Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Tramontana
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2021 17:18

Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door Tramontana »

Groot probleem bij Saxobank, geld opnames van 1 november 2021 worden niet uitgevoerd. Saxobank heeft géén idee wanneer dit is opgelost! Professionele bank???

Na overname Binckbank door Saxobank zijn er vele problemen en heel veel ontevreden klanten.

Contact met Saxobank is onmogelijk, bellen geeft altijd 8 wachtenden voor u, Chatten geeft aan: op dit moment géén medewerker beschikbaar.

Op een vraag via een supportformulier over orders/opdrachten die niet worden uitgevoerd in de app is er al sinds 13-10-2021 géén enkele reactie, buiten een ontvangstbevestiging.

Op een klacht sinds 18-10-2021 hetzelfde: géén enkele reactie, buiten een ontvangstbevestiging.

Zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wat ik mij af vraag, worden de betalingen niet uitgevoerd of zegt de ontvanger dat het niet binnen is gekomen terwijl dat wel zo is?

Als ik ontevreden ben, ga ik op zoek naar een andere bank. Probleem opgelost.


Omdat Saxobank een Nederlandse bankvergunning hebt, kan je ook naar www.kifid.nl terecht.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Seinhuis schreef:
05 nov 2021 13:42
Als ik ontevreden ben, ga ik op zoek naar een andere bank. Probleem opgelost.
Lijkt me een "stuurman aan wal" commentaar.
Een bank erbij nemen is makkelijk, maar daar ben je er niet mee.
Heb je ook al eens een bank (waar je geld op staat) opgeruimd? Vast niet, anders zou je niet zo'n goedkoop commentaar leveren.

Nevyn
Berichten: 1295
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door Nevyn »

Saxo bank ? Weet wel wat een Saxofoon is had nog nooit van deze bank gehoord.
Maar als u er me de bank niet uitkomt blijft het Kifid over.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
05 nov 2021 13:42
Als ik ontevreden ben, ga ik op zoek naar een andere bank. Probleem opgelost.
Het gaat hier niet om een gewone bank, maar een beleggingsbank. Dan stap je niet zo makkelijk over.

M.V.K.
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2020 13:13

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door M.V.K. »

@Tramonta, zie mijn reactie bij “verplichte-overgang-binckbank-naar-saxo-bank: klachten”.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nevyn schreef:
05 nov 2021 14:51
Saxo bank ? Weet wel wat een Saxofoon is had nog nooit van deze bank gehoord.
1 zoekopdracht en je had het direct geweten. En het is zeker geen onbekend bedrijf.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Geip Suusje schreef:
05 nov 2021 14:46
Seinhuis schreef:
05 nov 2021 13:42
Als ik ontevreden ben, ga ik op zoek naar een andere bank. Probleem opgelost.
Lijkt me een "stuurman aan wal" commentaar.
Een bank erbij nemen is makkelijk, maar daar ben je er niet mee.
Heb je ook al eens een bank (waar je geld op staat) opgeruimd? Vast niet, anders zou je niet zo'n goedkoop commentaar leveren.
Ik ben al een paar keer overgestapt en zo moeilijk is dat echt niet. Gewoon even een jaar transacties doornemen (even downloaden, in excel zetten en zoeken op incasso's) en je weet precies wie allemaal een machtiging hebben. En in de praktijk valt dat bij de meeste mensen best wel mee. Het gaat om tientallen wijzigingen die je door moet voeren.

M.V.K.
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2020 13:13

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door M.V.K. »

Er wordt hier cynisch gezegd dat je over kunt stappen naar een andere broker als je niet tevreden bent.
Dat is precies wat ik al sinds 6 september jl. aan het proberen ben omdat het één grote administratieve puinhoop is bij de SaxoBank.
Dividend en couponrentes bijvoorbeeld worden vastgehouden en kun je pas dagen later zien.

Vorige week zouden eindelijk de laatste twee regels van mijn portefeuille overgezet worden naar mijn nieuwe bank.
Al die tijd, sinds 6 september, werden posities verkeerd aangeboden en moet je als klant en ontvangende bank steeds maar weer vragen of ze alsjeblieft de portefeuille correct over willen zetten.

Op het moment dat mijn nieuwe bank op 25 oktober jl. een van de twee regels obligaties uit het depot van de SaxoBank wilde overzetten, bleek dit depot van de SaxoBank praktisch leeg te zijn.
Er zijn obligaties van mij, met een marktwaarde van €26.000, verdwenen sinds 25 oktober.

Vanmiddag kreeg ik een belletje van de SaxoBank dat iemand in India, waar hun IT zit en de overboekingen plaatsvinden, mijn obligaties in Frankrijk gevonden heeft, waar ook mee samengewerkt wordt.

Tot op dit moment weet ik niet of en wanneer ik mijn obligaties terug krijg.
Niemand kan vertellen wat er gaat gebeuren, ik moet maar afwachten.
Op schriftelijke klachten wordt niet gereageerd.
Telefoontjes zouden schriftelijk bevestigd moeten worden, maar ook dat gebeurt niet als je er om vraagt.

Dus overstappen naar een andere bank is ook zeer risicovol bij de SaxoBank.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door Jablan »

Geip Suusje schreef:
05 nov 2021 14:46
Lijkt me een "stuurman aan wal" commentaar.
Een bank erbij nemen is makkelijk, maar daar ben je er niet mee.
Heb je ook al eens een bank (waar je geld op staat) opgeruimd? Vast niet, anders zou je niet zo'n goedkoop commentaar leveren.
Ja, en? Het is als met gewoon verhuizen. Dat kost tijd en die moet je erin steken. Bij beleggingsportefeuilles vraagt dat nog iets meer aandacht, vanwege alle koppelingen, verklaringen, eventueel stemrecht enz. Als je dat doet, is overstappen minder werk dan je denkt.

Zoals je aan het verhaal van M.V.K. kunt zien, heeft Saxo de nodige automatiseringsproblemen. Dat vind ik veel alarmerender (en frustrerender, omdat je alleen kunt wachten). Als obligaties in Frankrijk worden gevonden, dan heeft iemand blind databases samengevoegd zonder te kijken naar de records. Zulke fouten mogen gewoon niet voorkomen en het zegt veel over de cultuur binnen Saxo: snelheid gaat boven kwaliteit en klantbehoud.

ddft58
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2021 20:04

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door ddft58 »

lees met verbijstering dat ik dus niet de enige ben. 3 geldterugboekingen ter waarde van 5700 euro komen niet aan. Ongekend dit

ddft58
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2021 20:04

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door ddft58 »

Btw de klantenservice is naast slecht bereikbaar ook compleet niet capabel. Bij binck kreeg je medewerkers waarvan je wist dat ze wel enige bagage hebben. Hier krijg je -paar belgen aan de lijn - die echt compleet geen enkele sjoege hebben van wat saxo doet. Ik had voor 1 probleem, 5 x opnieuw contact opgenomen en 5 verschillende antwoorden gehad. Daarnaast werd ik ronduit onbeschoft behandeld. Ik heb vervolgens via Linkedin hoofd klantenservice van Saxo benaderd, deze vroeg me wat er was en daarna vertoont hij hetzelfde gedrag: verstoppen. Via de chat moet je continu steeds vernieuwen: steeds opnieuw klikken dat je een medewerker wilt spreken, dan met geluk lukt t je. Telefonisch ben je een uur kwijt. Ik raad niemand aan, met mijn 20 jaar ervaring op veel verschillende platforms, om ook maar 1 euro hier in beheer te geven. Blijf weg van saxo, het is ongekend wat hier gaande is.

M.V.K.
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2020 13:13

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door M.V.K. »

@ddft58:
De SaxoBank informeerde mij 5 november jl. dat mijn obligaties gevonden waren, maar ik krijg nog steeds geen toezegging dat ik ze terug krijg. Integendeel: De SaxoBank is nu een onderzoek gestart!
En ik moet maar weer verder afwachten.
Het gaat hier dus om obligaties die op mijn naam staan, mijn eigendom zijn, en die de SaxoBank heeft laten verdwijnen.

Com-mcr
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2021 14:36

Re: Saxobank biedt geen oplossing voor onuitgevoerde geldopnames

Ongelezen bericht door Com-mcr »

Lost Saxo Bank u w klacht niet naar tevredenheid op, dan kunt u uw klacht voorleggen aan Kifid. Meer hierover: https://www.kifid.nl/werkwijze/
Saxo Bank vindt u niet als aangesloten dienstverlener in het Kifid-register, dit omdat het een handelsnaam is van Binck Bank.
Binck Bank is wel aangesloten bij Kifid.
Kifid behandelt klachten over Saxo Bank als gericht tegen Binck Bank.

Gesloten