SEPA instant payment overboeking nooit aangekomen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
John_de_a
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2023 21:52

SEPA instant payment overboeking nooit aangekomen.

Ongelezen bericht door John_de_a »

Enkele dagen geleden heb ik vanaf mijn privérekening bij ABN een grote hoeveelheid geld overgemaakt naar mijn andere privérekening bij BUNQ. Het rekeningnummer wat ik hier heb ingevuld is 100% correct. ABN geeft aan dat de overboeking succesvol is gegaan en dat het geld bij hun is afgeschreven, BUNQ weet niet waar het bedrag is en dit staat dan ook niet op mijn rekening. Weet iemand waar je je kan melden voor dit soort zaken?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: SEPA instant payment overboeking nooit aangekomen.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wacht een paar dagen. Het klinkt vervelend, maar uw geld kan niet weg zijn (tenzij u de verkeerde rekening nummer ingevuld hebt).

Alleen ABN AMRO, ING, Knab, Rabobank en De Volksbank (RegioBank, SNS en ASN Bank) zijn aangesloten bij Instant Payments, wat mogelijk maakt dat het geld binnen 5 seconden bij de ontvanger aan is gekomen. Dit houdt in dat bij overige banken langer kan duren.

U geeft aan dat de rekening nummer klopt. Wacht tot woensdag en neem dan contact op met beide banken (zie https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... zich%20mee. punt 3 voor uitleg).


Ik heb ooit geld overgemaakt naar een rekeningnummer die opgeheven was. Dat geldt kwam na enkele werkdagen teruggestort op mijn rekening. Geld moet ergens heen en kan niet verdwijnen.

Plaats reactie