LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
LvE1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2010 23:01

LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door LvE1964 »

Vorige week ontving ik van mijn bank (Rabo) twee nieuwe bankpassen voor mijn rekeningen.
Er was een folder toegevoegd hoe te handelen. Geadviseerd werd het saldo wat op de chipknip staat, terug te storten op je rekening via de chipknip-automaat en daarna de pas door te knippen en weg te gooien.

Ik heb dit gedaan. Er stond nog saldo op (uit m'n hoofd respectievelijk rond de 27 en 25 euro). Bij beide handelingen kreeg ik de melding dat de terugstorting gelukt was en het huidige saldo 0,00.

Zit ik vanavond te kijken, zie ik er niks van terug op m'n rekeningoverzicht!! Ik heb inmiddels wel een mail gestuurd naar de bank, maar ik ben heel bang dat ik naar m'n euro's kan fluiten.
Ik kan geen overzicht meer checken, want ik ben zo stom (GGGRRRR!!) geweest ze door te knippen en weg te gooien.

Mensen, kijk hiermee uit!! Zet je saldo desnoods op je ov-chip of betaal je aankopen met je chipknip. Kortom, maak hem leeg met aankopen en gooi hem dan pas weg.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door gerland »

Mensen, kijk hiermee uit!! Zet je saldo desnoods op je ov-chip of betaal je aankopen met je chipknip. Kortom, maak hem leeg met aankopen en gooi hem dan pas weg.
Of controleer eerst je rekeningoverzicht voordat je 'm doorknipt.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door Winster »

Uit ervaring (bij de ABN AMRO) weet ik dat dat dit ook na enkele werkdagen pas bijgeschreven kan worden.

LvE1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2010 23:01

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door LvE1964 »

gerland schreef:
Mensen, kijk hiermee uit!! Zet je saldo desnoods op je ov-chip of betaal je aankopen met je chipknip. Kortom, maak hem leeg met aankopen en gooi hem dan pas weg.
Of controleer eerst je rekeningoverzicht voordat je 'm doorknipt.
Tja, dat schreef ik toch al:
Ik kan geen overzicht meer checken, want ik ben zo stom (GGGRRRR!!) geweest ze door te knippen en weg te gooien.
Maar sowieso is het helemaal van de pot gerukt dat die terugstorting niet goed gaat. Toch??!

Hopen maar dat Winster gelijk heeft.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door gerland »

LvE1964 schreef:
gerland schreef:
Mensen, kijk hiermee uit!! Zet je saldo desnoods op je ov-chip of betaal je aankopen met je chipknip. Kortom, maak hem leeg met aankopen en gooi hem dan pas weg.
Of controleer eerst je rekeningoverzicht voordat je 'm doorknipt.
Tja, dat schreef ik toch al:
Ik kan geen overzicht meer checken, want ik ben zo stom (GGGRRRR!!) geweest ze door te knippen en weg te gooien.
Nee, U schreef dat u stom geweest was.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door crazyme »

De hamvraag is WANNEER heeft u het saldo terug geboekt ?

Overigens : u stuurt een mail naar de Rabo met een vraag, maar kennelijk weet u het antwoord al ?

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ook ik heb een nieuwe (Rabo)pas gekregen. Het saldo van de oude chipknip op zondag teruggestort via de automaat, en op maandag was het op m'n rekening bijgeschreven.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn oude Rabopasje lag na iets meer dan een jaar zo ongeveer doormidden, toen ik mijn nieuwe kreeg kon ik niet meer bij mijn saldo op de chipknip. Was maar een paar euro, maar toch...

LvE1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2010 23:01

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door LvE1964 »

Geld is met twee dagen vertraging op m'n overzicht terug te vinden. Gelukkig maar. :D
Over en sluiten maar, dit topic.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik kan geen overzicht meer checken, want ik ben zo stom (GGGRRRR!!) geweest ze door te knippen en weg te gooien.
Niet stom, maar ongeduldig. En je hebt in ieder geval weer een paar mensen wat leuke bijdragen laten posten op een achteraf zinloos topic :mrgreen:

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: LET OP bij terugstorten saldo chipknip!!

Ongelezen bericht door linda82 »

Je kunt altijd aan de balie vragen om het saldo terug te storten als het jezelf niet meer lukt. Uiteraard dien je dan wel de pas in te leveren. Er wordt dan via de computersystemen bekeken welk saldo er nog op de kaart stond en dat wordt dan teruggestort. Dit kan wel 2 a dagen weken duren. Dus als je chip beschadigd is, even langs de balie.

Gesloten