LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
robbertbreda
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:43

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door robbertbreda »

Hetzelfde gezeur ontkoppelen. moet een pas hebben om te activeren
Omdat ik bij de rabobank wel een pas heb hoef ik hem niet van de postbank.
Wordt gek van die mails telkens pas na 2 dagen antwoord, helpdesk (is dus een ordinaire callcentre zegt), (ik kan verder niets voor uw doen het standaard praatje) heb van ellende maar een pas aangevraagd en de kosten van 10 euro voor mij rekening nemen zelfs dat crediteren ze niet met het vertellen van die argumenten. Dus door hun ontkoppeling moet ik dus 10 euro betalen gaat me niet om 10 euro maar om principe, Heb dus de pas aangevraagd om bij mijn eigen geld te kunnen duurt trouwens 1 week en vervolgens het geld overboeken en de rekening opheffen
Laat de leeuw niet in ons hempje staan was het toch? Of was het de klant die ze in hun hempje late staan? Ik bedank ik ieder geval na 18 jaar

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Noble »

@ robbertbreda

Kon je niet gelijk "opheffen" ??

robbertbreda
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:43

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door robbertbreda »

Ja was eigelijk makkelijk geweest maar door deze handeling hoop ik misschien op coulance?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Jan1 »

Coulance krijg je niet, daar is het lichaam van de Postbank veel te log voor, let wel je hebt met het callcenter van deze bank te doen, deze hebben nauwelijks binding met die bank, ook heb ik eens een telefonisch gesprek gevoerd met iemand die nauwelijks Nederlands kon spreken.

robbertbreda
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:43

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door robbertbreda »

Ja het is triest dat je niet verder meer kan prikken dan die verdomde callcentre.

Het zij standaard gesprekken en antwoorden

Essent hetzelfde gezeur tot je wel iemand aan de telefoon krijg van het bedrijf na klachten.
Ziggo ook zo'n goed voorbeeld.

Tja het dom om niet naar hub klanten te luisteren zeker in deze tijd erg dom.
Bedankt voor je reactie Jan

Ongerust
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:22

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Ongerust »

Nog meer ergenis is dat je voor inlichtingen bij de "helpdesk"ook nog eens 10 cent per minuut kwijt bent.
Dus, Postbank gaat over naar ING en het kosten daarvan worden verhaald op de klanten.
Prima service toch?
Ik weet wel dat als ik mijn nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord heb en ik kan weer inloggen op mijn eigen rekeningen, dat ik dan heeeel snel weg ben bij de Postbank.
Het zou voor de Postbank cq ING heel goed zijn om dit soort forums eens te lezen. Leren ze ook nog wat van misschien?

robbertbreda
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:43

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door robbertbreda »

Sterker nog ik heb ze de link van deze forums gemaild
En dan nog niet over de brug komen heb je dan oogkleppen of niet.
Of wil je zoeits van hoe kom ik zo snel mogelijk van mijn klanten af of zo.

Fijne zondag

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Noble »

Nog meer ergenis is dat je voor inlichtingen bij de "helpdesk"ook nog eens 10 cent per minuut kwijt bent.
nou moé..... dat roep ik al diverse malen...


ik maakte de vergelijking:
als je in de (bv) HEMA bent, en vraagt wat aan winkel personeel, weet u waar.....

zeggen ze dan oók: dat kost u 10 ct per min??


nee toch???

waarom dan wél bij zoveel bedrijven tegenwoordig....???


gekke was dat eigenlijk NIEMAND hier op het forum het nét zo raar vond als ik... :wink:

sterker nog, sommige zeiden: tja, service kost geld.... :lol: :lol: :lol:

robbertbreda
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:43

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door robbertbreda »

Blijbaar pikken we het enaccepteren wij het het is toch eigenlijk te gek als je als klant iemand wilt spreken daar grof geld voor moet betalen en dan vervolgens nog eens een half uur aan de lijn langt in de wacht express heb ik het idee.

Dan hebben ze toch gelijk dat al binnen.

Maar wij hebben het als mensen toch allemaal geaccepteerd.

Ongerust
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:22

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Ongerust »

Toen ik las dat de info 10 cent per minuut kost had ik al zoiets van""Welja joh, waarom niet hè...kan er ook nog wel bij toch?"
En toen de computer het zei begon ik langzaam iets te krijgen van "Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik iemand echt te spreken krijg" Gevolg was dat er een stem kwam die zei dat het "drukker was dan we normaal van hen gewend zijn en de wachtijden op konden lopen tot een paar minuten" en ik een keuze menu kreeg waarop ik in kon toetsen dat het om het ontkoppelen ging. Toen kreeg ik vrij snel iemand aan de lijn die beweerde dat "alles gewoon werkte". Ik heb er wel even wat van gezegd dat ik het heeeel erg raar vond dat ik door dit hele gedoe nog eens een keer extra geld kwijt ben om informatie te krijgen terwijl de schuld toch bij hen ligt en dat ik het een zeer kwalijke zaak vind dat het 10 cent per minuut kost voor info waar je niets aan hebt.
Reactie is dan "Tja mevrouw, ú belt ons niet andersom, ú wilt inlichtingen, niet andersom." Op mijn reactie dat ik die info niet nodig had als de Postbank zijn werk zou doen kreeg ik een beetje lacherige reactie.
Heb ik die jonge dame nog even verteld dat als ik dit soort dingen bij mijn klanten zou uit halen het niet best zou zijn voor de zaken, maar dat het bij míj niet op zou komen om informatie extra in rekening te brengen bij de klanten, kreeg ik als reactie "oh dus als klanten u bellen voor informatie, kost het ze niets?" mijn reactie "Ja maar geen 10 cent per minuut"
Na al dit alles was ik nog geen stap verder en kan ik nog steeds niet in mijn prive rekeningen.
Ergenis alom dus.
Ik hoop dat Radar en Kassa en Consument TV het mailtje dat ik gestuurd heb over de Postbank en hun manier van doen, op pakken en ons kunnen helpen.
Het duurt al veel te lang voordat Postbank of ING reageert.

robbertbreda
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2008 11:43

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door robbertbreda »

Ik heb helaas niet kunnen vinden waar ik deze klacht kon deponeren
ik hoop dat ze er een arikel aan wagen.

Net zoals jij zeg als ik zo met mij klanten omga komt er niemand meer in mijn winkel vrees is, verder vin dik dit een zeer onproffesionele manier van doen.

Dan maar niet te denken aan die tan codes via mobiele gsm.
Sorry hoor amateuristisch vind ik het.

sitan
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2008 18:53

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door sitan »

Wat betreft die telefoonkosten van de helpdesk o.i.d., in ieder gaval een 0900 nr, die zijn echt belachelijk!
Een tijd geleden moest ik eigenlijk ook een 0900 nr. van een bedrijf bellen i.v.m. met een fout die ze hadden gemaakt bij automatische incasso's. Ik stuurde een mail maar kreeg als antwoord dat ik telefonisch contact met hen op moest nemen......dus niet, hè!
Ik heb dat bedrijf bestookt met emails op al hun afdelingen; verkoop, bezorging, abonnementen enz. en dan niet 1 x maar een paar keer en ook mét de vermelding dat ik niet van plan was die extra telefoonkosten óók nog eens te betalen terwijl het hun fout was! Uiteindelijk hebben ze zelf telefonisch contact opgenomen met mij dus......de aanhouder wint! En bestook ze gewoon met mails zodat ze er doodziek van worden elke dag jou in hun inbox te vinden :twisted:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Noble »

@ sitan

WELKOM !! in het leger van NIET ingeslapen mensen.

Wieweet helpt dit "bange" mensen om óók hun stem te laten horen.

bang??, jawel, vraag maar eens door waaróm ze er niets tegen ondernemen terwijl ze het met de gang van zaken níet eens zijn....

Sommige zijn zelfs bang voor hun eigen frustratie:
ik kán er niets tegen doen.... je moét wel hé...

of : iedereen pikt het, dus moét ik wel...


nou ECHT niet dus....

PostbankklantAF
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2008 16:00

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door PostbankklantAF »

Ook ik werd op 15 september 'overvallen' door de postbank met de mededeling dat mijn privérekening moest worden ontkoppeld van mijn zakelijke rekening (terwijl DAT nou juist het argument was om destijds Girotel aan te vragen (ook nog zo'n verhaal, maar da's een ander forum, evenals al die storingen bij de postbank.....).

Bij het 'deblokkeren betaalfunctie' van mijn privérekening heb ik vervolgens géén GSM nummer ingevuld (niet omdat ik er geen heb, maar omdat ik het versturen van een TAN per GSM bepaald gevaarlijker vind dan een papieren TAN lijst (ten minste: in sommige van de landen waar ik werk komen SMSjes soms UREN later aan dan ze verzonden zijn. Wier kan er in de tussentijd allemaal bij jouw TAN nummer???
EN geen garantie dat dat 'gratis' SMSje jou niets kost...

Enfin Het systeem 'pikte' het wel dat ik mijn 06 niet invoerde en vertelde me dat de papieren lijst er binnen 5 dagen zou zijn.... NIET dus! Helpdesk gebeld met dezelfde uitkomst als hier al door anderen aangehaald. Het kan ze bij dat callcenter gewoon niets schelen. Zij krijgen hun loon toch wel of jij nou ontevreden bent of niet.

Enfin, ik heb meteen gezegd dat ik mijn rekening zou opheffen, maar dat maakt TOTAAL geen induk. Hoeft ook niet, hoor Postbank! Maar jullie zijn me wel kwijt als (zakelijke en privé) klant.

Ik ben inmiddels op zoek naar een vervangende bank.
Geen makkelijke taak in deze roerige tijden. Er is ook geen handige vergelijkingssite voor zakelijk bankieren, helaas.
Om nog maar te zwijgen van alle incasso's die moeten worden overgezet etc. Daar rekenen ze natuurlijk ook gewoon op.

Maar ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt heb ik in dit forum gezien. Gelukkig bestaan er nog principiële mensen die zich niet door dit soort praktijken laten ringeloren het er voor over hebben om hier niet in mee te gaan.

Succes hiermee allemaal.
TROS Radar: misschien toch eens tijd voor een HELE koude douche voor Postbank?? (En maar meteen voor de aanstichter van dit alles: de ING....).

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Noble »

Maar ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt heb ik in dit forum gezien. Gelukkig bestaan er nog principiële mensen die zich niet door dit soort praktijken laten ringeloren het er voor over hebben om hier niet in mee te gaan.

WELKOM.... het leger groeit gestaag.. :wink:

ambrose
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2008 20:31

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door ambrose »

Naast de zwaar aanbevolen TAN-SMS dienst stoor ik mij ook aan het feit dat voor girofoon betaal opdrachten je een giropas moet gebruiken. Ik heb nog steeds een girobasis pakket en weiger een betaalde giropas aan te schaffen. De grotere veiligheid die postbank als argument aanvoerdt slaat nergens op want op elke kassabon met een postbank pinbetaling geeft naast de rekeningnummer ook het pasnummer aan. Bovendien is via internet bankieren te achterhalen wat de naam en woonplaats is begorend bij de rekening houder en je hebt bijna alle zaken. Alleen de handtekening ontbreekt nog....

Kreatores
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2008 23:20

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Kreatores »

Wil ik dus een overboeking doen, ontvang ik geen SMS. Nouja, kan gebeuren, ik dus op 'Geen TAN-Code ontvangen' klikken. Word ik gebeld, krijg een gesproken TAN-Code. Voer hem in, wat denk je? fout! Na 5 keer werd mijn TAN functie geblokkeerd, na nog 4 keer een 'foutieve' TAN-Code te hebben ingevoerd.
Nu moet ik potv.......me 5 werkdagen wachten op een brief thuis. Belachelijke gang van zaken, geen andere woorden ervoor.

Komt er dan nooit een eind aan het wantrouwen en de eindeloze stroom papierwerk? Een ijskoude douche voor Postbank, of ING, geef het beestje maar een naam.

Ongerust
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:22

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door Ongerust »

Ik dacht dat het gekke rkon bij de Postbank, maar helaas...het kan nog gekker.
Log ik in op mijn zakelijke rekening en wat denken jullie? Krijg ik een scherm waarop me sterk aangeraden wordt om toch vooral ook mijn zakelijke Tancodes via SMS te ontvangen.
Dacht het dus effe niet Postbank.
Nog een geluk dat er de keuze is om door te gaan naar Mijn Postbank enzo.

MAXIEM

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Ik heb zojuist nog weer even kontakt opgenomen met de Postbank en met de afdeling Mijn Postbank Internetbankieren (0900-0958). Voor de klanten die én een zakelijke én daarnaast een particuliere rekening hebben, geldt dat deze rekeningen ontkoppeld worden en dat de particuliere rekeninghouder moet overstappen op de sms-tancode. Voor alle bestaande particuliere rekeninghouders (die dus daarnaast geen zakelijke rekening hebben) geldt, dat zij vooralsnog ook in de toekomst een papieren tancodelijst blijven krijgen. Hoe lang dat nog zal zijn, is ook bij de Postbank niet bekend. Dat zou kunnen veranderen binnen het integratieproces tussen de Postbank en de ING bank. Dat is dus afwachten.

Maxiem.

rbwrdr
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:58

Re: Postbank dwingt klanten TAN-code via mobiele tel. te ontv.

Ongelezen bericht door rbwrdr »

Naast alle persoonlijke voorkeuren van klanten die de Postbank hier niet
meer wenst te respecteren is er nog een praktisch probleem, namelijk de
afhankelijkheid van een GSM netwerk en werkende SMS dienstverlening.

De aanname van de Postbank dat dit altijd beschikbaar is voor haar
klanten is simpelweg onjuist. GSM dekking is in veel landen nog steeds
iets dat beperkt is tot dichtbevolkte gebieden. Terwijl je op vakantie
in de VS welliicht juist het gratis wireless internet van je motel wilt
gebruiken om je financiele zaken te regelen. Helaas ontbreekt de GSM
dekking vaak, zeker als je lekker de natuur intrekt.

Ook in Nederland zijn er genoeg plaatsen waar GSM dekking niet of
nauwelijks aanwezig is. In mijn eigen woning, in een dorp aan de rand
van een provinciehoofdstad heb ik zowel binnenshuis als buitenshuis
bijvoorbeeld geen fatsoenlijke GSM dekking. Op zolder met het raam open
kan ik met moeite bellen op het netwerk van T-Mobile en KPN. De andere
providers zijn geheel niet bereikbaar.

SMS berichten die verstuurd worden op het moment dat de telefoon niet
bereikbaar is verdwijnen in een queue en worden soms pas vele uren later
afgeleverd. Dat is niet prettig bankieren.

Gelukkig heb ik bestaande Mijn postbank accounts en heb ik er in het
verleden expliciet niet voor gekozen om zakelijke accounts te
integreren met prive accounts. Ik word nu slehts geconfronteerd met een
irritant keuzemenu bij elke inlogsessie waarin ik verzocht wordt alsnog
per SMS TAN codes te ontvangen. Op het moment dat de postbank dit gaat
verplichten is zij een vijftal klanten kwijt.

Gesloten