LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank banksparen openen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
zomerlust
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:13

Rabobank banksparen openen

Ongelezen bericht door zomerlust »

Wij wilde gaan bank sparen en onze keuze is op de Rabobank gevallen. Dus ik bel de Rabobank en vraag of dit mogelijk is. We zijn namelijk nog geen klant bij de Rabobank. Het kon en we kregen een afspraak over vier weken met een adviseur. Komen we dus over vier weken bij de adviseur. En ze vraagt waar we voor komen?. We willen gaan bank sparen. Ze vraagt of we variabel of vast willen. We zeggen vast en ze vraagt waarom niet variabel, nee we willen vast omdat dat zekerheid geeft. Kijkt ze in de computer kan het opeens niet, het product is alleen voor klanten. Nu wij willen klant worden dus waarom niet. Nee je moet een rekening , hypotheek en verzekeringen hebben bij de bank. Wel ik zeg dat we in de toekomst meer willen doen maar nu nog even niet. Ze zal het vragen en belt ons erover terug. Krijg ik twee dagen later een telefoontje dat het niet kan want we moeten een totaal pakket hebben. Ik zeg ik wil ook een betaalrekening openen. Nee zegt ze je moet sparen en verzekeren bij onze bank je moet alles bij de bank hebben dan kan het wel.
Ik vind dit maar vreemd. Je wilt klant worden maar dat kan alleen als je je hypotheek en je verzekeringen laat overschrijven. Volgens is dit niet helemaal volgens de regels.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Rabobank banksparen openen

Ongelezen bericht door henk51 »

Wij wilde gaan bank sparen en onze keuze is op de Rabobank gevallen
Je wilt klant worden maar dat kan alleen als je je hypotheek en je verzekeringen laat overschrijven. Volgens is dit niet helemaal volgens de regels.
Welke regels volgens jou?
Rabobanken zijn plaatselijke banken met eigen bestuur en leden.
Iedere plaatselijke bank heeft zijn eigen acceptatie regels.Het kan best zijn dat in een naburige Rabo Bank andere acceptatie regels heeft.
Er zijn wel meer andere banken die soortgelijke regels toepast. Ze willen een totaal klant en geen klant die alleen maar 1 produktje afneemt zoals een kluisje of 1 spaarrekening of een extra prive rekeningetje (waar geen vast inkomen op binnen komt).

gr Henk

zomerlust
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:13

Re: Rabobank banksparen openen

Ongelezen bericht door zomerlust »

Beste Henk,

Leuk dat hier ook communicatiemederwerkers van de rabobank actief zijn... maar 25 jaar gaan banksparen dat is echt geen kortstondige actie.

MAXIEM

Re: Rabobank banksparen openen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

zomerlust

Zo te zien is hier duidelijk sprake van koppelverkoop. Mocht dat zo zijn, dan kun je daarover een klacht indienen bij de Nederlandse Bank en/of de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag.

Maxiem.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Rabobank banksparen openen

Ongelezen bericht door henk51 »

Nee je moet een rekening , hypotheek en verzekeringen hebben bij de bank
Minimaal een prive rekening want je kan namelijk niet rechtstreeks op een spaarrekening boeken vanaf een rekening bij een andere bank. Spaarrekening nummers bij de Rabo bank bestaan uit 10 cijfers.
Hypotheek en verzekering zal niet zo verteld zijn want dan zou meer dan de helft van nederland afvallen als klant.Ik heb banksparen en alleen 1 prive rekening geen hypotheek heb een huurhuis ,verzekering collectief bij een andere maatschappij
Bij de vroegere postbank was je spaarrekening ook gekoppeld aan een gewone giro rekening. Ik moet nog steeds eerst boeken op de gewone ex postgiro rekening en daarna naar mij spaarrekening.
Leuk dat hier ook communicatiemederwerkers van de rabobank actief zijn
15 jaar geleden er wel gewerkt aan de balie maar doe nu heel ander werk.

gr Henk

peeth71
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:31

Re: Rabobank banksparen openen

Ongelezen bericht door peeth71 »

Na mijn ervaring met de Rabobank zou ik al niet eens meer klant bij ze willen zijn,
Zoals hier al vermeld Rabobank accepteert geen klanten waar ze niet grof aan kunnen verdienen,
en schuiven dit dan onder een andere noemer, bijvoorbeeld dat je ooit een BKR registratie hebt gehad, en dan doet je inkomen en je bezit er niet meer toe, en mag je aan horen dat je niet kredietwaardig bent, en dat ze alleen integreren klanten willen.
kortom je hebt een modaal inkomen, twee huizen nagenoeg hypotheek vrij, geen schulden ook volgens het BKR maar je bent niet goed genoeg voor de Rabobank,
en dan krijg je termen zoal integer om je oren, de enige die niet integer is, is de Rabobank,
die niet gewoon zegt sorry met een betaalrekening verdienen we niet genoeg aan U.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Rabobank banksparen openen

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

@henk, wat een kolder, er zijn wel degelijk banken waar je een bankspaar product kunt afsluiten zonder de verplichting om een betaalrekening af te sluiten. De tegenrekening van een bank spaarrekening mag gewoon een betaalrekening van een andere bank zijn.

Gesloten