LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Magneet wist pinpas in buitenland.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Leo en Jenny
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2007 17:17

Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door Leo en Jenny »

Net terug van vakantie, blijkt dat op het kantoor van Fortis in mijn woonplaatsmen men mijn niet kon vertellen wat de regels zijn bij problemen met de pinpas voor telefonisch geld overmaken op een Nederlanse (RABO) rekening. Totaal in paniek omdat mijn pas door de magneet-kamersleutel was gewist en ik 0,00 € had, belde ik Fortis vanuit Griekenland. Toen kreeg ik eerst dit hele verhaal te horen; Wilt U een date met uw hypotheek adviseur, toets uw rek.nr in, toets uw code in, kies uit het hoofdmenu 1,2,3 of 4. kies uit het volgende menu 1,2,3 of 4. Komt er eindelijk een persoon aan de lijn die vraagt wat is het probleem en wat is uw naam, geboorte datum. postcode, huisnummer, rekeningnr. pasnummer. Al met al uiteindelijk 6 € telefoonkosten per gesprek. Hij kon het nieuwe pasje opsturen, maar omdat ik dan intussen waarschijnlijk al thuis zou zijn heb ik dit maar niet gedaan! Dus vroeg ik of hij 1250 euro over wou maken op een medereizigers Nederlands rekening nummer, die het dan voor mij uit de muur kon halen. Blijkt dat er voor klanten en fortis kantoor/balie medewerkers onbekende veiligheids voorschriften zijn. Er mag maar 250 € max. tegen 9 € adm. kosten per dag overgemaakt worden, en dit slechts 3 maal per week. Nu kan ik daar best mee rond komen maar... als er een dokter, medicijnen, excursies of ziekenhuis bijkomt zou een buffervoorraad handig zijn. Dan kon ik thuis weer terug storten wat over was. Al met al die z.g. veiligheids regels/voorschriften zijn niet naar de klant en het balie personeel gecommuniceerd. Graag wat meer duidelijkheid van regelgeving Fortis :evil: ! Dit koste mij 77 € aan telefoon en adm. kosten Gr. Leo en Jenny

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Het is sowieso niet slim om maar 1 pas mee te nemen....

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door Inter »

Tja dat is Fortis.

Leo en Jenny
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2007 17:17

Re: Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door Leo en Jenny »

Bedankt voor je reactie ikmirjam,
Maar als je 60 bent denk je dat tegenwoordig alles perfect geregeld is, maar niet meer aan ouderwetse magneten. Had ik ook maar mijn internet bankieren pasje mee genomen (mits die magneet dan uit de buurt blijft). Geef mij de "goede oude tijd" maar met travelchecks, als ze nog te krijgen zijn neem ik die volgende keer zeker voor de veiligheid mee. Of ik kies een hotel met een kamer toegangs ID-pasje zonder magneetsleutel. Maar het blijft bij Fortis slecht gesteld met de openheid in communicatie als het balie personeel en de klant niet mogen weten wat de (veiligheids)regels zijn en wat ze kunnen verwachten bij problemen! Home sweet home, gr. Leo en Jenny.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door Inter »

Travelchecks moest je weer apart gaan halen .
Maar nog even dan zijn we van die magneetpas af dan krijgen we een EMVchip .
Maar daarmee is dit probleem wel veel minder.



Met de Creditcards zijn ze al begonnen al zal het wel tot 2013 duren eer er geen magneetpas meer is. .
Die zijn daarnaast ook veel veiliger zijn en moeilijker zijn te Kopieren .
Pas nu alles uit de hand loopt wordt men hier pas wakker.
Dat zijn in Roemenie wel , want die georganiseerde troep daar weten daar maar al te goed dat we onze zaken niet op orde hebben.
Maar dat is weer een ander verhaal.

http://www.hbd.nl/view.cfm?page_id=6019
http://tweakers.net/nieuws/42695/Pinpas ... daard.html

Leo en Jenny
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2007 17:17

Re: Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door Leo en Jenny »

Beste Inter,
Je stelt me weer gerust, er wordt dus wel aan gewerkt.
Dan ga ik alvast maar weer sparen voor m'n vakantie in 2013.
Ja, het is waar, die geldautomaat criminele zijn ook steeds
beter technisch op de hoogte. Bedankt voor je links, gr Leo&Jenny

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door Inter »

Alleen hoe Fortis hun klanten behandeld is gewoon verschrikkelijk.

Daarmee heb ik zelf (had vroeger de Generale die ze hebben overgenomen ) en met een andere rekening van mijn overleden oom genoeg slechte ervaringen .Ben 4 keer bezig geweest om het naar mijn adres te laten verzenden .

Een reden om daar alles op te heffen waarvoor ik ook nog eens een meer dan een ½ uur in de rij voor moest gaan staan.

Leo en Jenny
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2007 17:17

Re: Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door Leo en Jenny »

Inter,
Precies!!! Ik ging vragen hoe het zat met die geheime veiligheids
regels en moest 15 minuten in de rij staan. En er was slechts één klant
voor me. En slechts één balie medewerkster! Terwijl er 8 a 10 medewerkers in hun glazenkooi bureau lekker onderuit, waarschijnlijk
nieuwe klanten zaten te werven. Uiteindelijk wist ze niets van die regels af, en was verbaasd dat mij dit overkomen was. Ik moest maar met
het hoofdkantoor bellen. Ik ga zeker kijken of er nog klant vriendelijke
banken zijn die niet bezuinigen op personeel en service. Gr. L & J

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Magneet wist pinpas in buitenland.

Ongelezen bericht door Inter »

Bij andere gaan ook wel eens dingen fout maar het moet wel eens keer worden opgelost.Maar alleen al hoe ze je behandelen.

Maar ik kom nooit meer aan een loket of eigenlijk balie meer
Opheffen kon tot tegenstelling tot banken die geen loket hebben alleen maar als ik langs kwam .
Een oplossing is dan om gewoon 1 cent erop te laten staan maar ik was ze gewoon zat .
Met het ander verhaal van mijn oom kon ik ook niet anders.

Gesloten