Raisin

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Raisin

Ongelezen bericht door Hansw »

Als ik op de website vanspaarbankveranderen naar de buitenlandse aanbieders kijk zie ik dat dit in de regel via RAISIN loopt
Heeft iemand ervaring met het openen van een rekening bij RAISIN en de eventuele bereikbaarheid bij vragen / problemen
Mvg Hans

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Heb al sinds juni 2021 diverse spaar en deposito's lopen via Raisin. Tot volle tevredenheid wat rente en verwerking betreft. Boekingen voor 8:00 uur gedaan worden de zelfde dag rentegevend. Terug boekingen gaat minimaal 2 dagen duren.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Mocht u besluiten via Raisin te gaan sparen, laat u aanmelden door een vriend. U ontvangt dan beide € 50,- spaarbonus.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste Jantje7,

Dank voor de tip , maar nu lees ik dat je soms ook verplicht bent om te sparen op zo, n buitenlandse spaarrekening
Ik een deposito rekening openen dan hoef je volgens mij toch niet te sparen op deze rekening

Mvg Hans

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Beste Hansw,
Er is geen deposito rekening. Een deposito is een contract met een afgesproken looptijd en een afgesproken vaste rente. Na afloop van het contract wordt het bedrag terug gestort op de Raisin rekening. Dan kun je weer een nieuwe deposito aangaan, storten op een spaarrekening of terug naar je betaalrekening.

Nexterday
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2023 19:12

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Nexterday »

Je kunt gewoon een spaarrekening openen of een deposito afsluiten of allebei. En dan ook nog bij
verschillende aanbieders. Ik vind Raisin een prima en gebruiksvriendelijk platform.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Op andere fora wordt veel gediscussieerd over buitenlandse regels bij overlijden van de rekeninghouder. Zo zou je in Frankrijk en Spanje aangifte in dat land moeten doen en erfbelasting moeten betalen over het saldo van je (deposito)rekeningen aldaar. Misschien is het beter om met erfgenamen af te spreken de depositotijd gewoon uit te dienen totdat het saldo weer op de Duitse spaarrekening van Raisin staat en dan op te nemen, Wel belangrijk dan om inloggegevens te delen. Mag misschien niet maar hier niet over of verkeerd voorlichten door Raisin mag ook niet. Ik weet ook niet wat waar is, Zekere voor onzekere nemen dus. Of blijf bij Nederlandse banken. Daar kun je ook bijna 4% krijgen op een deposito.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , ik dacht dat een rekening openen bij Raisin eenvoudig ging : maar nu hoor ik van iemand dat je een of andere Engels sprekend figuur aan de
telefoon krijgt en allerlei documenten en codes moet invoeren. Hoe vertrouwd is dit en waarom zo omslachtig .

Mvg Hans

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Raisin

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Hansw schreef:
26 nov 2023 17:43
Beste , ik dacht dat een rekening openen bij Raisin eenvoudig ging : maar nu hoor ik van iemand dat je een of andere Engels sprekend figuur aan de
telefoon krijgt en allerlei documenten en codes moet invoeren. Hoe vertrouwd is dit en waarom zo omslachtig .

Mvg Hans
Het is inderdaad heel vreemd, je probeert zaken te doen met een buitenlandse partij en dan blijken ze Engels met je te willen spreken. Sorry maar ik kom even niet meer bij. Ik zou het op de "boerenleenbank" houden, daar spreken je je taal.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Raisin

Ongelezen bericht door BL2 »

Zombiemaster schreef:
19 nov 2023 19:02
...... Wel belangrijk dan om inloggegevens te delen......
Ja dat is een goede tip, en dan vreemd opkijken dat je geld ineens weg is. Hoe dom kan je zijn !

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
26 nov 2023 20:36
Zombiemaster schreef:
19 nov 2023 19:02
...... Wel belangrijk dan om inloggegevens te delen......
Ja dat is een goede tip, en dan vreemd opkijken dat je geld ineens weg is. Hoe dom kan je zijn !
Je hebt er niet zoveel meer aan als je dood bent hè :wink:

Misschien nog een keer lezen, dan snap je wel wat er nou echt bedoeld werd.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , de ZevendeHenk
Het probleem is niet dat iemand Engels spreekt maar ik had verwacht dat je alles via internet kon regelen
Bij het openen van een rekening bij een andere bank kon ik alle benodigde formulieren zoals paspoort eenvoudig uploaden

Nu krijg je opeens iemand aan de lijn die om allerlei gegevens vraagt ; op zich geen probleem als je daar op voorbereid bent
Deze procedure staat niet op hun website beschreven .

Mvg Hans

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste nog even een aanvulling op eerder bericht

Ik heb alleen een PC en geen laptop , hoe kan ik mij nu persoonlijk identificeren ; er zit namelijk geen camera op mijn PC
Ik had namelijk gelezen dat je voor de camera met je hand moet zwaaien voor identificatie

Mvg Hans

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Raisin

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hansw schreef:
27 nov 2023 11:20
Beste nog even een aanvulling op eerder bericht

Ik heb alleen een PC en geen laptop , hoe kan ik mij nu persoonlijk identificeren ; er zit namelijk geen camera op mijn PC
Ik had namelijk gelezen dat je voor de camera met je hand moet zwaaien voor identificatie

Mvg Hans
Dan installeer je hun app op je smartphone, dan kun je jezelf wel identificeren.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste dank voor uw reactie ,
U schreef :Dan installeer je hun app op je smartphone, dan kun je jezelf wel identificeren.
Kan ik dan wel via de PC de rekeninggegevens invoeren en alleen de App gebruiken voor identificatie of moet ik dan de hele procedure via de App uitvoeren .
Mvg Hans

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Is dan alleen voor identificatie. Je kunt gewoon op de PC/Laptop inloggen. Je kunt ook de Raisin App installeren en daar kijken, maar zelf vind ik de laptop handiger. Je moet regelmatig formulieren downloaden, invullen en dan gescand (of gefotografeerd) weer uploaden.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Hansw »

Ik heb nu voor mij en mijn vrouw een rekening bij RAISIN geopend
Nu wilde ik vandaag een 1 jaar deposito rekening openen bij een bank maar toen ik bij het onderdeel mTan code invoeren die via SMS was verstuurd maakte ik per abuis een tikfout . Ik wilde de juiste code opnieuw invoeren maar je krijgt met geen mogelijkheid de oude waarde eruit met de del toets
Ook een bladzijde heen en terug met de pijltjes toets werkt niet je krijgt dan niet meer de optie om een Tan code in te voeren
Ik vindt dit persoonlijk niet gebruiksvriendelijk maar dat is mijn mening
Nu heb ik inmiddels een mail ontvangen waarin staat :Zodra u de aanvraag hebt bevestigd met de invoer van uw mTAN (deze ontvangt u per SMS), sturen wij u nog een e-mail met bevestiging van de aanvraag en overige relevante informatie.

Kan ik nu helemaal opnieuw de deposito rekening aanvragen of loop ik dan het risico dat ik straks twee deposito,s heb want ik had ook al een bedrag ingevoerdbij de aanvraag . Ik heb naar de RAISIN rekening nog geen geld overgeboekt

Mvg Hans

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Raisin

Ongelezen bericht door riddert »

Hans, stop alstublieft met deze bank. Het zal een prima bank zijn, maar het concept is duidelijk niet geschikt voor u.
Het bezorgt niet alleen u stress, de bank zit ook niet op uw tijdrovend geklungel (oneerbiedig gezegd) te wachten. Doorgaan op deze manier zal u waarschijnlijk niet gelukkiger maken.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste Riddert ,

Het openen van de rekeningen voor mijn vrouw en ik is nu gelukt . Het probleem was dat ik per abuis een tikfoutje maakte met de invoer van de mTan code en niet wist hoe je de foutieve waarde kon verwijderen in het betreffende veld ; ik ben gewent dit met de delete toets te doen maar je moet dat met de grote pijltjes toets doen die boven de toets Caps Lock staat . Weer wat geleerd
Ik heb de procedure voor aanmelding van de 1 jaar deposito rekening weer opnieuw uitgevoerd en en nieuwe mTan code ingevoerd
Ik heb gisteren de bedragen overgeboekt naar de Duitse Raisin rekeningen .

IK weet niet hoelang het duurt voor deze bedragen daadwerkelijk op de Raisin rekeningen staan , ik had vandaag gekeken maar zag ze er nog niet opstaan .

Mvg Hans

Nexterday
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2023 19:12

Re: Raisin

Ongelezen bericht door Nexterday »

In de ochtend vroeg overboeken, dan staat het doorgaans in de loop van de middag op de Raisin rekening. Nu zal er wel een weekend tussen zitten denk ik.. Het deposito is dan een paar dagen later geopend, je krijgt hiervan dan een email. E.e.a hangt ook al van de snelheid van de bank waar je het deposito wilt afsluiten.

Plaats reactie