LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Knab vs. de rest

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door svdmeer »

Wat vinden jullie van Knab?

Ik heb het geprobeerd en het is prachtig. Werkt goed, innovatief, simpel. Enorme flexibiliteit en mogelijkheden.

Er is echter één grote tegen: Het is onderdeel van Aegon. Aegon is geen fijn bedrijf. Wat mij betreft had dit bedrijf allang op last van het OM of de AFM opgeheven moeten worden; gezonde onderdelen van het bedrijf die zich niet schuldig hebben gemaakt aan oplichting kunnen dan zelfstandig verder.

Aegon heeft enorm veel op zijn kerfstok. Aandelenlease, woekerpolissen, de overname van de pensioenen van havenarbeiders. Het is een walgelijk bedrijf. En dat lees je ook op dit forum.

Is dat een reden om vooral geen klant te worden van Knab?

Er is namelijk ook een andere kant: ING, ABN-AMRO, Rabobank en SNS zijn ook niet heilig. En al helemaal niet innovatief.

Mucha

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Misschien is Van Lanschot iets voor je. Of de ASN. In ieder geval is alles beter dan die walgelijke Aegon

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Goed plan, AEGON sluiten. Vertel jij het de 24000 werknemers?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Graag

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door Josephien12 »

MichielFRL schreef:Ik gebruik zelf ook Knab en vind dat ze een super mooi betaalproduct leveren.
Internetbankieren met Knab is erg overzichtelijk en ziet er gelikt uit.
Jij werkt zeker bij Aegon :mrgreen:

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door svdmeer »

GJvdZ schreef:Goed plan, AEGON sluiten. Vertel jij het de 24000 werknemers?
Ik heb er ook nog wat bij gezegd. Wel goed lezen a.u.b.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Josephien12 schreef:Misschien is Van Lanschot iets voor je. Of de ASN. In ieder geval is alles beter dan die walgelijke Aegon
ASN lijkt sympathiek, maar is wel weer onderdeel van de SNS.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik snap even het nut niet van dit topic, zoek je hout voor de brandstapel waar je Aegon op wilt verbranden ofzo?

Deze dochteronderneming bestond nog niet ten tijde van alles wat Aegon op het gebied van woekerdingen deed, en heeft zich aan de huidige regels te houden die veel transparanter zijn, dus waarom dan al die oude koeien uit de sloot halen, als ze nu zo te lezen gewoon een goed product leveren.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door CB »

sjohie schreef:Ik snap even het nut niet van dit topic, zoek je hout voor de brandstapel waar je Aegon op wilt verbranden ofzo?

Deze dochteronderneming bestond nog niet ten tijde van alles wat Aegon op het gebied van woekerdingen deed, en heeft zich aan de huidige regels te houden die veel transparanter zijn, dus waarom dan al die oude koeien uit de sloot halen, als ze nu zo te lezen gewoon een goed product leveren.
Kennelijk denkt TS daar anders over dan jij. En gelukkig mag dat in Nederland.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door Mallet »

Ik begrijp dit topic ook niet. Voor mij is het in ieder geval geen reden om niet voor Knab te kiezen. Wat Aegon in het verleden heeft gedaan heeft mij persoonlijk niet geraakt. Daarnaast ben ik ook klant (geweest) bij Knab en nergens lopen ze ermee te koop dat Aegon hun risicodrager is. Ze hebben voldoende eigen identiteit.

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door svdmeer »

Ik lees een aantal reacties waaruit blijkt dat het topic niet door iedereen wordt begrepen.

Als ik Google op ervaringen met Knab dan lees ik vaak dat mensen het een (te) groot bezwaar dat Aegon er achter zit. Aegon is niet bepaald zuiver geweest. Ieder bedrijf maakt wel eens fouten, maar Aegon heeft echt hele foute dingen gedaan. Ik ben benieuwd hoe mensen daar over denken. Het gaat dus niet zozeer om de vraag of Knab goed is of niet, maar is het bedrijf dat er achter zit een belemmering om producten af te nemen?

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Nou, wat mij betreft wel dus. Ik heb een antipathie ontwikkelt voor dit bedrijf dankzij hun legio lease produkten, koersplanellende en woekerpolissen. Daarnaast sponsoren ze ook nog een foute voetbalclub. :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door sjohie »

Het aandeel Aegon is onderdeel van de beleggingsportefeuille van ons bedrijfspensioenfonds, en aangezien ik (of familie/bekenden) geen woekerslachtoffer van ze zijn, ben ik een groot voorstander van ze. Al die rendementen op die woekerdingen zijn goed voor mijn pensioen. :D

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door CB »

sjohie schreef:Het aandeel Aegon is onderdeel van de beleggingsportefeuille van ons bedrijfspensioenfonds, en aangezien ik (of familie/bekenden) geen woekerslachtoffer van ze zijn, ben ik een groot voorstander van ze. Al die rendementen op die woekerdingen zijn goed voor mijn pensioen. :D
Fijn voor je, dat je je zo thuis voelt bij de oplichtingspraktijken van de Aegonclub.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Tot 100.000 uero plaatsen bij knab kan probleemloos vanwege het nederlandse depositostelsel, maar participaties zou ik inderdaad niet kopen bij die club....behalve als je teveel geld hebt natuurlijk. En ik sluit niet uit dat het pensioenfonds van sjohie de indexatie in de toekomst drastisch zal moeten verlagen. :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Knab vs. de rest

Ongelezen bericht door sjohie »

Josephien12 schreef:Tot 100.000 uero plaatsen bij knab kan probleemloos vanwege het nederlandse depositostelsel, maar participaties zou ik inderdaad niet kopen bij die club....behalve als je teveel geld hebt natuurlijk. En ik sluit niet uit dat het pensioenfonds van sjohie de indexatie in de toekomst drastisch zal moeten verlagen. :wink:
Gelukkig zitten er aandelen van meer bedrijven in portfolio. :wink:

Maar los van mijn persoonlijke pensioen-situatie, in Nederland is het zo dat 35 à 40% van de 1000 miljard aan pensioenvermogen komt door premiebetalingen van werkgevers en werknemers, en de rest komt uit winsten op beleggingen, oa in bedrijven achter de woekerproducten. Je zal dus goed moeten zoeken naar een werkende Nederlander of pensionado die geen indirecte boter op zijn/haar hoofd heeft in deze materie.

Dat maakt dit topic, en eigenlijk elke "schuldvraag discussie" in mijn ogen overbodig. Iedereen heeft van het systeem geprofiteerd, en doen dat eigenlijk nu nog. De banken en bankiers vangen terecht veel wind, maar de winst is niet alleen voor hen geweest.

Gesloten