Slechte communicatie (en praktijken) van ABNAMRO kan leiden naar lastige problemen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lapsang
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 jul 2011 08:26

Re: Slechte communicatie (en praktijken) van ABNAMRO kan leiden naar lastige problemen

Ongelezen bericht door Lapsang »

Bij de ASN Bank kun je de daglimiet ook permanent verhogen als je dat mocht willen. Bij tijdelijk verhogen kun je kiezen voor hoe lang (enkele dagen maximaal).

Wel altijd vier uren wachten tot het ingaat.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Slechte communicatie (en praktijken) van ABNAMRO kan leiden naar lastige problemen

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U bent blijkbaar de enige die niet wist dat de limieten veranderd waren want andere ABNAMRO klanten wisten het wel want die zijn tijdig op de hoogte gebracht en hebben dat bericht ook gelezen want anders hadden ze net als u het niet geweten.
Voorts haalt u de algemene voorwaarden aan maar die zijn niet relevant want die staan los van de limieten die van de betaalrekening overgeschreven kunnen worden.
U houdt stellig vol dat u niet geïnformeerd bent en er boos over bent maar keerzijde is dan wel dat u de berichten die in de app of bij online internet in loggen nooit gelezen heeft terwijl u zodra u in logt er een bericht voor u klaar staat on te lezen en heel wijs doen rekeninghouders dat ook maar u laat het als zijnde niet interessant voor wat het is.
Pas als de overschrijving niet lukt baalt u als de spreek woordelijke stekker en geeft onterecht de bank de schuld voor iets dat u had kunnen weten en ook de reden waarom die limiet van toepassing is geworden.
Daarbij weet u nu ook waarom een overschrijving van grote bedragen niet direct meer kan want de aannemer waar het betrof hoeft geen betrouwbare partij te zijn.

Interessant!
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2017 14:17

Re: Slechte communicatie (en praktijken) van ABNAMRO kan leiden naar lastige problemen

Ongelezen bericht door Interessant! »

Moneyman schreef:
23 feb 2024 11:23
Interessant! schreef:
23 feb 2024 11:16
Arizonakid schreef:
22 feb 2024 17:24
Sorry, dit is prima en op tijd gecommuniceerd door de bank, alleen heeft u de moeite niet genomen dat te lezen.
Goede morgen, Het gaat bij mij over ABNAMRO, hopelijk praat u ook over dezelfde bank. Kun U mij, ons zeggen hoe en wanner het prima gecommuniceerd is/was? Puur voor informatie, dan kan ik misschien excuses aan de bank sturen, en jullie ook natuurlijk :-)
Ik heb op 20-08-2023 een bericht in de app van ABN gekregen met de melding dat de daglimiet wordt aangepast. Kort, krachtig en duidelijk. Rond diezelfde datum stond er ook een mededeling tussen de bij- en afschrijvingen, zoals ze dat altijd doen.

Prima gecommuniceerd dus.
Beste Moneyman, ik ben zeker blij dat het perfect gecommuniceerd voor U is. Zelf heb ik nog steeds alle berichten van de 'Bankmail' op de smartphone (ik verwijderd ze nooit, zoals ook de berichten die uit de belastingdienst doorgestuurd worden). Ik laat ze zo op hun server. Het laatst bericht dat ik kan zien is uit 'zondag 15 augustus 2021'. Verder niets over 20-08-2023. Daarom was het nieuw en onbekend voor mij en misschien vele andere. Bovendien ik vind persoonlijk dat een bericht sturen in augustus voor een invoerdatum op 1 januari van het volgend jaar toch wat apart. Ik ben 73 jaar oud en jammer genoeg kan mijn geheugen alle berichten die dan zouden gestuurd in vier of vijf maanden onthouden. Maar goed, dat ligt aan mij natuurlijk.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte communicatie (en praktijken) van ABNAMRO kan leiden naar lastige problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Interessant! schreef:
23 feb 2024 17:00
Bovendien ik vind persoonlijk dat een bericht sturen in augustus voor een invoerdatum op 1 januari van het volgend jaar toch wat apart.
Dit heeft wel een heel hoog "zeuren om het zeuren"-gehalte. Je klaagt dat ze niet zouden hebben gecommuniceerd (maar blijkbaar ben jij de uitzondering), en als ze wel communiceren is 't óók niet goed.

Ik zou rap op zoek gaan naar een betere bank, maar ik wens je nu vast succes in de zoektocht...

Interessant!
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2017 14:17

Re: Slechte communicatie (en praktijken) van ABNAMRO kan leiden naar lastige problemen

Ongelezen bericht door Interessant! »

Moneyman schreef:
23 feb 2024 17:34
Interessant! schreef:
23 feb 2024 17:00
Bovendien ik vind persoonlijk dat een bericht sturen in augustus voor een invoerdatum op 1 januari van het volgend jaar toch wat apart.
Dit heeft wel een heel hoog "zeuren om het zeuren"-gehalte. Je klaagt dat ze niet zouden hebben gecommuniceerd (maar blijkbaar ben jij de uitzondering), en als ze wel communiceren is 't óók niet goed.

Ik zou rap op zoek gaan naar een betere bank, maar ik wens je nu vast succes in de zoektocht...
U bent zeker de beste van de class! Met mijn commentaar kwam ik bij de Radar forum om mijn ervaring te delen, puur om mensen die dat niet weten te waarschuwen over de verandering. Bovendien geef ik de chat sessie commentaren als bewijs. En nog eens: U zeg nu in uw antwoord "je klaagt dat ze zou niet hebben gecommuniceerd". Dat staat nergens in, wel dat de communicatie beter had kunnen (wat ook de medewerker zelfs zegt).
Ik dat, Radar is wel een goed informatief middel en dan kan ik wel goed meedoen (ben ik al lid van het radar testpanel), met dit soortgelijke (stomme) reacties gaan we niet verder. De pot op!! En Ja, Radar kan mij verwijderen van de leden, maakt niet uit want zal ik zelfs doen.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Slechte communicatie (en praktijken) van ABNAMRO kan leiden naar lastige problemen

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Zo grappig, u bestempeld de antwoorden als zijnde stomme antwoorden enkel en alleen omdat u de berichten van uw bank niet gelezen heeft terwijl uw bank dat wel gedaan heeft en een deel van die veranderingen zelfs in nieuwsuitzendingen op tv kenbaar gemaakt zijn.
Kom op zeg u maakt van een mug een olifant enkel en alleen omdat één afschrijving niet direct lukte en verder geen consequenties voor u had behalve dat u pas na 4 uur wachten het bedrag over kon maken.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Slechte communicatie (en praktijken) van ABNAMRO kan leiden naar lastige problemen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Wat grappig om te lezen dat er mensen zijn die het aangeleerde begrip van call centre medewerkers als "ik snap dat dat vervelend voor u is" en "nee, ik begrijp het ook niet" als serieuze input beschouwen. Het is een truc om mensen die ze aan de lijn hebben te kalmeren, geen idee of dat nodig was maar ik ben wel benieuwd.

Plaats reactie