LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Janny »

U heeft de DSB mooi om zeep geholpen.

Nu moeten de gedupeerden nog langer op een oplossing wachten. Want de curator zal ook zijn tijd nodig hebben.

, Was dit het doel?
Uw Oproep heeft resultaat gehad.

Maar of de gevolgen daarvan nou de gedupeerden helpen is nog maar zeer de vraag!!!!

De uitkomst van het overleg van Dhr Hendrix was toch de goede manier om eruit te komen.Maar of dat nu nog uitvoerbaar is na alles, is nog zeer de vraag.

Sterkte mensen.
Janny

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

open bericht aan meneer Lakeman.

Dankzij uw ondoordachte en onterecht actie - is mijn bankrekening onbereikbaar.
Graag wil ik heel snel 503,76 van u ontvangen - zodat mijn vakantie nog door kan gaan.

Zo niet, volgt een grotere claim.

Erg leuke stunt!
http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... html?p=1,1

blijdorp
Berichten: 83
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:32

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door blijdorp »

Volgens inside info is Dhr.Scheringa nog in overleg met een andere grote bank.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door gtp »

Wie dit niet zag aankomen was blind en doof.

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

DSB is inmiddels omgevallen. De rechtbank heeft de noodregeling op DSB van toepassing verklaard (dit is een surseance van betaling voor banken). Meneer scheringa staat nu buiten spel. Een of meer bewindvoerders zullen nu gaan beslissen over het lot van de bank en een eventuele overname door derden.

Zie http://www.fd.nl/artikel/13401995/recht ... ng-dsb-toe hier voor meer info.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door __oi__ »

1. DSB is (nog) niet failliet. Dus alle reacties zijn wat voorbarig.Indien ze worden overgenomen, wat het meest voor de hand ligt, gaan ze dus niet failliet.
2. Om Lakeman de schuld te geven lijkt me wat overdreven.
Immers als Lakeman zou oproepen om al het geld bij de ING weg te halen zou niemand luisteren. Dus blijkbaar is er 'iets meer ' aan de hand bij DSB dat een dergelijk oproep zou leiden tot deze situatie. et is eerder de 'bekende druppel' lijkt me. Gevalletje oorzaak en gevolg. Dat Lakeman de boel om zeep zou helpen lijkt me dus enigszins prematuur en tevens onjuist. Indien het al gebeurt dan is het toch echt ome dirkie zelf die het voor elkaar heeft gekregen.

Overigens maak ik me de meeste zorgen om onze smileykoning Noble mocht DSB het loodje leggen. Er is dan immers geen gratis betaalrekening meer! waar moet ie heen?? Welke bank kan gaat ie nu promoten? Wat wordt zijn nieuwe trosradar project?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ oi -

goed punt.
Echter, de actie van lakeman was mischien net dat zetje wat nodig was.
Gewoon (piep) dus.

En qua nieuwe hobby van Noble - gewoon afwachten maar :)

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door jor »

Inloggen om geld op te nemen had vanmorgen rond 05.00 uur al een wachttijd van boven de 30 minuten! Zal dus nu helemaal verlopig onmogelijk zijn vrees ik.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Jor,

Klopt - als je nu naar de internetbankieren pagina gaat ...
Noodregeling van kracht

De rechtbank van Amsterdam heeft om 11:15 uur de zogenaamde "noodregeling" van toepassing verklaard op DSB Bank. Dat betekent dat alle mutaties bevroren zijn tot nader bericht.

U kunt momenteel geen gebruik maken van Internetbankieren.

Het deposito garantie stelsel van De Nederlandsche Bank blijft wel van toepassing.
Volgens de DNB site kan je t/m Woensdag nog wel pinnen bij de diverse banken.
Ik zeg - Doen :)

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door CB »

Citaat __oi__
Overigens maak ik me de meeste zorgen om onze smileykoning Noble mocht DSB het loodje leggen. Er is dan immers geen gratis betaalrekening meer! waar moet ie heen?? Welke bank kan gaat ie nu promoten? Wat wordt zijn nieuwe trosradar project?
Googlen op internet op "gratis betaalrekening" geeft als resultaat de "Triodos bank" als bank met een gratis betaalrekening. Ik heb het helaas nog niet kunnen verifieren op de site van deze bank. http://www.triodos.nl/ geeft als resutaat:

http://www.triodos.nl tijdelijk niet bereikbaar.

Wellicht is de site op dit moment overbelast. Misschien kunnen geinteresseerden, Noble misschien, het later zelf even proberen.

Mr.Vobz
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2007 21:36

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Mr.Vobz »

__oi__ schreef:1. DSB is (nog) niet failliet. Dus alle reacties zijn wat voorbarig.Indien ze worden overgenomen, wat het meest voor de hand ligt, gaan ze dus niet failliet.
Ik denk dat een overname er niet in zit. Er is geen bank die het DSB-merk wil hebben. Ook in de organisatie van DSB is denk ik geen bank geinteresseerd. Zelfstandig doorgaan zit er ook niet in. Dit betekent dat er niets anders rest dan de bezittingen van de bank te liquideren in een faillissement.
De vraag is wat die activa waard zijn. Welke partij is geinteresseerd in een hypotheekportefeuille waaraan het risico van allerlei claims hangt. Die portefeuille zal slechts tegen een grote korting kunnen worden verkocht. De boedel zal niet teveel geld opbrengen. Dit is vooral ook een drama voor het personeel. Baan kwijt.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door gtp »

Alles wat gratis is geen lang leven beschoren. ook service moet betaald worden en als er geen koopsompolissen meer verkocht(aangesmeerd) worden zijn er geen of minder inkomsten.

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Borgdrone »

__oi__ schreef:1. DSB is (nog) niet failliet. Dus alle reacties zijn wat voorbarig.Indien ze worden overgenomen, wat het meest voor de hand ligt, gaan ze dus niet failliet.
2. Om Lakeman de schuld te geven lijkt me wat overdreven.
Immers als Lakeman zou oproepen om al het geld bij de ING weg te halen zou niemand luisteren. Dus blijkbaar is er 'iets meer ' aan de hand bij DSB dat een dergelijk oproep zou leiden tot deze situatie. et is eerder de 'bekende druppel' lijkt me. Gevalletje oorzaak en gevolg. Dat Lakeman de boel om zeep zou helpen lijkt me dus enigszins prematuur en tevens onjuist. Indien het al gebeurt dan is het toch echt ome dirkie zelf die het voor elkaar heeft gekregen.

Overigens maak ik me de meeste zorgen om onze smileykoning Noble mocht DSB het loodje leggen. Er is dan immers geen gratis betaalrekening meer! waar moet ie heen?? Welke bank kan gaat ie nu promoten? Wat wordt zijn nieuwe trosradar project?
Inderdaad, dirkie is toch zelf schuld? wordt dat ook niets door vele gezegd over de slachtoffers. Nu is dsb ineens "gedupeerde" en dan krijgen de actievoerders de schuld!!

Laat het een waarschuwing zijn voor ander banken!!!! Noble zou zich nu kunnen vastbijten in bv de Afab met zijn HDV. Alhoewel klanten onder de zelfde condities een hypotheek bij een ING of Rabobank hebben, lopen de rentes uitéén tot wel 10%. ING zou het niet moeten wagen om de rente in een paar maanden naar 14% te verhogen, waarom zouden de DSB of Afab er wel mee wegkomen.

Wat betreft het personeel? Ach, het is te hopen dat ze de hypotheek kunnen blijven opbrengen.

Gedupeerden hoeven de hoop niet te gelijk verliezen, anders is het voor spaarders met meer dan 100.000,= euro. Ook dit is vreselijk, nu zijn er nog vele gedupeerden bij. OOk zij moeten geholpen worden daar heb ik best belastinggeld voor over.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door __oi__ »

@ CB: Volgens mij is Triodos alleen eerste jaar gratis, maar weet het niet zeker.
@ MrVobz: Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Waar het om gaat is dat er hier iets te voorbarig wordt geschreeuwd. Voor hetzelfde geld besluit de overheid te boel over te nemen ( onwaarschijnlijk, ik weet het). Your guess is as good as mine.. ( ok, ok, de jouwe iets beter, maar je begrijpt wat ik bedoel)
@ Guardian72: Overboeken gaat niet meer inderdaad, maar lees net dat opnemen via pin zonder problemen kan. Dus ff die 500 opnemen, en fijne vakantie toegewenst. Ps. wel even snel andere rekening openen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Jan1 »

De betaalrekening bij Triodos zou gratis zijn, maar je moet wel jaarlijks een pasbijdrage van € 13,75 betalen per pas. De pasbijdrage indertijd bij de Postbank wierp grote weerstand op bij meerdere rekening houders.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door rene117 »

bewindvoerder zal worden aangewezen.

Vannacht werd een vergelijkbaar verzoek van DNB nog door de rechter afgewezen omdat DSB nog over genoeg liquide middelen zou beschikken. De rechter oordeelde toen wel dat de positie van DSB zorgelijk is.

De uitspraak van de rechter betekent feitelijk dat DSB onder curatele komt te staan van De Nederlandsche Bank.


DNB heeft een zogenoemde noodregeling voor DSB Bank aangevraagd, omdat het voortbestaan van de bank in gevaar is gebracht doordat klanten massaal geld van hun rekening haalden. Daarnaast staat de solvabiliteit, de mate waarin de bank aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen, volgens de centrale bank onder grote druk.

DNB liet ook weten dat het niet gelukt is om DSB een doorstart te laten maken onder de hoede van vijf banken. Het gaat daarbij om Rabobank, ABN Amro, ING, Fortis en SNS. De banken durfden een overname niet aan, omdat gedupeerde klanten mogelijk grote schadeclaims gaan indienen. Ook vreesden ze voor verliezen op kredieten die door DSB Bank zijn verstrekt.

De noodregeling houdt in dat bewindvoerders de zaken bij DSB Bank gaan afwikkelen. Klanten kunnen nu niet meer bij hun geld. Spaarders kunnen straks wel aanspraak maken op het depositogarantiestelsel. Zij krijgen daarmee tot 100.000 euro van hun spaargeld terug.

Pieter Lakeman, de voorzitter van Stichting Hypotheekleed die eerder aanstuurde op een faillissement van DSB, toonde zich verheugd over het besluit van de rechtbank. ,,Ik ben blij dat dit is gebeurd. Het is een opsteker voor de slachtoffers van de DSB bank die te hoge hypotheken zijn aangegaan'', aldus Lakeman bij RTL Z. ,,Onze bedoeling was Scheringa buitenspel te zetten. Scheringa was tot het laatst toe alleen maar zijn eigenbelang aan het najagen. Nu de bank onder curatele is gesteld, heeft Scheringa niets meer te vertellen.''


De Stichting Hypotheekleed heeft klanten van de bank anderhalve week geleden opgeroepen hun geld bij de bank weg te halen, waarna de DSB-site voor internetbankieren enkele dagen moeilijk bereikbaar was.

Het ministerie van Financiën stelde in een verklaring dat er niet aan een noodregeling voor de DSB Bank was te ontkomen. ,,Het toewijzen van een noodregeling voor DSB Bank was onvermijdelijk. De staat, De Nederlandsche Bank (DNB) en een consortium van vijf banken hebben dit weekeinde gezocht naar een oplossing, maar de risico's voor alle partijen bleken te groot'', aldus de verklaring.

Volgens het departement was er sprake van een constructief overleg en was de wil aanwezig eruit te komen. In het consortium waren de Rabobank, ABN Amro, ING, Fortis Bank Nederland en SNS vertegenwoordigd.

Minister Wouter Bos is vastbesloten om de gevolgen voor de klanten van DSB zo beperkt mogelijk te houden. Voor de spaartegoeden treedt naar verwachting snel het depositogarantiestelsel in werking, waarbij tegoeden tot 100.000 euro worden terugbetaald. Bos is maandagmiddag (13.30 uur) aanwezig bij de persconferentie in het gebouw van DNB.

Spaarders die gebruikmaken van een zogenoemd achtergesteld deposito bij DSB, kunnen niet terugvallen op het garantiestelsel. Ook wisten zij dat ze als laatste hun geld zouden kunnen terugzien als er ooit een faillissement of noodregeling zou komen voor de bank. Een achtergesteld deposito was voor spaarders interessant vanwege de hoge rente van 6,5 procent.

Financiën benadrukt dat de problemen bij DSB niet zijn ontstaan door de financiële crisis, maar het gevolg zijn van ,,de bedrijfsvoering, onrust bij klanten, onduidelijke communicatie en de onzekerheid die daardoor is ontstaan''. (ANP/ TELETEKST/ BVDL)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door Noble »

Indien het inderdaad op een failliet aankomt....

"schuldige" lijstje naar mijn idee:

*) DSB zelf... (had gewoon deze mensen moeten weigeren daar ze niet met geld kunnen omgaan..)

*) Media, ja ook RADAR... deze keken alleen naar de sensatie waarde, en dat doet het goed,
Lakeman zijn "verleden" was niet terzake...vinden ze...

*) de politiek...
Jawel, het is stemmetjes-verkrijgen tijd, en dan schreeeuwen ze HARD en onverstandig....
ALLES voor stemmetjes.. slachtoffers NIET belangrijk...

*) DNB, door op de uitspraak van Lakeman slechts te reageren met:
onverstandige uitspraak.. en de slechte contole als DNB

*) AFM , falende controle.. maar anders kunnen we ook niet verwachten van deze tandeloze teckel...

*) Lakeman, eerst zélf klanten benadelen en dan aan de andere kant van de balie gaan staan......
en dezelfde klanten in het ravijn duwen...maar bracht gelukkig voor hém wél geld op... goed gedaan kerel..



Maar veel belangrijker is... WIE gaan er hier ECHT de dupe van zijn???
en in volgorde van minste last tot ergste...


*de goede klanten met spaarcentjes....
deze ondervinden slechts een tijdelijke last.. net als ik.
deze kunnen even niet bij de DSB rekening maar kunnen prima met geld omgaan
en werken/bankieren straks dan gewoon via een andere rekening.

* ALLE nederlanders...
want er KOMT natuurlijk uiteindelijk een rekening bij de staat...

* dié groep die dus niet met geld kan omgaan..
Deze krijgen de hardste klappen, al hebben ze dat NU nog niet door.
Deze mogen Lakeman danken.. (hum..) voor wat er op hun af kan komen...


en ik dan??

heheheh, niks aan het handje... ik ga gewooon méér via de duitse banken route doen.
Enige tijd geleden ben ik al gestopt met mijn buitenlandse reizen via NL luchthavens...
en nu dus ook mijn geldstroom ombuigen...
want zeg nu zelf.. als 2 en-een-halve-paardekop, DIT een nederlandes bank kan aandoen
met ondersteuning van MEDIA als RADAR etc.. en POLITIEK... bbrrr....

dan moet ik gewoon méér over de grens gaan kijken

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Op zich een goede tip om je geld maar te gaan verspreiden over de grens :wink:


CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Meneer Lakeman en volgelingen........ Bedankt!!!!!

Ongelezen bericht door CB »

en ik dan??

heheheh, niks aan het handje... ik ga gewooon méér via de duitse banken route doen.
Enige tijd geleden ben ik al gestopt met mijn buitenlandse reizen via NL luchthavens...
en nu dus ook mijn geldstroom ombuigen...
want zeg nu zelf.. als 2 en-een-halve-paardekop, DIT een nederlandes bank kan aandoen
met ondersteuning van MEDIA als RADAR etc.. en POLITIEK... bbrrr....

dan moet ik gewoon méér over de grens gaan kijken
Wat dacht je van helemaal over de grens verkassen. Lijkt me veel makkelijker voor je. :lol:

Gesloten