Rekening leeggehaald door criminelen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Pku
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2024 18:12

Rekening leeggehaald door criminelen

Ongelezen bericht door Pku »

Afgelopen woensdag hebben criminelen mijn rekening bij de bunq bank leeg gehaald. Binnen een paar tellen was alles weg. Ik had nog geluk dat er niet veel op stond. Wat mij stoort is dat je niet een medewerker kan spreken, reacties komen in het Engels. Ik heb zelf nergens op gedrukt, geen vreemde mailtjes of appjes. Het is mij een raadsel hoe ze in mijn gegevens gekomen zijn. Ik zie op truspilot dat er meer zijn die het is overkomen. En nu maar hopen dat het geld terug komt. Mijn vertrouwen in de bunq bank is weg. Ik deel dit ook als waarschuwing.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Rekening leeggehaald door criminelen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Tegenwoordig is de klantenservice van Bunq in het Nederlands, zie www.bunq.com/nl-nl/contact.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Rekening leeggehaald door criminelen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Pku schreef:
09 mar 2024 18:43
Afgelopen woensdag hebben criminelen mijn rekening bij de bunq bank leeg gehaald. Binnen een paar tellen was alles weg. Ik had nog geluk dat er niet veel op stond. Wat mij stoort is dat je niet een medewerker kan spreken, reacties komen in het Engels. Ik heb zelf nergens op gedrukt, geen vreemde mailtjes of appjes. Het is mij een raadsel hoe ze in mijn gegevens gekomen zijn. Ik zie op truspilot dat er meer zijn die het is overkomen. En nu maar hopen dat het geld terug komt. Mijn vertrouwen in de bunq bank is weg. Ik deel dit ook als waarschuwing.
Het is de tweede die het deze week overkomen is op dit forum. Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat er een relatie is met de phising pogingen eerder deze maand waarbij grote groepen mensen benaderd werden om hun gegevens van een Bunq rekening te onfutselen.

Had hem al in het andere topic gepost maar hierbij nog een keertje:
Op 02-03-2024 ontving ik een bericht nummer +49-173614XXXX zogenaamd van Bunq bank.

BUNQ bank
U heeft een nieuwe beveiliging update die u dient te activeren via
http://nl.valiedeXXXX.in
Ik heb geen rekening bij Bunq maar behoorde wel bij de groep die men gegevens trachten te ontfutselen.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rekening leeggehaald door criminelen

Ongelezen bericht door kuklos »

@Speedy123, dank voor hetgeen je schreef. Dit is een duidelijk voorbeeld van alle waarschuwingen die banken altijd geven om niet op een link te klikken, maar in te loggen op de site van de bank zelf.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Rekening leeggehaald door criminelen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Google maar eens op "valse sms Bunq bank" en kijk eens wat er allemaal tevoorschijn komt.
Ik vrees dat dit soort zaken zal alleen nog maar erger gaan worden bij internet only banken.
Ikzelf bankier alleen op papier bij de RABO bank en bestel nooit iets via internet en mijn
06 nummer is niet op internet op te zoeken en heb geen social media. Maar ik krijg ook
regelmatig van dit soort nep-sms-jes. Ergens verkeerd aangeklikt op mijn telefoon kan
niet want ik heb een 4G knoppen telefoon zonder internet erop.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rekening leeggehaald door criminelen

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp kan besproken worden in dit topic: banken-f30/geld-verloren-bij-bunq-bank-t202052.html

Gesloten