LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nationale nederlanden verzekering

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jeep-cj
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2006 20:12

nationale nederlanden verzekering

Ongelezen bericht door jeep-cj »

enige jaren geleden bij de ing een hypotheek afgesloten
daarnaast verplicht een beleggings rekening moeten nemen om aan het eind van de looptijd de hypotheek af te lossen
nu blijkt dat het beleggen niet erg voorspoedig is verlopen (tja het is tochniet hun geld)en ik dus nog niet de helft van mijn ingelegde geld terug krijg,ik had het beter op de bank kunnen zetten
ik vind het heel vreemd dat de nationale nederlanden mij van de waarde daling nooit op de hoogte heeft gesteld of heeft moeten stellen
hebben zij hun plicht verzuimd of kan dit zomaar???
vr groet willem

arnoud2
Berichten: 66
Lid geworden op: 31 jan 2006 09:29

Re: nationale nederlanden verzekering

Ongelezen bericht door arnoud2 »

Willem,

De tussenpersoon ontvangt jaarlijks waarde-overzichten die hij dient door te sturen naar de klant.

Gezien de ontwikkelingen op jouw beleggingsrekening is men dat wellicht "vergeten "

jeep-cj
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2006 20:12

Re: nationale nederlanden verzekering

Ongelezen bericht door jeep-cj »

Ja dat blijkt!
maar kan ik ze hiervoor aansprakelijk stellen
uiteindelijk doe ik niet voor niets via hun ,anders kan ik zelf wel naar de beurs gaan

gr wim

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: nationale nederlanden verzekering

Ongelezen bericht door rednax »

Wat heb je nu lopen: een beleggingsrekening of een beleggingsverzekering ?

Van een beleggingsrekening krijg je periodiek (per maand, kwartaal ofzo) een overzicht. Hieruit had je al kunnen opmaken dat beleggen de afgelopen jaren niet zo geweldig is gelopen.

Van een beleggingsverzekering (in geval van ING zal het om een Flexibel Verzekerd Beleggen polis gaan) wordt inderdaad ieder jaar een overzicht van de prognoses verstrekt. Het gaat in geen geval om een waarde overzicht.

Er is ook goed nieuws: na wat mindere jaren komen betere jaren.

En beleggen is natuurlijk lange termijn werk, helemaal in combinatie met een hypotheek, die voor meerdere decennia zal lopen. Ik neem aan dat je in de "gouden jaren" (lees hoge koersen) bent ingestapt, dan is het inderdaat nogal een rare gewaarwording dat het lijkt of er totnutoe geen rendement is behaald.

Tegen het eind van de looptijd is het in ieder geval aan te raden naar de opgebouwde waarde te informeren zodat je dan kan besluiten te switchen naar minder risicovolle fondsen zodat de dan opgebouwde waarde redelijk vast naar het einde van de looptijd kunt vasthouden en daarmee het beoogde doel, aflossen van de hypotheek, kunt bewerkstelligen.

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: nationale nederlanden verzekering

Ongelezen bericht door simmetje »

NatNed verstrekt jaarlijks een opgave.

Toevallig vorige week nog een NatNed polis overgenomen om aan een eigen hypotheek te koppelen. Ik vind het dan altijd prettig als ik de waardeoverzichten erbij heb.

Gesloten