LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank Giropas Basis

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Willem_57
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 18:26

Postbank Giropas Basis

Ongelezen bericht door Willem_57 »

Let op:
Op 22 december 2006 stelt de Postbank mij de vraag of ik de Giropasbasis, die ik op een en/of rekening heb, wil omzetten naar een 'normale' Giropas.

Omdat het hier een en/of rekening betreft en de tweede pas al een 'normale' Giropas is, geef ik op de antwoordcoupon aan dat ik de Giropasbasis niet wil omzetten naar een 'normale' Giropas en dus geen tweede Giropas blief. Vervolgens stuur ik de antwoordcoupon op.

Vandaag, 20 februari 2007 krijg ik weer een brief van de Postbank over hetzelfde onderwerp. De eerste alinea van deze brief eindigt met de zin: "Omdat wij nog niets van u hebben gehoord, ontvangt u van ons deze herinnering".

Mijn eerste reactie was: goh, wat goed van de Postbank, nog niets ontvangen dus even een herinnering sturen. Maar uit mijn administratie blijkt toch echt dat ik al op 6 januari 2007 de Postbank heb laten weten geen interesse te hebben in die tweede pas.
Dus de Postbank maar eens gebeld om ze het dan maar telefonisch door te geven; want wie zegt me dat ze het voor de tweede keer niet ontvangen.

Een medewerkster geeft aan dat de aanhef in die tweede brief verkeerd is! Ze hebben het wel ontvangen, maar een heleboel mensen hebben het waarschijnlijk niet goed ingevuld vertelde ze mij. Ik denk het niet, zei ik nog... tegen dovemansoren. Natuurlijk willen heleboel mensen geen € 10.95 betalen in het geval je twee passen hebt.

De antwoordcoupon is inderdaad gewijzigd: nu heb je alleen nog de mogelijkheid om te kiezen dat je geen Giropasbasis meer wilt....
Eens kijken of dat nu wel goed gaat .....
Misschien sturen ze nog wel een mailing uit om je nog een keer te vragen of je het zeker weet....

Nee, we houden het lekker goedkoop bij de Postbank: twee keer portokosten is toch ook al gauw een Euro :) :shock:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Postbank Giropas Basis

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja tegenwoordig moet je betalen als je gebruik maakt van een dienst. Welkom in de moderne wereld....

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Postbank Giropas Basis

Ongelezen bericht door Inter »

Tja betalen voor trage dienstverlening .

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Postbank Giropas Basis

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je kiest er zelf voor om bij de Postbank te gaan zitten, er zijn banken genoeg in dit land.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Postbank Giropas Basis

Ongelezen bericht door Noble »

ouderwets "doen wat ze horen te doen" is er niet vaak meer bij....

te druk met "kosten doorberekenen" denk ik

en het geld van de giropassen verdelen.. :wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Postbank Giropas Basis

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als jij denkt dat ze er rijk van worden, zou ik zeggen droom lekker verder.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank Giropas Basis

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wat denk jij dat het maken van zo'n pasje kost....

Wat dat aangaat moet ik Dilbert29 gelijk geven, want ze worden er echt niet rijk van. De banken worden rijk van rente. Services kost geld en een pasje is geen service. Een pasje is een persoonlijk bewijs dat je bij de bank lid bent en je sleutel tot jouw geld.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Postbank Giropas Basis

Ongelezen bericht door Peter-O »

Wat denk jij dat het maken van zo'n pasje kost....
Gezien de oplage, nihil....
Wat dat aangaat moet ik Dilbert29 gelijk geven, want ze worden er echt niet rijk van.
Nee, van het pasje MAKEN niet......kost alleen maar.
De banken worden rijk van rente. Services kost geld


helemaal mee eens....
en een pasje is geen service.
JAAAA!!!!! óók mee eens.....
Een pasje is een persoonlijk bewijs dat je bij de bank lid bent en je sleutel tot jouw geld. :wink:
Als ik je tegenkom, krijg je een pin(tje)... GRATIS !!!!!



Banken moeten NIET zeuren over die "sleutel" net zoals supermarkten/winkels niet zeuren over verwarmen van het gebouw of het schoonmaken.

Dit zijn gewoon kostenposten die ERBIJ horen... die je niet APART moet doorberekenen.

Gesloten