LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RaboScanner. Zegen of toch niet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vorige week heb ik de nieuwe Raboscanner ontvangen, als vervanging van de Random Reader. Het werken op zich, als je er aan gewend bent, lijkt sneller te gaan. Maar...

Als ik mijn pincode of iets anders in moet voeren, dan zitten er geen fatsoenlijke drukknoppen op. Als je bij wijze van spreken blaast, voert het ding al cijfers in. Je kan het ding niet aanraken, of hoppa, cijfers. En wissen is er niet bij, tenminste, niet wat ik gevonden heb.

Doordat bij mij zowel de fijne als de grove motoriek niet volledig werken is het voor mij ontzettend onhandig. Ik hoef maar éven mijn vingers verkeerd te zetten, of er wordt een verkeerd cijfer ingevoerd. Ik heb liever fatsoenlijke verhoogde drukknoppen, zoals op de Random Reader, zodat ik voel dat ik wat doe. Maar dat is er niet.

Hoe ervaren anderen (die uiteraard bij de Rabo zitten) deze RaboScanner?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

@wa : ik gebruik dat ding nu een maand of wat en idd zonder " drukknopjes " kon het in het begin snel verkeerd gaan , maar toch het went! En het gaat sneller , dat klopt.
Rustig invoeren .......en wissen gaat dmv het kleine zwarte pijltje , links boven het linker oranje vakje tussen de 1 en de 2. Of je kunt zo.n pennetje ( styluspen) kopen bij de Action met zo.n rubber dopje en met dat rubberen dopje je pincode invoeren . Dat gaat net iets preciezer dan met de vingers.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is inderdaad even wennen. De toetsen zijn namelijk erg gevoelig. Maar een voordeel is wel dat je alleen nog je pin hoeft in te voeren, niet twee of drie extra getallen. Dat zou voor sommigen het juist wel makkelijker maken.

Het 'herkennen' van de kleur patronen doet het apparaat erg snel, vind ik. Het komt dus niet zo heel kritisch of je het goed voor het scherm houdt. Dat valt mij mee.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door Jan1 »

Wij gebruiken de scanner nu ook ruim een maand, inderdaad zijn de knopjes (???) erg gevoelig, maar het went. De enige klacht die ik er over heb is dat het gegenereerde getal wel met erg kleine cijfers zichtbaar wordt.

miffy53
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 jun 2006 16:50

Re: RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door miffy53 »

Het enige dat ik op het apparaatje moet invoeren is mijn pincode, als je onverhoopt een dubbele aanslag doet of verkeerd cijfer intypt kun je dat wissen door op de linker oranje toets te tikken (met dat zwarte naar links wijzende pijltje erboven). Ik vind die scanner echt een vooruitgang!

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, miffy, alleen lukte me dat wissen in eerste instantie niet. Maar langzaam aan begin ik er aan te wennen. Net als anderen.

Overbodig topic? Misschien. Maar ik zal niet de enige zijn die al vóór de ontvangst iets heeft van: moest dat nou, en hoe gaat dat werken, kan ik er wel mee overweg. Wel, het werkt, het gaat sneller dan met de reader, maar het is eventjes wennen, en dat wennen gaat nog redelijk snel eigenlijk. Dus wie weet stelt het anderen, die het ding nog moeten krijgen, wat gerust.

karinverbeek
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2015 18:54

Re: RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door karinverbeek »

Moet zeggen dat het mij met mijn grote vingers toch lukt om zonder al te veel problemen de nieuwe reader te gebruiken. En zoals witte angora aangeeft wende het snel en is verloopt het betalen vlotter.

Knarffo
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2015 13:41

Re: RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door Knarffo »

De Raboscanner is zeker geen zegen voor mij. Ik heb een spierziekte waardoor mijn handfunctie niet optimaal is. Het lukt mij stomweg niet om de raboscanner dusdanig te richten dat ik kan inloggen, bovendien krijg je maar weinig tijd om dit te doen. Uiteraard heb ik meteen de klantenservice van de Rabobank gebeld waar ik mijn klacht deponeerde. De medewerkster bevestigde mij dat de Random Reader na 15-10-2015 niet meer gebruikt kan worden, en dat er voor mij maar 1 mogelijkheid was om in te loggen, de: Random Comfort Reader die speciaal ontwikkeld is voor blinden en slechtzienden. Deze wordt mij nu opgestuurd. Na dit gesprek werd ik even later teruggebeld door dezelfde medewerkster, zij vertelde mij dat ik in het systeem sta bij de rabo, als blinde en slechtziende. Daardoor zou mijn Random Reader "waarschijnlijk"nog steeds gebruikt kunnen worden zolang de niet te vervangen batterij vol was.
Ik vind dit een vreemde opmerking, Het is maar te hopen dat de keuze voor de Random reader nog op de homepage blijft staan na 15-10-2015. Al met al is de invoering van de Rabo Scanner een actie die niet goed doordacht is, die veel mensen met een beperking in problemen kan brengen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: RaboScanner. Zegen of toch niet?

Ongelezen bericht door CB »

Knarffo schreef:Al met al is de invoering van de Rabo Scanner een actie die niet goed doordacht is, die veel mensen met een beperking in problemen kan brengen.
Hoezo ondoordacht? Ze hebben voor mensen met een beperking toch aan een alternatief gedacht, nl. de Random Comfort Reader.

Gesloten