LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na Icesave, welke bank is de volgende?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Welke bank zal na Icesave gaan omvallen?

NIBC
10
27%
Credit Europe Bank
1
3%
AT Bank
1
3%
Garanti Bank
0
Geen stemmen
The Economy Bank
0
Geen stemmen
DSB Bank
13
35%
Argenta
4
11%
DHB Bank
0
Geen stemmen
Aegon Bank
2
5%
een andere bank (welke?)
6
16%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Icesave is omgevallen en heeft vele rekeninghouders gedupeerd. De vraag die men uiteraard kan stellen welke bank hierna om zal gaan vallen. Dus mijn vraag is: welke bank valt na Icesave?

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door Kicoa »

Volgens mij kun je beter vragen welke bank NIET gaat omvallen... ik ben alvast oude sokken aan het zoeken.

supersaver
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:06

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door supersaver »

Ik ben als sinds jaren een hele trouwe spaarder bij Argenta. Ik zal je eerlijk zeggen ik ben harstikke gelukkig, want ik heb gewoon een heel veilig gevoel.

Argenta Spaarbank NV is al meer dan 50 jaar een onafhankelijke bank met 100% familiaal aandeelhouderschap. Argenta is dus niet beursgenoteerd, en is dus ook niet overgeleverd aan de grillen en speculaties op de beurs. Dat is in deze tijden heel fijn.

In België en in Nederland heeft Argenta een ijzersterke kredietportefeuille, waarbij altijd alleen kredieten zijn verstrekt aan zeer kredietwaardige particuliere cliënten.
Argenta heeft niet belegd in hypotheken aan minder kredietwaardige kredietnemers (zgn. sub-prime leningen) en houden zij geen aandelenportefeuille aan.

De hele kredietcrisis waait aan Argenta voorbij dus ik weet zeker dat mijn pensioen hier veilig staat.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Argenta Spaarbank NV is al meer dan 50 jaar een onafhankelijke bank met 100% familiaal aandeelhouderschap. Argenta is dus niet beursgenoteerd, en is dus ook niet overgeleverd aan de grillen en speculaties op de beurs. Dat is in deze tijden heel fijn.
Dit klinkt als reclame. Wel eens afgevraagd wat er met Argenta gaat gebeuren wanneer de kredieten en hypotheken niet meer worden terugbetaald?

Carlos6a
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:28

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door Carlos6a »

Hadden we een aantal weken geleden ook niet die verklaringen van Fortis dat er 'niets' aan de hand was en dat ze 'solide' waren.

Ook Argenta leende bij de collega's wat momenteel helemaal onmogelijk geworden is.

Hoeveel van haar hypotheken met vaste rente heeft Argenta gehedged?

Het is altijd gebruikelijk dat een bank niet haar hele portefeuille afdekt voor alle klanten die hun rente hebben vastgezet. Door echtscheidingen, verhuizingen, oversluitingen, etc is er altijd een deel wat voortijdig komt te vervallen. Tot voor kort was dit risico vrij goed in te schatten en bij fluctuaties was het nooit een probleem om een eventueel tekort 'tijdelijk'te lenen bij een collega bank.

Dit bij elkaar lenen kan nu niet meer en de noodkredieten van de centrale banken kennen een gemiddeld rentepercentage van ruim 11%.
Stel dat hier hypotheken tegenover staan die 4,5% opbrengen, dan kun je nagaan hoe snel je door deze noodkredieten heen bent. Dit blijkt ook wel en geld toeleggen op je uitlening zorgt voor een flinke hefboom op het verlies.

Tel daar ook nog de vele opnames/overboekingen van spaarrekeningen bij en het effect wordt nog eens flink versterkt, omdat er nog meer geleend moet worden tegen hoger percentages.

Wanneer de situatie niet snel stabiliseert zou ook Argenta binnen twee weken wel failliet kunnen zijn

perdu
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 jul 2008 14:19

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door perdu »

Ik wilde vorige week een X bedrag op de betaalrekening laten overschrijven.

Werd en het wachtwoord en de Tanlijstcode geblokkeerd. Heb geen risico genomen en na het ontvangen per mail uit Breda van een nieuwe Tanlijst en wachtwoord alles terug laten boeken.

25 miljard schrijven ze dat ze beheren is helemaal niets.

Resource4all
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 okt 2008 07:55

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door Resource4all »

Om een voorspelling te maken welke banken om gaan vallen is niet relevant en dient alleen maar voor het creeren van meer angst, schaarste en afhankelijkheid. Dit is wenselijk voor de heersende macht en maakt de bevolking slaaf van het monetaire systeem. Kennis van het financieele systeem en hoe macht gecreerd wordt is dan ook essentieel om een juist inzicht te krijgen en de juiste keuzes te maken.

De Documentaire "Zeitgeist Addendum" die vorrige week op internet in premiere ging geeft een duidelijk inzicht in de heersende financieele problematiek. De film is geheel gratis te zien op internet. Google "Zeitgeist Addendum"
Laatst gewijzigd door Resource4all op 09 okt 2008 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

tonw2008
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jul 2008 17:25

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door tonw2008 »

Doe aub niet mee aan deze onzin.
Het stemmen over de volgende bank die omvalt is nu werkelijk het zaaien van angst onder de mensen.
Ik hoop dat dit onderwerp van de site wordt gehaald.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

In het NRC van gisteren een heel artikel over NIBC, die zouden wel eens heel goed uit deze crisis kunnen gaan rollen.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ben benieuwd.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Doe aub niet mee aan deze onzin.
Het stemmen over de volgende bank die omvalt is nu werkelijk het zaaien van angst onder de mensen.
Wie een beetje realiteitszin heeft weet dat er alle reden is voor angst als het gaat om de financiele sector.

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door faas1 »

Het feit dat Argenta geen beursgenoteerd bedrijf is kan aan de ene kant een voordeel zijn, geen koersschommelingen e.d. Maar het kan aan de andere kant ook een heel groot nadeel zijn. Want waar kan Argenta in geval van nood snel geld vandaan halen??? Banken houden op dit moment ook voor elkaar de hand op de knip....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je als beursgenoteerd bedrijf in geval van nood geld moet aantrekken met een aandelenemissie, dan ben je wel erg ver gezakt. Want omdat de aandelenkoers dan vanwege de nood al erg laag staat, zul je relatief veel aandelen moeten emiteren. Verder zie ik eigenlijk geen voordelen van een beursgenoteerd bedrijf t.o.v. niet-beursgenoteerd.

Dan kun je beter een je aandelenkapitaal bij een beperkt aantal aandelhouders hebben, die eerder geneigd zullen zijn tot een kapitaalinjectie dan een heleboel anonieme aandeelhouders bij een beursgenoteerd bedrijf.

Wilbertvandenbroek
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 okt 2008 08:37

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door Wilbertvandenbroek »

Hoe komt het dat er een groot deel van de stemmen bij dsb bank staan? Ik heb mijn lopende rekening bij dsb, en tot nu toe had ik het idee dat dit een redelijk stabiele bank is, maar dat is echter een misplaatst gevoel waarschijnlijk. Kan iemand mij vertellen of dsb bank een veilige bank is?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door mattie »

Wilbertvandenbroek!
Het schijnt dat DSB in de problemen zit,dit is al in diverse artikelen geschreven!
Ook jort Kelder en een deskundige in (de werels draait door,of pauw en witteman) dinsdag haalde dit weer aan, jort kelder zei,ik hoop dat ze het einde van het jaar nog halen ik hou mijn hart vast!
Ik ben een van de vele gedupeerden van DSB,en ik gun het ze van harte!!
Vooral na een laatste bericht,dat ze iemand zo tegen de muur hebben gedreven,dat deze persoon er een einde aan heeft gemaakt!!
DSB is voor mij de meest onbetrouwbare gewetenloze bank die er is!
En mischien bent u onwetend? maar uw extra % komen van deze mensen,die door leugens en bedrog door DSB in de val zijn gelokt!!!
MVG Mattie

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door __oi__ »

DSB is volgens mij redelijk safe. Echter van mij krijg je net zo veel garantie als van ijslandse regering.

Reden waarom DSB zo vaak is aanvinkt is omdat die erg bekend is bij de mensen die hier komen, en tevens vaak in een negatief daglicht wordt geplaatst. Wellicht is het meer de hoop van mensen dat er iets met die bank gebeurt.
Andere genoemde banken zijn voor een groot deel totaal onbekend bij de meeste mensen.
NIBC is waarschijnlijk het meest riscovol van de genoemde banken die bekend zijn en enige omvang in nederland hebben.( NIBC, Aegon, Argenta, CEB).
Laatst gewijzigd door __oi__ op 09 okt 2008 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door mattie »

Mijnheer van de Broek!
Lees hier bij banken onder DSB slachtoffers,pag 12 Tonnetje Schuld!
En lees onderaan op pag 13 het comentaar van piet van stichting Pal!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door mattie »

O ja Oi?
Zeker hoop ik daar van harte op!
Maar ik zeg niet zo maar wat!
Ik heb er veel over gelezen,een het is ook verschillende keren op tv aangehaald,oa door jort kelder en anderen!
Mattie

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door __oi__ »

Jeetje, Jort Kelder en anderen. Tja, dat had ik even over het hoofd gezien. Jort Kelder is immers een auoriteit op financieel gebied doordat hij jaren in staat is geweest op te tellen hoeveel geld de 500 rijkste mensen van ons land hebben?

Begrijp me niet verkeerd hoor. Leuke vent die Jort, zegt ook vaak leuke dingen die ook nog steekhoudend zijn, maar om hem als autoriteit aan te voeren gaat me iet wat ver.
En nee, ook ik ben niet die autoriteit.. reageer enkel en alleen op een poll. NIBC lijkt qua structuur enigszins op de landbanski/icesave, vandaaar mijn keuze. DSB is meer een reguliere bank, zij het met een iets andere verkoopmethodiek (understatement).

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Na Icesave, welke bank is de volgende?

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Oi
Met anderen bedoel ik economen en deskundigen op financieel gebied!
Vergeef me dat ik hun namen niet heb onthouden!
ik heb een bericht geplaatst,DSB in de problemen??
Daar kreeg ik een reactie op met een link,en trek je eigen conclusie maar!
Dat heb ik bekeken,en kwam ook daar heel veel berichten tegen dat het niet goed gaat daar!!
Maar het vreemde de volgende dag was de reactie plus link compleet verdwenen??
Raar he????
Mattie

Gesloten