ING vraagt me het hemd van het lijf voor behoud creditcard

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 714
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: ING vraagt me het hemd van het lijf voor behoud creditcard

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Tja, hier wordt het niveau van de antwoorden door de computer van radar automatisch aangepast aan het niveau van de vragen.
Denk daar maar over na.

rwolters
Berichten: 1565
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: ING vraagt me het hemd van het lijf voor behoud creditcard

Ongelezen bericht door rwolters »

Consumenneke schreef:
01 apr 2024 02:53
Jeetje zeg, na 40 jaar wordt wat informatie gevraagd en dan meteen op tilt?
Die bank ziet al vijftig jaar alles wat binnenkomt en alles wat eruit gaat. Die bank vraagt niet 'wat informatie' maar wil mijn arbeidsovereenkomsten en huurovereenkomsten zien. Die bank (of Mastercard) heeft al die tijd goed verdiend aan deze service.
Allereerst: ING heeft hier weinig mee te maken. De creditcard wordt verstrekt door bv VISA of MASTERCARD.
Ja, dat viel me de afgelopen jaren ook op. Dat ING afstand nam van wat aanvankelijk een Postbank Card of ING Card was. Dat werd aan aparte rekening, waar je bij ING ook geen vragen meer over kon stellen. Maar nu is het ineens weer wel een eigen activiteit.
Het zou zomaar kunnen dat mensen meerdere creditcards hebben. Maar dat moet natuurlijk wel allemaal te betalen zijn.
Daar vragen ze niet naar. Ik heb diverse creditcards van buitenlandse banken, maar daar is ING helemaal niet in geïnteresseerd.

Het is toch een soort KYC-paniekvoetbal. Ik denk dat de combinatie BUNQ-Revolut een beter alternatief is. :roll:
Postbank Card/ING Card werd ook gewoon door Mastercard uitgegeven. Toen ik net werkte (35 jaar geleden) kreeg ik die al.

En Revolut is een debit card dus daar loopt de uitgever geen risico en geeft ook geen onverantwoorde kredieten af. Logisch dat die niet controleren.

BL2
Berichten: 4844
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING vraagt me het hemd van het lijf voor behoud creditcard

Ongelezen bericht door BL2 »

Ga eens bij je na woonomgeving deze vragen juist aan jou gesteld worden, en niet aan vele jarenlange ING klanten met creditcard. Dan zijn we al een stuk verder.
Misschien speelt het feit mee dat je wel erg veel creditcards hebt, en wordt je leenbedrag wat hoog ten opzichte van je inkomsten.

BL2
Berichten: 4844
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING vraagt me het hemd van het lijf voor behoud creditcard

Ongelezen bericht door BL2 »

Woonomgeving, haha: "waarom"

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ING vraagt me het hemd van het lijf voor behoud creditcard

Ongelezen bericht door Dirkie »

Consumenneke schreef:
01 apr 2024 15:53
Thijs124 schreef:
01 apr 2024 14:26
In Engeland, buiten de EU, daar zou ik maar helemaal met oppassen.
Al die credicards zijn gecheckt op hondsdolheid. 8)

De reacties in dit topic zijn soms hilarisch. Een enkeling neemt de moeite om rustig uit te leggen wat er waarschijnlijk gebeurt, maar andere reacties zijn snerend en laatdunkend. Is dat gebruikelijk hier?
Over het algemeen wel

Thijs124
Berichten: 714
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: ING vraagt me het hemd van het lijf voor behoud creditcard

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Creditcards met hondsdolheid vind je bij jezelf wel gebruikelijk?
Noem je jezelf hiermee nu eigenlijk snerend en laatdunkend?


Plaats reactie