LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Rabobank

Ongelezen bericht door Josien80 »

Ik heb nog nooit zo'n waardeloze bank meegemaakt als de Rabobank en ik ben meer dan blij dat ik overgegaan ben naar een andere bank. Schei nou toch uit: it's not all about profit...

Mijn ouders hebben een rekening opgezet voor een goed doel hier in de regio. Je snapt dat zo'n werkgroep om beurten wel eens geld wil gaan storten dat bij de acties op wordt gehaald. Maar nee... zelfs als je geld komt wegbrengen bij de Rabobank ben je daar niet welkom. Alleen de gemachtigde mag geld storten. Jee... we komen het toch niet halen, we komen het toch brengen?!? En dan zeker in het geval van zo'n rekening die geopend is voor het goede doel. Als charitatieve instelling weet je in ieder geval zeker dat je niet naar de Rabobank hoeft te gaan, want ook al is het volgens hen 'not all about profit', ze schrijven wel maandelijks € 7,50 kosten af...

Verder vraag ik me al tijden af waarom het soms twee of drie dagen moet duren wanneer mijn vriend geld overmaakt van zijn Rabobankrekening naar onze gezamelijke rekening bij de ABN Amro? Waar blijft dat geld in de tussentijd??? Het is toch te belachelijk voor woorden dat het wel per direct wordt afgeschreven maar dan eenvoudigweg ergens voor 3 dagen 'zweeft'? Of ben ik nou de enige die dat zo raar vindt?

Har

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Har »

Bel eens met de Amro bank, zij moeten het geld doorstorten.

Rabo de grootste en beste internet bank in Nederland

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door dds »

Over het laatste stukje van tekst van Josien80 het volgende: Volkomen normaal gebeurt in het hele bankwezen, is echt niets vreemds aan!!

Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Josien80 »

Beste Har,

Nou, dat is absoluut niet waar... ik noem nu als voorbeeld de ABN Amro, maar het geldt voor iedere bank waarnaar ik vanaf de Rabobank iets probeer over te maken.

Daarnaast... ik zit vooral ook in mijn maag met de geld storten. Is het normaal dat hierover zo moeilijk wordt gedaan? Hebben andere mensen daar ook ervaringen mee? Ik vind het meer dan te gek voor woorden dat je niet eens geld weg kunt brengen naar een bank en het bij iemand op zijn rekening kunt laten storten (bijv. in dit geval op de rekening van het goede doel). En hoe zit dat dan met een omaatje die geld op de rekening van haar kleinkind wil zetten als verrassing? Kan dat ook niet???

Har

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Har »

Natuurlijk kan dat, jij praat toch hoop ik over een bemand Rabo Bank kantoor.

Voorbeeld.
Internet storing, de bankbediende gebruikje hun rabobank apparaatje en zorgt dat ik overboekingen kan doen, daarna verteldt ze mij dat ze 2 stuks PC voor internetwerk door de klanten stand bye hebben staan.

De bankbediende neemt geld in ontvangst, resp. zij hebben een stortautomaat in de hal staan.

De bankbediende regelt overboekingen via de bekende formulieren, die ze invult , indien nodig.

Ergo het probleem is zeer lokaal en kan ook aan het bforumlid liggen.

Overboekingen vraagt bij ELKE bank zo,n 2 a 3 dagen.

De manager van de betreffende bank opbellen en een afspraak maken.

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Rabobank moet zich eens beraden voor fusering met ABN-Amro. De bank die weet hoe winst te maken.Rabobank berooid zijn cliënten!!!

Emoción
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jul 2004 09:13

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Emoción »

Ik werk zelf bij een bank. Aan de prijs die uw ouders per maand betalen vermoed ik dat zij een zakelijke rekening hebben. Voor zakelijke rekeningen gelden andere regels dan voor particulieren rekeningen.

vertmaori
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2003 15:12

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door vertmaori »

Elke bank dient bij elke handeling die uitgevoerd wordt de wet MOT/WID te hanteren. Ofwel: ken je klant (identiteit vaststellen).

Storten doe je bij bijna elke Rabobank met een pas van de rekening. Middels de combinatie pas/pincode wordt in feite je identiteit vastgesteld. In dit geval zijn er blijkbaar 2 personen gemachtigd. Deze kunnen dan ook opnemen en storten. Alle andere personen die dit willen moeten officieel voor de rekening worden gemachtigd.

Wat betreft overboeken: ik denk dat het zinvol is dat je een kijkje neemt op de site van www.dnb.nl, daar staat nuttige info over valuteringsregels. Ook op de sites van de diverse Nederlandse banken vind je hier informatie over.

Rabobank en Postbank zijn de enige banken die niet valuteren (ofwel je geld vasthouden). ING en ABN/AMRO doen dit wel gedurende 2 werkdagen. Dit is ook meermaals bij onderzoeken door o.a. de Consumentenbond vastgesteld.

Voor de volledigheid: ik leid mensen op die in de bankwereld (gaan) werken en ben niet gebonden aan welke bank dan ook. Ik heb er alleen moeite mee als er nogal ongenuanceerd over dit soort zaken wordt gesproken.

Har

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Har »

Rabobank en Postbank zijn de enige banken die niet valuteren (ofwel je geld vasthouden). ING en ABN/AMRO doen dit wel gedurende 2 werkdagen. Dit is ook meermaals bij onderzoeken door o.a. de Consumentenbond vastgesteld.


Nog erger als je een importante overboeking doet via je spaarrekening en je vult die rekening aan via een andere rekening moet de debet rente betalen bij de ING Bank.

Ik verhuis met mijn rekeningen naar de RABO BANK, daar heb je dat geemmer niet

Johannes44

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Ik moet HAR gelijk geven dit keer! Rabo is n prima bank, blijkt uit alle cijfers: grootste en beste internetbank van europa, meest aantal bemande kantoren, grootste aantal pin-automaten van ALLE Nederlandse banken en ga zo maar door

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Mirreke »

Wij vertrekken ook met al onze rekeningen van respectievelijk de ING en de postbank naar de rabobank...

Wij hadden bij de ING een hoog spaarbedrag staan van enkele 10duizenden gespaard door ouders en grootouders, door de verbouwing van ons huis nagenoeg helemaal op, maar toch nog een paar duizend euro over... Nu blijkt gewoon dat ze het bij de ing op die rekening maar laten staan en helemaal niet zo klantvriendelijk zijn als ze willen doen overkomen, het stond er op een spaarrekening waarbij je pas rente kreeg (wel goede rente voor dat bedrag) vanaf een bepaald bedrag... Maar inmiddels waren wij onder dat bedrag gezakt en ontvingen dus helemaal geen rente meer!! Het is dat we zelf na anderhalve maand belden voor een afspraak anders hadden onze spaarcentjes daar voorlopig nog voor niks gestaan en hadden we het net zo goed in een oude sok op zolder kunnen leggen.. Na wat gepraat met een medewerker van de ing werd besloten het geld naar een andere soort rekening te zetten zodat we toch rente ontvingen en het makkelijk op zouden kunnen nemen...
Vorige week was het dan zover en wilden wij geld afhalen van deze spaarrekening, maar dat ging natuurlijk niet zomaar, dat hadden we via een overschrijvingskaart moeten doen (die we niet ontvangen hadden) of via internet (waar we steeds een foutmelding kregen) maar de baliemedewerkster bleef maar zeuren dat we het op die manier moesten proberen en dat het echt niet kon, dus na een kwartier heen en weer gesteggel heb ik gevraagd te mogen spreken met een manager, want het kan toch in dit land niet zo zijn dat je niet eens aan je eigen spaargeld kan komen?? Na de situatie uitgelegd te hebben konden we dan toch eindelijk aan ons eigen geld!! Daarna gelijk naar de rabobank gereden waar we meerdere rekeningen hebben en gelijk een paar nieuwe geopend om het geld van de ing naar over te schrijven, zodat we tenminste aan ons eigen geld kunnen en niet aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om rente te ontvangen!!

Bij de postbank idem dito, ik ben al een half jaar bezig mijn rekening op te heffen, maar omdat er steeds weer net debetrente bijkomt omdat ik naar mijn mening geëindigd ben met een 0 saldo, maar omdat nadat ik al had aangegeven deze rekening te willen beëindigen de kosten van de postbankpas er zijn afgehaald, waardoor de debetrente zich blijft opstapelen... en iedere keer als ik aangeef de rekening te willen beëindigen na het bedrag zoals dat laatst bij mij bekend was te storten op de postbank rekening zodat ik hem kan beëindigen, maar telkens een brief terug krijgen dat er inmiddels een groter bedrag aan debetrente openstaat...
We gaan er strax maar weer eens een telefoontje aan wagen!!

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Weer de Rabobank ???????????
Elk voorstellingsvermogen word vrijwel zeker overtroffen te weten hoe Rabobank met trouwe cliënten handelde.Zie ook posting 04-08-05

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Hoe groter de bank, hoe meer kans op fouten. Van de bank met honderd duizend klanten, hoor je nauwelijks klachten, als je vier miljoen klanten of meer hebt, dan is de kans op een fout vele malen groter. Al vele jaren ben ik een ZEER tevreden klant van de RaboBank.

Har

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Har »

Toon Stiphout uit Brabant,

De Rabobank in minder commercieel dan de ING Bank en de Postbank, ook ik heb mijn financieen over gesluist van de ING - en Postbank naar de Rabo bank.

Hogere rente en medewerkers die kunt belleen, zonder een call center te bellen.

impatient
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2005 20:40

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door impatient »

Ik ben al 30 jaar klant van de Rabobank en heb daarnaast ook andere banken gehad.
En doe voor de zaak ook regelmatig transactie's en betalingen naar werknemers bij andere banken.
Alleen maar kommer en kwel bij de Postbank(behalve western union) en Abn-amro.
Bij de Rabobank alles in eigen hand vanaf de PC thuis en alle handelingen(betalen,overboeken,verzekeren,adreswijzigen enz. enz.) worden direkt uitgevoerd zonder vertraging van dagen en soms zelfs weken.

Dus Iedereen over naar de Rabobank hebben we ook niet meer te maken met allemaal verschillende elektronische systemen.
Het word niet voor niks nu door de Abn en Postbank overgnomen naar voorbeeld van de Rabobank

matster
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:12

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door matster »

"Dus Iedereen over naar de Rabobank hebben we ook niet meer te maken met allemaal verschillende elektronische systemen.
Het word niet voor niks nu door de Abn en Postbank overgnomen naar voorbeeld van de Rabobank"

voorbeeld rabobank???

Ik internetbankier sinds 1990 met girotel van de postbank, was dan wel een pilotgroep, maar goed.

Toon Stiphout
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 mei 2005 00:40

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door Toon Stiphout »

Er is gegarandeerd maar een bank in onze samenleving ,die binnen 4 maanden iemand van Fl.1.400.000.--beroofd,en dat presteren lieden van de RABOBANK.Daarna koopt men zonder enige twijfel, een bindende uitspraak.En weet verder eenieder die maar enig verzet pleegt op schandelijke wijze te ontmoedigen, om te kopen. en in niet geringe mate complotvorming te stimuleren.De toenmalige boze voorzitter van de rabobank kwam telefonisch met de boodschap aan OMA(74 jaar) dat zij haar kleinkinderen maar eens beter op moest voeden.Ook dat presteerd men gegarandeerd alleen bij de Rabobank Mensen bezint eer gij begint.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Weet U dat de helft van alle vermogende Nederlanders bij de Rabo bankiert? Klopt, want de andere helft is al uitgekleed! :lol: :lol: :lol:

Vr. Gr. Hans.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door mr T. »

De Rabo is een topbank, maar niet heus. De productvoorwaarden verschillen per cooperatie en je bent als zakelijke klant volledig overgeleverd aan de goodwill van het bankbestuur. Verder zijn ze ronduit duur!

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Rabobank

Ongelezen bericht door particulier »

Niet naar voorbeeld van de Rabobank, maar gewoon door keiharde concurrentie. De Postbank heeft de meeste rekeninghouders, ik geloof ca. 7 miljoen. Die kan het betalingsverkeer daarom zo goedkoop mogelijk aanbieden. Een andere grootbank, zoals ABN-AMRO, Fortis of Rabobank kunnen hier alleen tegenop als ze de kosten van het bankieren laag kunnen houden. Internet dus. En voor diensten op papier ontmoedigen door kosten in rekening te brengen. Kortom, de Postbank moet uiteindelijk gewoon mee.

Kleinere banken die willen concurreren met de grootbanken moeten dus goede aanbiedingen doen aan hun klanten. Vandaar dat ze vaak betere spaarrentes bieden en soms goedkopere hypotheken. En je ziet het vaak terug aan de service.

Gesloten