LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
student538

Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door student538 »

Mensen die bankieren bij ASN en iets hebben gepind bij de Kijkshop: Deze bedragen worden mogelijk dubbel afgeboekt. Vandaag zag ik op mijn rekeningafschrift een bedrag staan van 25 mei 2011 die vandaag is afgeschreven. Let dus goed op!

De laatste boekdatum is 25 mei 2011 maar deze staat bij de datum van vandaag.

25-05-2011 EUR 99,99 KV005
KIJKSHOP 1031 Moleneind
017187 20110525 10.19.00 € 99,99
25-05-2011 KIJKSHOP 1031 DRACHTEN
25.05.2011 10U19 KV005 PE9301
MCC.8931 € 99,99
Laatst gewijzigd door student538 op 08 jun 2011 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door hobby1 »

Dan heb jij toch geluk gehad, dat da afboeking pas vandaag was.
Waaruit blijkt, dat het een dubbele afboeking kan zijn?
Zelf de naam van het topic is niet juist, want Kijkshop heeft er niets mee te maken.

student538

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door student538 »

Omdat ik gebeld heb met ASN bank. Waaruit blijkt dat er dubbel afgeboekt is? Zie bank afschrift wat ik hier heb neergezet. Ik heb gepind bij de Kijkshop. De ASN bank gaat proberen het geld terug te halen. Eerder gebeurde dit bij Subway. Maar die hadden het zeer snel terug geboekt. Subway in dat geval. Als je van mening bent dat de naam van de topic verkeerd is, dan adviseer ik je contact op te nemen met de beheerder van dit forum.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Student :

Mischien dan "Pinbetaling bij Kijkshop & ASN rekening - dubbel afgeboekt"?

Omdat het kennelijk bij de ASN gebeurt.
Bij mijn Rabo (nu opgeheven) en ING rekening i.c.m. pinnen bij kijkshop is dit niet voorgekomen (tot op heden)

student538

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door student538 »

ASN bank heeft aangegeven dat een batch dubbel is gedraaid waardoor er ongewild het bedrag 2 x is afgeschreven. Wie de verantwoordelijke hiervoor is weet ik niet. Ik heb ook niet gezegd dat Kijkshop hier verantwoordelijk is. Ik heb alleen maar aangegeven dat er bij een pin betaling van de Kijkshop dubbel is afgeboekt.

Het geld is inmiddels met 1 telefoontje opgelost en weer terug gestort. Dat was met de DSB bank wel anders. Daar moest ik zelfs de bank wet faxen om gelijk te krijgen. Melding Onterechte Incasso kenden zij niet en omdat dit niet in hun algemene voorwaarden stond vermeld deden zij daar niet aan.

ASNBankWebcare
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2011 17:06

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door ASNBankWebcare »

Beste klanten,

Door een fout van onze kant zijn een aantal betalingen met SNS Wereldpas op 25 mei 2 keer afgeschreven. Deze foutieve boekingen worden momenteel hersteld.

Met vriendelijke groet,
Het webcareteam van de ASN Bank
Voor vragen, zie graag: http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=9429

vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door vakkiel »

Beetje flauw om gelijk een topic te openen voor een klein foutje dat bijna direct opgelost is.... :roll:

student538

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door student538 »

Ik wilde hiermee aangeven dat dit soort dingen dus mis kunnen gaan en aangeven dat het belangrijk is dat je bankafschriften controleert. Dubbele batch draaien is dus mogelijk waardoor bedragen dubbel afgeschreven worden. De ASN bank is mijn bank en daar ben ik erg te vreden over. Zie ook http://www.eerlijkebankwijzer.nl Fouten maken is menselijk. En ASN heeft dit dus keurig opgelost en dat mag ook vermeld worden en is mijn in ziens niet flauw! Het was super snel opgelost. :D

Bovenstaande bericht staat SNS wereld pas, dat moet de ASN wereld pas zijn. :wink:

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door masterslave »

student538 schreef:Ik wilde hiermee aangeven dat dit soort dingen dus mis kunnen gaan en aangeven dat het belangrijk is dat je bankafschriften controleert. Dubbele batch draaien is dus mogelijk waardoor bedragen dubbel afgeschreven worden. De ASN bank is mijn bank en daar ben ik erg te vreden over. Zie ook http://www.eerlijkebankwijzer.nl Fouten maken is menselijk. En ASN heeft dit dus keurig opgelost en dat mag ook vermeld worden en is mijn in ziens niet flauw! Het was super snel opgelost. :D

Bovenstaande bericht staat SNS wereld pas, dat moet de ASN wereld pas zijn. :wink:
Zoals vakkiel al heeft aangegeven, is dit een topic om jouw interessant te maken.
Dit soort fouten gebeuren dagelijks, en worden meestal net zo snel opgelost, als bij jouw.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door ruud_a »

Door de onoverzichtelijkheid van pinbetalingen op een bankafschrift als je je pas regelmatig gebruikt loop je het risico dat je geld kwijtraakt
Eigelijk moet je al je kasbonnen bewaren en ze controleren met je bankafschrift
Bij de supermarkt wordt echter steeds vaker gevraagd of je de kasbon wilt hebben en vaak moet je er zelf eerst om vragen

Bij de OVchipkaart kun je al helemaal geen transactiebon krijgen bij inchecken en uitchecken
Eventuele onterechte afboekingen zijn dan ook geheel voor eigen risico, omdat je geen enkel bewijs hebt iets aan te tonen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ruud_a schreef: Bij de OVchipkaart kun je al helemaal geen transactiebon krijgen bij inchecken en uitchecken
Eventuele onterechte afboekingen zijn dan ook geheel voor eigen risico, omdat je geen enkel bewijs hebt iets aan te tonen
En daarom is de OV chipkaart zwaar vervelend als je reiskosten wilt declareren, bijvoorbeeld bij je werkgever.
Facturen / betaalbewijzen? Nee hoor - dat kan niet :|

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door masterslave »

ruud_a schreef:
Bij de OVchipkaart kun je al helemaal geen transactiebon krijgen bij inchecken en uitchecken
Eventuele onterechte afboekingen zijn dan ook geheel voor eigen risico, omdat je geen enkel bewijs hebt iets aan te tonen
Je kan via "Mijn OV Kaart" jouw in- en uit check data/tijd zien, en eventueel reclameren, en zelf deze overzicht printen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

masterslave schreef: Je kan via "Mijn OV Kaart" jouw in- en uit check data/tijd zien, en eventueel reclameren, en zelf deze overzicht printen.
Dat scheelt dan iets.
Maar, waarom geen bon als je een abonnement koopt?
Makkelijker? Niet echt.

(maar nu gaan we off-topic geloof ik)

student538

Re: Pin betaling op 25 mei 2011: dubbele afboekingen

Ongelezen bericht door student538 »

Bij de OV Chipkaart kun je een bon uitdraaien bij een OV-chipkaart automaat. Let wel deze bonnen kun je niet gebruiken voor restitutie omdat de in- en uitstap halte niet bij staat vermeld. Deze kun je laten uitdraaien op www.ovchipkaart.nl echter niet alle transacties komen naar voren. Bij de supermarkt vraag ik altijd naar de kassa bon. Misschien wel beter dat je gewoon pint voor contant geld bij een betaalautomaat en daarmee je betalingen doet. Helaas mag je maar 1 x pinnen bij een andere bank dan waarbij je zit.

Gesloten