken het!
Al heel lang
Heb net als u jaren geleden gevraagd om de afschriften maar je krijgt dan een doorlopend afschrift zonder begin of eind.
Zojuist gebeurde het wederom en ik houd alles strak bij maar heb dus exact hetzelfde als u
Wanneer mensen dit niet herkennen, mag men gewoon doorscrollen. Shamen is onnodig kwetsend en leidt alleen maar af vab mijn oprechte vraag oprecht.

Natuurlijk wil ik (opnieuw) toelichten. Op een gegeven moment, volgens mij wel bijna 25 jaar geleden heeft de ING besloten om niet langer elke maand het begin- en eindsaldo op te nemen op de rekeningafschriften.

Vroeger kon ik dus controleren: ik begon met 100,- en eindigde bijvoorbeeld met 200,-. Telde ik de bij- en afschrijvingen bij elkaar op, dan kon ik controleren dat de som klopte.

Sinds de bank mijn begin en eindsaldo niet meer vermeld kan ik dit niet meer controleren. Stel ik begin met 100,- ik krijg 1500 bijgeschreven en ik doe betalingen voor 1400 euro. Dan zou er 200 op mijn rekening moeten staan. Soms is dat dan dus niet zo. Dan staat er maar 150 op bijvoorbeeld. Alleen omdat ik geen formeel beginsaldo (meetpunt) heb, kan ik dat dus heel moeilijk aantonen.

Wat betreft iets doen met de suggesties; ik heb geen klap van de molen gehad:
- Op de rekeningafschriften staan ook al geen begin en eindsaldo meer. Dat had ik al nagevraagd.
- Een spreadsheet heb ik ook al ruim 2 jaar gemaakt en dat bevestigde mijn vermoedens.
Echter, omdat het maar om zulke kleine bedragen (€50-€200) gaat, twijfelde ik aan mezelf: was ik wel zorgvuldog genoeg geweest? Het blijft dan lastig aantonen. Een bank zou zoiets toch niet kunnen doen? De hele mikmak aan bijdehandte (soms ook begripvolle, behulpzame: waarvoor denk) reacties die ik van dit handjevol lezers krijg, ging bij mij ook door mijn hoofd. Dat voelt heel onzeker.

En zeker ben ik helaas niet. Als er een algoritme zou zijn voor kwetsbare mensen dan zou ik er vadt in voorkomen met noodgedwongen verschillende verhuizingen en verschillen in begunstigden. Ik verwacht natuurlijk niet dat een hacker op al die keurige types met standaard afschrijvingen en veelvuldig klantcontact afgaat. Ik heb ING naar gevraagd maar die doen het af met het tijdsverschil tussen boeken.

Ik denk dat ik het ga oplossen door inderdaad naar een andere bank te gaan.

Echter, ik hoop en waardeer het dus wel enorm dat de topic nog echt even een tijd mag open blijven staan, zodat mochten er wel ook meer mensen zijn die mijn ervaring delen buiten het handjevol radarforum frequent visitors, dat die kunnen reageren.

Alvast dank!
Jouw zelf in elkaar gekleide spreadsheet is natuurlijk veel betrouwbaarder dan de ING software waar decennia aan ontwikkeling in zit en waar strenge voorwaarden met regelmatige audits aan ten grondslag liggen. Wie heeft jouw spreadsheet gereviewd en goed bevonden?

Plaats reactie