LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAS OP MET AUTOMATISCHE INCASSO STAATSLOTERIJ

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja das een dure manier om te leren minder blond te zijn en zomaar dingen te ondertekenen.

Verder verdient de Postbank hier natuurlijk zoiezo geen fluit aan, die beheren alleen maar je geld. Het contract is iets tussen jou en de Staatsloterij, daar speelt de bank geen rol in.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: PAS OP MET AUTOMATISCHE INCASSO STAATSLOTERIJ

Ongelezen bericht door Jonjo »

Wat denkt U van internetbankieren, hoef je geen maand op je dagafschrift te wachten en kun je zelfs zo vaak als je wilt de rekeninggegevens bekijken.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: PAS OP MET AUTOMATISCHE INCASSO STAATSLOTERIJ

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Dilbert29,

zit net even je antwoorden te bekijken van vandaag bij de verschillende onderwerpen. Wil je svp of een normaal antwoord geven of helemaal NIET? Geen gezeur over een eigen mening ofzo, want dat mag, maar svp wel meer respect tonen. Anderen zetten niet iets op het forum om afgekraakt te worden, maar omdat ze echt ergens antwoord op willen hebben.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: PAS OP MET AUTOMATISCHE INCASSO STAATSLOTERIJ

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dus ik toon geen respect door mijn eigen mening te geven? Zal ik dan maar meteen ophouden met ademen, heeft niemand meer last van me.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: PAS OP MET AUTOMATISCHE INCASSO STAATSLOTERIJ

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Dilbert, ik wil niet dat je stopt met ademen...en stel je niet aan, je reageert als een puber.

Sorry Donna, nog even over je vraag mbt incasso.
Kun je je bank niet opdracht geven om de incasso te 'storneren'?
Volgens mij kun je dit soort incassi gewoon terughalen, dan reageren zij daarna echt wel!

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: PAS OP MET AUTOMATISCHE INCASSO STAATSLOTERIJ

Ongelezen bericht door Ricert »

Automatische incasso's van loterijen kun je nooit storneren. Dan zou namelijk de dag na de trekking half Nederland dat doen omdat er niets gewonnen is.

Een blokkade word er ook niet opgezet als je met de (post)bank belt. Want stel de bank gaat er mee akkoord, zet er een blokkade op, en promt win je op dat lot een miljoen. Dan kan het voorkomen dat de klant zegt ja maar ik heb nooit opdracht gegeven voor die blokkade en dan draait de bank dus voor die 1 miljoen euro op.

Wat je kan doen als de desbetreffende loterij weigert zich aan de regels houden is een brief schrijven naar je bank met een geldige handtekening en het nadrukkelijke verzoek er een blokkade op te zetten. Dan kan als uitzondering dat geregeld worden want dan kan de bank na de tijd echt bewijzen dat de klant dit ook gewild heeft

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: PAS OP MET AUTOMATISCHE INCASSO STAATSLOTERIJ

Ongelezen bericht door Ricert »

Ze weigeren dat niet. Ze mogen het niet!!
Als het namelijk geincasseerd is speel je mee en maak je dus theoretisch gezien kans op een prijs.
Maar het blijft natuurlijk erg vervelent want als consument zit je er maar mooi mee

Gesloten