Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ts draait minder uren bij zijn werkgever. Mooi, werk genoeg bij andere werkgevers op dit moment. Dus snel die 2e baan starten.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door kuklos »

Justmeagain schreef:
10 sep 2022 00:34
Ts draait minder uren bij zijn werkgever. Mooi, werk genoeg bij andere werkgevers op dit moment. Dus snel die 2e baan starten.
Klinkt leuk, praktijk is weerbarstiger. Ten eerste heb je bij een 2e baan geen loonheffingskorting meer, waardoor het gelijk een stuk minder aantrekkelijk is. Ten tweede heb je geen idee hoe de minder uren is ingericht en of het idee van een 2e baan daarmee haalbaar is. En ten derde moet een andere werkgever erop zitten te wachten, ook wetende dat zodra de eerste werkgever wel weer meer uren kan aanbieden TS weer weg is.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
10 sep 2022 01:04
Ten eerste heb je bij een 2e baan geen loonheffingskorting meer, waardoor het gelijk een stuk minder aantrekkelijk is.
Dat krijg je uiteindelijk dubbel en dwars terug als bij de aangifte blijkt dat je onder een bepaald loon bent gebleven.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Pratende mensen kunnen geholpen worden. De Rabobank heeft er niets aan als hun klanten in de problemen komen. Dat betekend voor hun meer werk, meer kosten en meer onzekerheid. Als u het gesprek aangaat kan er wellicht iets geregeld worden waar beide partijen voordeel uit kunnen halen.

Meer werk of lastige constructies klinkt leuk, maar dat zal op korte termijn niets opleveren. Geen idee om wat voor een bedrag het gaat, maar probeer des noods bij familie wat te lenen om ook richting de bank een geste te kunnen doen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
10 sep 2022 06:13
kuklos schreef:
10 sep 2022 01:04
Ten eerste heb je bij een 2e baan geen loonheffingskorting meer, waardoor het gelijk een stuk minder aantrekkelijk is.
Dat krijg je uiteindelijk dubbel en dwars terug als bij de aangifte blijkt dat je onder een bepaald loon bent gebleven.

Op het stuk loon wat hij nu mist bij zijn werkgever, werd ook al geen loonheffingskorting toegepast. Dus er komt helemaal niets terug. Een tweede baan is met die reden niet minder aantrekkelijk.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Vind het onverstandig om deze inkopen te doen met een creditcard. Toevallig van de week een creditcard aangevraagd en goedgekeurd. Waarom heb ik die card nodig, omdat je dingen in het buitenland wil kopen, in dit geval een mooie wol die ik graag wilde gebruiken voor een mooi vest, die bij het patroon hoorde. Kon alleen betalen met een creditcard en anders
ging het over. En dat is mij vaker overkomen.
Het bedrag wordt er aan het einde van de maand afgehaald.
Verder zie ik het voordeel van zo'n kaart niet, doe er verder niets mee. en berg hem netjes op..
Hier en vele andere landen betaal je gewoon met je bankpas, hoe simpel.
Ik denk als je zo'n kaart hebt, gelijk moet staan met je lopende rekening en je spaarrekening. Ga je meer gebruiken dan je hebt ...kom je in de problemen.
Ik wil niemand de les lezen, maar voor veel mensen in deze tijd, pas op met je creditcard.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

irene.van-houte-valkenburg schreef:
10 sep 2022 12:01
Verder zie ik het voordeel van zo'n kaart niet, doe er verder niets mee. en berg hem netjes op..
Autohuur, tolpoortjes in het buitenland, inderdaad ook online aankopen in het buitenland, soms ook in het binnenland vanwege de aankoopgarantie. Er zijn dus wel meer redenen waarom een cc nodig is. En ja, voor normale aankopen zou ik het ook nooit gebruiken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door 16again »

Hartstikke handig, maar waarom moet dat hand in hand gaan met, de naam zegt het al, krediet?
Met prepaid debitcard ontstaan de brokken zoals in dit topic niet

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De meeste creditcard maatschappijen verdienen hun geld door mensen die hun creditcard schuld niet kunnen voldoen.

Mijn tip aan TS is om op zoek te gaan naar een oplossing. Denk aan geld lenen bij familie, of ga op zoek naar een korte termijn lening tegen de laagste rente. Bel naar uw creditcard maatschappij en zeg dat u niet kunt betalen.

Betaal de schuld zo snel mogelijk af, meestal kan dit in de app of op de website.

Een lange termijn oplossing is om meer inkomsten te genereren en minder geld uit te geven. Verzorg voor een buffer (spaargeld).

Betaal in de toekomst alleen met de creditcard als u dit kunt betalen. Eventueel kunt u bij de meeste creditcard maatschappijen ook eerder de rekening betalen in de app of op de website.

Vraag hulp aan familie of aan de gemeente www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schuld ... -aanvragen

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

NeoDutchio schreef:
10 sep 2022 12:28
irene.van-houte-valkenburg schreef:
10 sep 2022 12:01
Verder zie ik het voordeel van zo'n kaart niet, doe er verder niets mee. en berg hem netjes op..
Autohuur, tolpoortjes in het buitenland, inderdaad ook online aankopen in het buitenland, soms ook in het binnenland vanwege de aankoopgarantie. Er zijn dus wel meer redenen waarom een cc nodig is. En ja, voor normale aankopen zou ik het ook nooit gebruiken.
Het is omdat je iets leuks gevonden hebt en je moet met een creditcard betalen, anders gaat het niet door. Ik dacht dat veel bedrijven PayPal hadden. Ook speciaal aangeschaft, alleen om online te betalen. Banken zijn dan schijnbaar niet zo gekoppeld in Europa dan ik gedacht had.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

16again schreef:
10 sep 2022 12:35
Hartstikke handig, maar waarom moet dat hand in hand gaan met, de naam zegt het al, krediet?
Met prepaid debitcard ontstaan de brokken zoals in dit topic niet
ik had altijd het gevoel van als mijn geld op is heb ik altijd de creditcard nog. In een programma van Annemarie van Gaal, knippen ze als eerste die kaart door...

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

dave1997 schreef:
07 sep 2022 23:34
bezuinigingen op mijn werk draai ik nu minder uur.

Indien u verplicht minder moet werken van uw baas neem contact op met www.juridischloket.nl om te controleren of dit wel mag en wat de regels hierover zijn.

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Mk »

De RABO spreekt zichzelf tegen. Bij de info over de CC:
Afschrijving bij onvoldoende saldo
We schrijven je betalingen ook af als je onvoldoende saldo hebt. Heb je een betaalrekening zonder de mogelijkheid om rood te staan? Dan betaal je geen rente over het bedrag dat je door de creditcardafschrijving in het rood komt.

Heb je een betaalrekening waarbij je wel tot een afgesproken bedrag rood mag staan en ga je daar door de creditcardafschrijving overheen? Dan betaal je over dat gedeelte geen rente.
Op andere plekken melden ze echter dat de afschrijving na 4 dagen ongedaan wordt gemaakt bij onvoldoende saldo.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

16again schreef:
10 sep 2022 12:35
Hartstikke handig, maar waarom moet dat hand in hand gaan met, de naam zegt het al, krediet?
Met prepaid debitcard ontstaan de brokken zoals in dit topic niet
Prepaid credit card wordt niet zo algemeen geaccepteerd als een gewone creditcard. Bv borg bij autohuur wordt bijna nooit geaccepteerd via prepaid credit card. Zeker niet buiten Europa.

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

NeoDutchio schreef:
10 sep 2022 12:28
irene.van-houte-valkenburg schreef:
10 sep 2022 12:01
Verder zie ik het voordeel van zo'n kaart niet, doe er verder niets mee. en berg hem netjes op..
Autohuur, tolpoortjes in het buitenland, inderdaad ook online aankopen in het buitenland, soms ook in het binnenland vanwege de aankoopgarantie. Er zijn dus wel meer redenen waarom een cc nodig is. En ja, voor normale aankopen zou ik het ook nooit gebruiken.
Eigen auto, geen autohuren in het buitenland en geen tolpoortje. Ik heb hem ook nog nooit nodig gehad. In geen enkel land. Dus IK zie het nut niet om hem alleen op internet te gebruiken, maar liever niet

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

irene.van-houte-valkenburg schreef:
11 sep 2022 13:48
NeoDutchio schreef:
10 sep 2022 12:28
irene.van-houte-valkenburg schreef:
10 sep 2022 12:01
Verder zie ik het voordeel van zo'n kaart niet, doe er verder niets mee. en berg hem netjes op..
Autohuur, tolpoortjes in het buitenland, inderdaad ook online aankopen in het buitenland, soms ook in het binnenland vanwege de aankoopgarantie. Er zijn dus wel meer redenen waarom een cc nodig is. En ja, voor normale aankopen zou ik het ook nooit gebruiken.
Eigen auto, geen autohuren in het buitenland en geen tolpoortje. Ik heb hem ook nog nooit nodig gehad. In geen enkel land. Dus IK zie het nut niet om hem alleen op internet te gebruiken, maar liever niet
Dat u geen voordelen meer ziet wil dus niet zeggen dat er niet meer voordelen zijn. Dat u de creditcard voor bepaalde zaken niet hoeft te gebruiken wil niet zeggen dat het nooit nodig zou zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Jablan »

Bezorgdeburger schreef:
11 sep 2022 09:06
Prepaid credit card wordt niet zo algemeen geaccepteerd als een gewone creditcard. Bv borg bij autohuur wordt bijna nooit geaccepteerd via prepaid credit card. Zeker niet buiten Europa.
Waarop is deze kennis gebaseerd? Ervaring hiermee?

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Jablan schreef:
11 sep 2022 22:34
Bezorgdeburger schreef:
11 sep 2022 09:06
Prepaid credit card wordt niet zo algemeen geaccepteerd als een gewone creditcard. Bv borg bij autohuur wordt bijna nooit geaccepteerd via prepaid credit card. Zeker niet buiten Europa.
Waarop is deze kennis gebaseerd? Ervaring hiermee?
Jazeker anders zou ik dat ook niet schrijven.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
11 sep 2022 22:34
Bezorgdeburger schreef:
11 sep 2022 09:06
Prepaid credit card wordt niet zo algemeen geaccepteerd als een gewone creditcard. Bv borg bij autohuur wordt bijna nooit geaccepteerd via prepaid credit card. Zeker niet buiten Europa.
Waarop is deze kennis gebaseerd? Ervaring hiermee?
Bij autohuur, maar ook bij het betalen van een borg, word een reservering gemaakt op de CC. Het bedrag word niet afgeschreven waardoor er na afloop dus ook niets terug betaald hoeft te worden.
Bij een debitcard kan er geen reservering gedaan worden. Hiermee werkt het hetzelfde als een normale pinpas.

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Rabobank creditcard-betaling kan me in geldproblemen brengen

Ongelezen bericht door Rabobank »

dave1997 schreef:
07 sep 2022 23:34
Goedenavond,
Door de extreme energieprijzen en bezuinigingen op mijn werk draai ik nu minder uur.

Ik heb mijn vakantie en aanschaf bed met creditcard betaald maar kan die deze maand niet betalen. Helaas gaat het bedrag van mijn rekening af waardoor ik flink in de problemen kom met vaste lasten.

Iemand ervaring hiermee?
Beste Dave,

Wat erg om te lezen dat je mogelijk in de financiële problemen komt deze maand. Ik kan mij voorstellen dat dit flinke zorgen met zich mee brengt. Het is altijd goed om hierover in gesprek te gaan om samen te kijken naar de mogelijkheden.

Heb jij ook al direct contact met ons gehad hierover?

^Willemijn
Team Webcare - Rabobank Nederland.

Plaats reactie