Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We kunnen altijd Bol nog een mailtje sturen om wat zakgeld te krijgen. 😁😁


Bol.com trapt in nepmail vol spelfouten en maakt 750.000 euro over aan ‘Brabantia’

https://www.ad.nl/binnenland/bol-com-tr ... a~a984b8ad
/

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
02 mei 2021 12:48
Moneyman schreef:
02 mei 2021 12:39
@Alfatrion: met jouw reactie bevestig je perfect hetgeen in in mijn vorige reactie al schreef: dat de vaktermen inzicht en overzicht door de burger anders gebruikt worden.
De burgers, de leden van dit forum, gebruiken geen vaktermen, geen jargon, maar woorden uit de Nederlandse taal. Dat die woorden overeenkomen met vaktermen berust op niets anders dan pure toeval.
Dat vind ik een bijzonder statement uit jouw mond :D

Het heeft weinig nut om, als ik al toegelicht heb dat ik in mijn reactie een specifieke vakterm gebruik, die te blijven weerleggen met de niet-vaktaal.
Lady1234 schreef:
02 mei 2021 12:50
Het zou al, voor veel mensen, fijn zijn ALS ze zouden budgetteren, op wat voor manier dan ook.
Eens! Dat is echt de basis. En wat mij betreft een verplicht vak op school.
Lady1234 schreef:
02 mei 2021 12:54
witte angora schreef:
02 mei 2021 12:51
Als meer mensen zouden budgetteren, zouden er vermoedelijk minder Moneymans zijn. ;)
Als de “onze” maar blijft. :lol:
Ik doe mijn best :D

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
02 mei 2021 13:08
Het heeft weinig nut om, als ik al toegelicht heb dat ik in mijn reactie een specifieke vakterm gebruik, die te blijven weerleggen met de niet-vaktaal.
Ik geef slechts aan dat we elkaar niet begrijpen omdat we hier voor dezelfde woorden andere definities hanteren.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

alfatrion schreef:
02 mei 2021 11:54
Moneyman schreef:
01 mei 2021 22:56
Juist altijd digitaal betalen geeft overzicht.
Dat geeft geen overzicht. Je hebt dan een hoop losse betalingen. Voor overzicht zal je nog een vertaalslag moeten maken.
Je kunt gewoon alle transacties downloaden en dan zie je precies waar je iedere uitgave hebt gedaan. Iedere bank biedt die mogelijkheid. Welke vertaalslag zou je nog moeten maken? Als je het in excel of een andere spreadsheet gooit kan je werkelijke iedere doorsnede maken die je wilt hebben. Wil je focussen op de top10 grootste uitgaven (handig om te zien of je kunt besparen) dan sorteer je daarop. Wil je weten hoeveel je aan wonen of boodschappen uitgeeft dan sorteer je daarop.
alfatrion schreef:
02 mei 2021 11:54
Contant betalen geeft ook een zekere mate van overzicht. Je ziet welliswaar niet waar je het geld aan hebt uitgegeven, maar wel hoeveel geld je nog hebt.
Het geeft helemaal geen overzicht. Je haalt 200 euro uit de muur, en na een tijdje is het op. Zonder administratie heb je geen idee waar dat geld precies aan is uitgegeven, je weet alleen maar dat het op is na een tijdje. Als je alles digitaal doet kan je exact zien waar je je geld aan uitgeeft. Je ziet ook best wel veel mensen die inderdaad denken dat analoog geld uitgeven inzicht geeft, maar die halen gewoon weer meer cash als het op is. En dan verbaast zijn dat het geld "zomaar" verdwijnt. Ga dan maar eens een plan maken waar je op kunt besparen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
02 mei 2021 13:42
Moneyman schreef:
02 mei 2021 13:08
Het heeft weinig nut om, als ik al toegelicht heb dat ik in mijn reactie een specifieke vakterm gebruik, die te blijven weerleggen met de niet-vaktaal.
Ik geef slechts aan dat we elkaar niet begrijpen omdat we hier voor dezelfde woorden andere definities hanteren.
We begrijpen elkaar best. Inzicht en overzicht, op wat voor manier dan ook, is nodig om een officieel bezoek van MM te voorkomen. :lol:

Er zijn overigens ook mensen die denken dat digitaal geld niet op kan.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

PeterPeters1966 schreef:
02 mei 2021 13:54
Welke vertaalslag zou je nog moeten maken?
Bijvoorbeeld: de boodschappen bij elkaar optellen. Als je dat niet doet dan heb je veel kleine betalingen, die ook nog eens bij verschillende supermarkten zijn gedaan.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
02 mei 2021 13:42
Moneyman schreef:
02 mei 2021 13:08
Het heeft weinig nut om, als ik al toegelicht heb dat ik in mijn reactie een specifieke vakterm gebruik, die te blijven weerleggen met de niet-vaktaal.
Ik geef slechts aan dat we elkaar niet begrijpen omdat we hier voor dezelfde woorden andere definities hanteren.
Maar die onduidelijkheid had ik in de reactie ervoor juist al weggenomen.
Lady1234 schreef:
02 mei 2021 13:58
We begrijpen elkaar best. Inzicht en overzicht, op wat voor manier dan ook, is nodig om een officieel bezoek van MM te voorkomen. :lol:
Absoluut. tenzij het geld je echt over de plinten klotst.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
02 mei 2021 13:58
Er zijn overigens ook mensen die denken dat digitaal geld niet op kan.
Dankzij de moderne technologie scan je gewoon wat nieuwe geldbriefjes en geef je die digitaal weer uit.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
02 mei 2021 14:28
PeterPeters1966 schreef:
02 mei 2021 13:54
Welke vertaalslag zou je nog moeten maken?
Bijvoorbeeld: de boodschappen bij elkaar optellen. Als je dat niet doet dan heb je veel kleine betalingen, die ook nog eens bij verschillende supermarkten zijn gedaan.
En juist dat is in een download uit je rekeningoverzicht veel sneller en makkelijker te destilleren dan vanuit een stapel bonnen of een papieren kasboek oid.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

NeoDutchio schreef:
02 mei 2021 14:45
Lady1234 schreef:
02 mei 2021 13:58
Er zijn overigens ook mensen die denken dat digitaal geld niet op kan.
Dankzij de moderne technologie scan je gewoon wat nieuwe geldbriefjes en geef je die digitaal weer uit.
Ik brei ze zelf, heb een goed patroontje. 🧶🧶

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je het maar niet van scheepjeswol maakt. Dat is kriebelgeld, dat komt niet goed.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
02 mei 2021 15:54
Als je het maar niet van scheepjeswol maakt. Dat is kriebelgeld, dat komt niet goed.
Van Neveda Socky, extra sterk, voor de grote coupures. 😀

Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Lapsang »

Hallo Bob-R,

Wat u nodig heeft, is een eenvoudig Excel document.

U zet alle vaste uitgaven onder elkaar, omgerekend per jaar.

Daarna zet u alle inkomsten onder elkaar, omgerekend per jaar.

Het verschil tussen die twee is het vrij besteedbare bedrag per jaar.

Deel dat door 12 en u weet wat u maandelijks vrij te besteden heeft.

Eén betaalrekening is meer dan genoeg.

En: vaste lasten zijn die dingen die per se betaald moeten worden om geen problemen te krijgen.

Kleding en schoeisel bijvoorbeeld zijn geen vaste lasten, want het kan niemand iets schelen als u geen nieuwe schoenen koopt. Er komt geen deurwaarder als u op uw oude schoenen blijft lopen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
02 mei 2021 14:58
alfatrion schreef:
02 mei 2021 14:28
PeterPeters1966 schreef:
02 mei 2021 13:54
Welke vertaalslag zou je nog moeten maken?
Bijvoorbeeld: de boodschappen bij elkaar optellen. Als je dat niet doet dan heb je veel kleine betalingen, die ook nog eens bij verschillende supermarkten zijn gedaan.
En juist dat is in een download uit je rekeningoverzicht veel sneller en makkelijker te destilleren dan vanuit een stapel bonnen of een papieren kasboek oid.
Klopt. Het gaat nog sneller als je een app als Grip gebruikt. Maar niet iedereen heeft dit niveau van overzicht nodig.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Sira »

Voor sommige mensen kan het geen kwaad om de boodschappen bij de supermarkt, die vermeld staan op de kassabon, afzonderlijk in het kasboekje te vermelden. Ze zullen zich dan meer bewust zijn van de onnodige en impulsaankopen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lapsang schreef:
02 mei 2021 16:18
U zet alle vaste uitgaven onder elkaar, omgerekend per jaar.
Daarna zet u alle inkomsten onder elkaar, omgerekend per jaar.
Het verschil tussen die twee is het vrij besteedbare bedrag per jaar.
Deel dat door 12 en u weet wat u maandelijks vrij te besteden heeft.
Was het maar zo simpel. Diverse vaste uitgaven gaan per maand, maar lang niet alles. In ons geval betaal ik in juni de doorlopende reisverzekering en de caravanstalling. Als ik alle bedragen door 12 ga delen kom ik die maand toch ernstig te kort.
En zo zijn er meer vaste posten die niet per maand gaan. Met uw berekening zal je de ene maand geld overhouden en de andere maand te kort hebben. Dat werkt alleen als je strikt reserveringen maakt voor de uitgaven die niet maandelijks gaan.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
02 mei 2021 18:54
En zo zijn er meer vaste posten die niet per maand gaan. Met uw berekening zal je de ene maand geld overhouden en de andere maand te kort hebben. Dat werkt alleen als je strikt reserveringen maakt voor de uitgaven die niet maandelijks gaan.
Dat is feitelijk wel wat je het beste kan doen. Jaarlijkse en halfjaarlijkse uitgaven elke maand een stukje opzij zetten en daarmee zorgen dat je het geld ervoor hebt als de uitgave gedaan moet worden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je meteen na de jaarbetaling begint met één twaalfde deel van dat bedrag, plus een beetje, te reserveren, heb je het na een jaar bij elkaar.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt op die manier zelfs geld uitsparen; als je nét voor 31 december voor het hele komende jaar de zorgpremie betaalt kun je vaak een paar procent korting krijgen. En mocht je op de grens zitten van de vermogensheffing, dan kan dat er wel eens toe bijdragen dat je ruim voldoende onder die grens blijft. Hetzelfde kun je doen met verzekeringen.

Bob-R
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2021 04:29

Re: Rekeningen ING opzeggen, handmatig incasso's aanpassen?

Ongelezen bericht door Bob-R »

Dank voor alle reacties.
Als ik het goed lees, lijkt het erop dat de meerderheid het redelijk normaal vindt dat de service voor nieuwe klanten beter is dan voor trouwe bestaande klanten (ik was al klant bij de Postbank ...). Dat fenomeen verbaasde mij ook al bij de protocollen van energieleveranciers t.a.v. nieuwe dan wel bestaande klanten ...
Overigens herken ik wel het gevoel van minder overzicht over de uitgaven. Dat is bij mij gebeurd vanaf het moment dat er geen (tweewekelijkse?) papieren overzichten meer in de bus lagen ...

Gesloten